Gå til innhold

Singel og panikk henger det sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hørt det også:

Det var noen som snakket om i dag at de hadde ikke hatt kjærste på et år og panikken var et fakturm. Også snakket jeg med bekjent (ikke tilefeldig akkurat) for kort tid siden og vedkommende hadde fått panikk. Dette var etter åtte år. Hva skal jeg si som har vært singel i 33 år av 39. Det jeg lurer på da er har jeg grunnlag for å få panikk?

Hva mener du?

Anonym poster: dc0f6a126353a64ca85af746601fcbe9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror panikken henger sammen med ønsker og behov for livet. For mange er ikke livet komplett uten at de stifter familie og har en fast partner. Når de ikke klarer å finne dette over lengre tid får de panikk.

Har man ikke de målsetningene kommer heller ikke panikken.

• Liker 5
Skrevet

TS her:

Det neste spørmålet mitt er da:

Er vi som har vært så single såååååå lenge er vi noe raringer som ingen vil ha siden vi tenker i de baner?

• Liker 1
Skrevet

TS her:

Det neste spørmålet mitt er da:

Er vi som har vært så single såååååå lenge er vi noe raringer som ingen vil ha siden vi tenker i de baner?

I de baner at livet ikke er komplett før man har funnet en å dele det med, fått familie osv? Eller andre baner?

• Liker 1
Skrevet

Den eneste grunnen jeg ser til å få "panikk" som singel er den biologiske klokken. Om man ønsker barn vil man gjerne ha en partner å få dem med, og da har man jo faktisk ikke allverdens tid på seg. Om jeg hadde hatt de barna jeg ville ha, så hadde jeg ikke hatt noe "tidspress" på meg. Slik det er nå er jeg 31, barnløs, og evig singel. Og det gir meg litt panisk følelse.

Anonym poster: 450fb449a3630d7b5d83cd4d643b082d

• Liker 2
Skrevet

Noen sier at:" Det gjelder ikke å bli panisk for eller så skjer det ikke noe. For den rette kommer."

Så da er de ordene feil? Det viktig å bli panisk pga klokka går litt for fort?

Skrevet

Slik det er nå er jeg 31, barnløs, og evig singel. Og det gir meg litt panisk følelse.

Du har fortsatt masse tid for å finne den rette og få den familien du lengter etter. Hvilken alder leter du etter i en mann?

• Liker 1
Skrevet

Noen sier at:" Det gjelder ikke å bli panisk for eller så skjer det ikke noe. For den rette kommer."

Å ha panikk har ingen betydning så lenge du ikke blir desperat. Jeg er av den meningen at man må lete for å finne, men man skal ikke ta til takke med.. Det med at han kommer når du minst aner det har jeg ikke tro på.. men at han kommer når du er klar derrimot.. den er jeg for!

• Liker 1
Skrevet

Du har fortsatt masse tid for å finne den rette og få den familien du lengter etter. Hvilken alder leter du etter i en mann?

Nei, det har jeg ikke ;) Det går kraftig nedover med fruktbarheten etter fylte 35, og faren for sykdommer hos barn og svangerskapskomplikasjoner øker dramatisk. Det å si at man har "god tid" når man er 31, og ikke engang har truffet en mann å begynne å prøve å få barn med, er tull. Jeg skal treffe en fyr hvor gjensidige følelser oppstår, så må vi være sammen en stund for å finne ut om forholdet er liv laga før jeg vil begynne å prøve, og så må jeg faktisk klare å bli gravid, noe mange bruker månedsvis, og til og med år, på å få til. Og jeg vil helst ha TO barn ihvertfall, så da må man også beregne tid mellom barna, og så skal man prøve og klare å bli gravid igjen.

Jeg ser etter menn fortrinnsvis på min egen alder, med nedre "grense" på 5 år yngre, og øvre på 8 år eldre. Men altså, jeg avviser ikke Drømmemannen om han er 6 år yngre enn meg eller 10 år eldre.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke ;) Det går kraftig nedover med fruktbarheten etter fylte 35, og faren for sykdommer hos barn og svangerskapskomplikasjoner øker dramatisk. Det å si at man har "god tid" når man er 31, og ikke engang har truffet en mann å begynne å prøve å få barn med, er tull.

I 2012 har man ingen garanti for sin egen fruktbarhet uansett alder. Det finnes 22 åringer som ikke er fruktbare og det finnes 47 åringer som blir gravide ved "uhell" så å stresse seg selv fordi man tenker over hvordan den biologiske klokken tikker er bare dumt. Kanksje kan du ikke få barn i det hele tatt? Men kanskje treffer du en flott mann som har flotte barn fra før.

Skrevet

I 2012 har man ingen garanti for sin egen fruktbarhet uansett alder. Det finnes 22 åringer som ikke er fruktbare og det finnes 47 åringer som blir gravide ved "uhell" så å stresse seg selv fordi man tenker over hvordan den biologiske klokken tikker er bare dumt. Kanksje kan du ikke få barn i det hele tatt? Men kanskje treffer du en flott mann som har flotte barn fra før.

Jeg vil ikke ha en mann som har barn fra før ;) Jeg vil bli mor, ikke stemor. Og om du stikker innom barn og familieforumet ser du at det definitivt ikke er samma greien.

Og jo, man bør absolutt tenke på alder i forbindelse med fruktbarhet. Jada, det er tyveåringer som sliter med å bli gravide, og folk som blir gravide med et uhell etter fylte 45, men disse er unntakene. Om du tror det er bare å lene seg tilbake og slappe av med tanke på å få barns mens man blir eldre, så tar du feil. Da har du ikke fulgt med i biologitimen.

Skrevet

Jeg vil ikke ha en mann som har barn fra før ;) Jeg vil bli mor, ikke stemor. Og om du stikker innom barn og familieforumet ser du at det definitivt ikke er samma greien.

Og jo, man bør absolutt tenke på alder i forbindelse med fruktbarhet. Jada, det er tyveåringer som sliter med å bli gravide, og folk som blir gravide med et uhell etter fylte 45, men disse er unntakene. Om du tror det er bare å lene seg tilbake og slappe av med tanke på å få barns mens man blir eldre, så tar du feil. Da har du ikke fulgt med i biologitimen.

Jeg tar ikke lett på en graviditet tro meg, for jeg har selv prøvd i 5 år med å få ett barn til, uten å lykkes. Etter å ha mistet 2 ganger og hatt ett svangerskap utenfor livmoren som resluterte i fjerning av den friske egglederen min har jeg innsett at jeg ikke kan få flere barn. Jeg er takknemlig for at jeg har fått en sunn og frisk sønn og vet det ikke er alle som er like heldige.

Du vet ikke hva livet fører med seg, og jeg synes personlig det er dumt å utelukke noe som helst når man søker etter en kjæreste. Og si at du ikke vil ha en mann med barn synes jeg er trist, fordi det kan hende at denne mannen som har barn fra før kan være den rette for deg. Du treffer han ikke pga dine holdninger og krav og om 10 år sitter du der alene og barnløs fordi han du valgte ikke vil ha en dame som ikke kan få egne barn.

Hvorfor ikke bare ta ting som de kommer og konsentrere deg om her og nå?

• Liker 2
Skrevet

Nå har jeg hørt det også:

Det var noen som snakket om i dag at de hadde ikke hatt kjærste på et år og panikken var et fakturm. Også snakket jeg med bekjent (ikke tilefeldig akkurat) for kort tid siden og vedkommende hadde fått panikk. Dette var etter åtte år. Hva skal jeg si som har vært singel i 33 år av 39. Det jeg lurer på da er har jeg grunnlag for å få panikk?

Hva mener du?

Om du har grunnlag for å få panikk? Du er 39år, og dersom du ønsker barn vil jeg svare "Ja". Men det virker jo ikke som du personlig føler på dette siden du reagerer på at andre får panikk, så da er vel alt greit? Skjønner ikke helt hva du mener. Om vi syns du skal få panikk??

Anonym poster: 77cd133d6140c4079c68ad1b305b9d3f

Gjest aam1972
Skrevet

Singel og panikk hører ikke sammen men jeg forstår de som begynner å bli litt stresset i forhold til det og få barn og familie.

Jeg har vert singel i flere år og storkoser meg. Men jeg har fått de barna jeg vil ha, gjort mine plikter som ektemake og småbarnsmor, og nå har jeg dedikert de neste årene til meg selv og mine behov.

Skrevet

Viktig å få panikk? Når ble det å få panikk noe nyttig/positivt/hensiktsmessig?

Anonym poster: a0f8e5e601cd27bc14e51d1d424214ca

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Sulosi, mod.

Skrevet

Jeg tror panikken henger sammen med ønsker og behov for livet. For mange er ikke livet komplett uten at de stifter familie og har en fast partner. Når de ikke klarer å finne dette over lengre tid får de panikk.

Har man ikke de målsetningene kommer heller ikke panikken.

Dessverre er det svært mange som ikke tillater at andre ikke har de målsetningene. Jeg har bestemt meg for å satse på karrieren, og ta resten som det kommer. Hvis jeg skulle komme til skade for å si det til noen...? Åh gud, da får jeg den leksa om hva jeg går glipp av og hvorfor jeg mååå finne noen å dele resten av livet med.

Veldig synd at det skal være sånn.

Skrevet

Veldig synd at det skal være sånn.

Ja det synes jeg og.. folk må få velge selv hvordan de vil leve sitt eget liv, så lenge de er lykkelige.

• Liker 1
Skrevet

Panikk har det aldri kommet noe godt ut av. Men heller konstruktivt å sette seg ned se over livet sitt og gjøre noen vurderinger. Ikke alt i livet kan man planlegge heller.

Skrevet

25 og singel, har panikk

Anonym poster: f0505336c138414893d78e877b1ceae5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...