Gjest Stjerner og planeter Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Er ein rabatt "stor" eller "høg"? Såg reklame på TV der Skeidar reklamerte med "Store rabatter". Eg seier : "Eg fekk mykje rabatt"
Topplue Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 Enig med deg. Store rabatter er for meg slike midtrabatter eller trafikkøyer.
Gjest Drue Skrevet 7. desember 2012 #3 Skrevet 7. desember 2012 Nå er ikke "jeg fikk mye rabatt" relevant her, er det? Du tar jo ikke stilling til "stor" eller "høy" i den setninga. Du sier ikke "jeg fikk høy rabatt" heller, vil jeg tro. Men uansett: Det er litt rart med "stor rabatt", ja. På samme måte som "billige priser". Men i utgangspunktet synes jeg det kan være gøy og ikke minst virkningsfullt fra et markedsføringsperspektiv å leke litt med språket i sånne sammenhenger. F.eks. "harde pakker - myke priser".
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 7. desember 2012 #4 Skrevet 7. desember 2012 (endret) fint du passar på, Drue. Endret 7. desember 2012 av Stjerner og planeter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå