AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #21 Skrevet 7. desember 2012 Men synes du ikke orgasmene er helt sykt deilige? Kan ikke forstå at det ikke er mulig. Sorry altså, bare veldig nysgjerrig Anonym poster: b7a1111868716b0d2171fc61184d174c Nei trenger ikke å beklage deg for noe som heklst Vel nå tror jeg at dine orgasmer er mye sterkere pga. at du får mange flere hormoner og følelser som opphisselse og at du er tent. For meg er det rart at du synes at orgasmer er så utrolig deilige Som hvis jeg kunne ha valgt mellom å få en orgasme eller kake, så hadde jeg valgt å spise kaken Er rett og slett mye deiligere for min del. Anonym poster: 593d8c15a633a581294cccbdb13168f2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #22 Skrevet 7. desember 2012 Nei trenger ikke å beklage deg for noe som heklst Vel nå tror jeg at dine orgasmer er mye sterkere pga. at du får mange flere hormoner og følelser som opphisselse og at du er tent. For meg er det rart at du synes at orgasmer er så utrolig deilige Som hvis jeg kunne ha valgt mellom å få en orgasme eller kake, så hadde jeg valgt å spise kaken Er rett og slett mye deiligere for min del. Anonym poster: 593d8c15a633a581294cccbdb13168f2 Jeg har ikke noen spørsmål om dette, da du har svart på det jeg har lurt på. Men jeg synes det er litt vanskelig å forstå likevel, selv om jeg respekterer det selvfølgelig. Du kan jo ikke forandre på den du er! Men jeg vet ikke om jeg hadde taklet å vært a-seksuell. Sex er bare helt fantastisk og deilig synes jeg :gjeiper: Anonym poster: d6b7e9fc7dcac7d31758ded7b9d22047
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #23 Skrevet 7. desember 2012 Har en (veldig) god venn som jeg har kjent i over femten år. Ganske sikker på at han er aseksuell. Bør jeg, og evnt. hvordan bør jeg, ta opp temaet? Egentlig har jeg jo ingenting med min venns legning å gjøre, men vil så gjerne vise at jeg støtter han uansett. Kanskje det er nettopp en håndsutrekning min venn trenger... Eller bør jeg bare vente til vedkommende eventuelt står frem selv? Det blir kanskje veldig ubehagelig vedkommende, hvertfall dersom mine sterke mistanker ikke skulle stemme. Går så frem og tilbake mellom dette i hodet mitt. På den ene siden vil jeg vise ubegrenset støtte, på den andre siden vil jeg ikke tråkke han på tærne. Råd? Anonym poster: 9afe286a048d2d89e2960ef53d4e40f2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #24 Skrevet 7. desember 2012 Jeg har ikke noen spørsmål om dette, da du har svart på det jeg har lurt på. Men jeg synes det er litt vanskelig å forstå likevel, selv om jeg respekterer det selvfølgelig. Du kan jo ikke forandre på den du er! Men jeg vet ikke om jeg hadde taklet å vært a-seksuell. Sex er bare helt fantastisk og deilig synes jeg :gjeiper: Anonym poster: d6b7e9fc7dcac7d31758ded7b9d22047 Ja skjønner at du synes at sex er deilig, men hvis du hadde vært a-seksuell (da at det er din naturlige legning, og det har ikke blitt horman ubalanse i kroppen din) så ville du ikke sett på sex som du gjør nå. Du ville med andre klart det, fordi at du aldri ville ha hatt noen lyster til å ha sex, men du selvfølgelig ha hatt sex om du ønsket det. Har en (veldig) god venn som jeg har kjent i over femten år. Ganske sikker på at han er aseksuell. Bør jeg, og evnt. hvordan bør jeg, ta opp temaet? Egentlig har jeg jo ingenting med min venns legning å gjøre, men vil så gjerne vise at jeg støtter han uansett. Kanskje det er nettopp en håndsutrekning min venn trenger... Eller bør jeg bare vente til vedkommende eventuelt står frem selv? Det blir kanskje veldig ubehagelig vedkommende, hvertfall dersom mine sterke mistanker ikke skulle stemme. Går så frem og tilbake mellom dette i hodet mitt. På den ene siden vil jeg vise ubegrenset støtte, på den andre siden vil jeg ikke tråkke han på tærne. Råd? Anonym poster: 9afe286a048d2d89e2960ef53d4e40f2 Hmm hvorfor tror du at han er a-seksuell? Er du sikker på at han ikke bare er veldig lite kåt eller usikker? Kanskje han til og med er homofil. Men du kan jo sende han den linken her og bare "tilfeldigvis" snakke om a-seksualitet og dine tanker rundt dette og si at det tydeligvis er et eget "a-sexual community". Link: http://www.asexuality.org/home/ Forum: http://www.asexuality.org/en/ Ja det ville vært mye lettere -for min del- at det er noen som støtter deg og sier at det greit. Men du burde som sagt være forsiktig, det vil mest sannsyblig være sårt for ham hvis han er aseksuell, og hvis han er seksuell, men er usikker på seg selv, lite kåt eller at han har en vond seksuell fortid så kan det selvsagt være vondt. Så du burde ta det i småsteg, som jeg sa bare "tilfeldigvis" snakke om a-seksualitet. Også hvis han er a-seksuell (kanskje han ikke vet det selv enda) så har han sikkert mange tanker i hodet angående dette. Som jeg ble veldig lei meg og forvirret da jeg først skjønte hva jeg "er". Men vær deg for ham og støtt han, det er noe han kommer til å trenge. Og er ikke sikkert at han vil gå ut med det til andre fordi at han er redd for hva andre skal tenke om han eller såre han -i.e. kalle ham oppmerksomhetssyk, mental ustabil, sær etc. Men ja hvorfor tror du at han er a-seksuell? Anonym poster: 593d8c15a633a581294cccbdb13168f2
pingeline Skrevet 7. desember 2012 #25 Skrevet 7. desember 2012 Hmm, har aldri hørt om demiseksuelle før. Spennende. Jeg har noen spørsmål som jeg nesten ikke ønsker å spørre da det føles litt for personlig, men here we go. Er du redd for å ikke finne noen å dele livet med pga. din seksualitet? Er du redd for utroskap i et forhold? Ville det plaget deg om kjæresten din lå med andre menn (som hun ikke hadde følelser for, altså bare for å bli tilfredsstilt seksuelt)?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #26 Skrevet 7. desember 2012 Hmm, har aldri hørt om demiseksuelle før. Spennende. Jeg har noen spørsmål som jeg nesten ikke ønsker å spørre da det føles litt for personlig, men here we go. Er du redd for å ikke finne noen å dele livet med pga. din seksualitet? Er du redd for utroskap i et forhold? Ville det plaget deg om kjæresten din lå med andre menn (som hun ikke hadde følelser for, altså bare for å bli tilfredsstilt seksuelt)? Jeg hadde heller ikke hørt om det før jeg fant den siden heller :? Hmm vanskelige spørsmål. I teorien så vil det selvfølgelig gå greit at en eventuell -seksuell- kjæreste kunne ha ligget med hvem hun enn ville. Men ville nok ha blitt redd for at hun da vil få følelser for noen andre. La oss si at hun finner en fuckbuddy, kanskje hun etterhvert vil utvikle følelser for ham? Som jeg jeg har lest her (og sett og hørt i det virkelige liv) så er det mange som faller for mennesker de har hatt sex med eller ikke klarer å skille mellom seksuelle følelser og forelskelse. Så kan bli redd for å miste henne ja, men igjen så kommer jeg til å være en egoist og gjøre henne ulykkelig hvis hun ikke får lov til tilfredsstille seg. Så måtte vel ha kommet med kompromisser oss imellom og hatt virkelig god kommunikasjon. Nei jeg er ikke redd for å ikke møte noen jeg kan dele livet mitt med. For øyeblikket så er jeg lykkelig nok, og får bare vente å se på hva livet bringer Enten det er en kjæreste som er seksuell, a-seksuell eller noe imellom. Anonym poster: 593d8c15a633a581294cccbdb13168f2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #27 Skrevet 7. desember 2012 Når og hvordan forteller du om dette til en person du ser på som en potensiell partner? Jeg er i en lignende situasjon selv, ønsker ikke å ha sex i et forhold. Er usikker på hvordan dette temaet bør tas opp. Har ennå ikke funnet en aktuell kandidat, men lurer på hvordan jeg bør ta opp dette dersom det blir aktuelt. Anonym poster: 39b083b25df8b9ffe0a4cbb68eed39e3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #28 Skrevet 7. desember 2012 Når og hvordan forteller du om dette til en person du ser på som en potensiell partner? Jeg er i en lignende situasjon selv, ønsker ikke å ha sex i et forhold. Er usikker på hvordan dette temaet bør tas opp. Har ennå ikke funnet en aktuell kandidat, men lurer på hvordan jeg bør ta opp dette dersom det blir aktuelt. Anonym poster: 39b083b25df8b9ffe0a4cbb68eed39e3 Hmm man må faktisk se det an, er ikke noe fasitsvar på dette dessverre. Du må si det når du føler deg klar, eller at du føler dere er klart for et forhold. Er viktig å være i et forhold uansett og ikke skjule ting og ha hemmeligheter for partneren. Lykke til videre! Har du tenkt på å bli medlem av et a-seksuelt forum eller noe lignende? Anonym poster: 593d8c15a633a581294cccbdb13168f2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå