Gå til innhold

Sex uten prevensjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Finnes det/hvor får jeg tak i maskin/kalkulator som regner ut når det er trygt å ha sex uten prevensjon. Vet at det aldri vil være 100% sikkert, så den diskusjonen trenger dere ikke å ta her.

Anonym poster: 9dbd6c8376eb197372cf8a11a5799276

Videoannonse
Annonse
Gjest Tidssone
Skrevet

Det finnes flere. Bare å søke på google. Feks på eggløsningskalkulator.

Skrevet

Må bare få spørre. Hvorfor gjøre noe så dumt?

Anonym poster: 399253d22a11c2b8dc9f22e53d148309

• Liker 1
Skrevet

http://www.pfc.no/PFCHovedsiden.aspx

Står mye om hvor sikker den er osv. Har ikke prøvd det selv, men det har fristet å kunne gå uten hormonell prevensjon. Hvis man ikke er veldig redd for å bli gravid er nok dette en grei løsning.

Skrevet

Det trenger da ikke være dumt å ha sex uten prevensjon.

Gjest Snoken-
Skrevet (endret)

nvm

Endret av Snoken-
Skrevet (endret)

Et kjapt søk på google:

http://www.pfc.no/

EDIT:

samme link som innlegg #5. Var litt for treig med å oppdatere før jeg svarte :fnise:

Endret av Nyterlivet
Skrevet

selv om det er 5% eller 10 % sjanse for å bli gravid eller få kjønnsykdommer . så er uansett sannsynligheten for at det faktisk kan skje!!

Skrevet

En kalkulator finnes ikke, da det er så store forskjeller fra person til person.

Det du kan gjøre er å sette deg inn i tegn på eggløsning og temperaturmåling. Dersom du er helt regelmessig kan du da etter noen måneder med kartlegging finne ut når du mest sannsynlig ikke er fruktbar.

Selv har jeg brukt fertilityfriend i flere år, med det formål å bli gravid. Nå kan jeg såpass mye om egen syklus at jeg kan peke ut hvilke tre uker hver måned jeg nesten helt sikkert ikke er fruktbart.

Skrevet

Tusen takk for svar. En eventuel graviditet er ikke noe vi frykter. Og jeg er i et fast forhold og har vært det i 6 år så sannsynligheten for sykdommer er ganske liten :-)

Anonym poster: 75a5c178d6305bcee60f7e3cba46fd0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...