kiri Skrevet 8. mars 2004 #1 Skrevet 8. mars 2004 Noen som har tips til hvordan man kan trene opp konsentrasjonen?
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2004 #3 Skrevet 9. mars 2004 Første bud må være å rydde bort og få unna alt annet som gnager en..
Gjest care Skrevet 9. mars 2004 #4 Skrevet 9. mars 2004 Noen som har tips til hvordan man kan trene opp konsentrasjonen? I hvilken sammenheng tenker du på?
kiri Skrevet 9. mars 2004 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2004 Jeg tenker egentlig ganske generelt, men først og fremst i skolesammenheng. Jeg kan ta meg selv i å sitte å tenke på helt andre ting og ikke få med meg noe av det jeg leser. Tankene har en tendens til å fly sin egen vei og det er dette jeg har lyst til å få en kontroll over. Til å holde fokus lenger. Noen som vet om akupunktur, kinesologi eller noe i den duren kan hjelpe? Finnes det noen øvelser for feks barn? Er det noen som kan si at de en eller annen gang har merket en forbedring i konsentrasjonen pga ett eller annet? Alle tips mottas med takk
Gjest Poirot Skrevet 9. mars 2004 #6 Skrevet 9. mars 2004 Ta notater. Da blir du tvunget til å lese med hodet.
Veslejenta Skrevet 9. mars 2004 #7 Skrevet 9. mars 2004 Kommer jo litt an på læreboka, men ta repetisjonsoppgavene hvis det er noen. Bruk high-lighter mens du leser. Skriv kommentarer i margen. Lag et resyme. Sett deg på et sted hvor du ikke kan bli forstyrra av noe eller noen. Å sitte på senga og lese er dumt, siden man ofte blir fristet til å legge seg ned. Rydd skrivebordet og gjør god plass til lærebøkene. Sett av en tid som du skal bruke til å lese.
aowi Skrevet 9. mars 2004 #9 Skrevet 9. mars 2004 Jeg tenker egentlig ganske generelt, men først og fremst i skolesammenheng. Jeg kan ta meg selv i å sitte å tenke på helt andre ting og ikke få med meg noe av det jeg leser. Tankene har en tendens til å fly sin egen vei og det er dette jeg har lyst til å få en kontroll over. Til å holde fokus lenger. slenger meg på her jeg oxo... sliter m å ta notater når jeg leser.. kan lese samme sia x ant ganger og den går ikke inn...... Ginseng? funker d??????
kiri Skrevet 10. mars 2004 Forfatter #10 Skrevet 10. mars 2004 Vel, hovedproblemet mitt er ikke det at jeg ikke får med meg det jeg leser, men at jeg blir så lett distrahert. Ørepropper hjelper mot lyd utenfra som ellers ville ha fanget min oppmerksomhet,men jeg trenger noe for at jeg skal holde fokus lenger, som feks ginseng el. Andre situasjoner dette gjelder for er hvis jeg holder på med noe og blir avbrutt, da kan jeg ha vanskeligheter med å huske hva det var. Lange forklaringer el. detter jeg lett av etter en stund. Dette har også med interesse å gjøre. Sagt med andre ord er jeg veldig distraherbar og må lære meg å holde fokus lenger. Noen tips til hvordan?
manji Skrevet 10. mars 2004 #11 Skrevet 10. mars 2004 Trening. Søvn. Ro. Hvile. Nok (rett?) mat. Og som gjest sa. Første bud må være å rydde bort og få unna alt annet som gnager en..
Imax Skrevet 10. mars 2004 #12 Skrevet 10. mars 2004 Bruk timer! Sett den på 10-15 minutter første gang, og les til det plinger. Så belønner du deg selv med 5-10 minutter med noe annet som du heller vil. Så kan du øke tiden etter hvert, men hold deg under en time. Det er pussig at det funker, men det må være noe med at du vet du ikke må sitte så lenge, og 10 min går jo veldig fort. Prøv - no shit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå