Gå til innhold

Slutta på pilla og ble normal. Flere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Steike, jeg sluttet på yasmin da jeg og eksen gjorde det slutt, og etter et par uker kjente jeg at.. Jeg er jo normal! Før var jeg frustrert, lett å irritere, sliten, sur, nedfor, deppa, gråt av krangler og ting, en idiot rett og slett.

Har gått på pilla i 10år så jeg merka ikke forandringene før jeg sluttet på den.

Deilig rett og slett, kjempedeilig å være stabil, trygg på meg selv, rolig og NORMAL..

Anonym poster: 607ba2762db7d48db0419e17ca022ce8

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller er det fordi du ble kvitt x'en? ;)

Neida, det er mange som opplever å være irritable og sårbare på p-pillen. Bra du har fått det bedre!

• Liker 7
Skrevet

jeg merka det også, tok yasmin i 2 år, jeg gikk til psykolog pga jeg var så vrak. Så gikk resepten ut og jeg henta ikke flere. Resultatet var sinnsykt, har ikke følt meg så tilfreds på lenge

Skrevet

Har hatt flere venninner som har opplevd det. Selv er jeg helt motsatt. Har gått på yasmin siden jeg var 16, altså 8 år. Hatt to lengre pauser. Jeg begynte på pilla hovedsakelig fordi jeg var så ustabil når det kom til alt(humør, syklus osv). Takket være yasmin ble jeg kvitt humørsvingningene og er ikke lenger suicidal en gang i måneden.

Jeg har også merka det veldig godt når jeg slutter, bare på motsatt vis.

Så jeg må helt ærlig si at jeg gruer meg til den dagen jeg må slutte for å få barn :/

Anonym poster: 450bdd6d0a573a2bbfdaaa18d6fb4d70

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble også mer stabil i humør og mer i harmoni på en måte. Så ble jeg gravid og rimelig usatbil igjen, haha!

Anonym poster: 22b099f055b04bbc78152c8eb7a36c01

• Liker 3
Skrevet

Jeg har det også mye bedre etter ppilleslutt :) Nekter å begynne igjen!

Skrevet

Jeg hadde det bedre på piller. humøret var akkurat likt, ganske godt og stabilt. Men hormoner, smerter, plager og mens kunne jeg godt klart meg uten. Så jeg skulle gjerne gått på pilla dersom der var mulig (les - ikke prøver å bli gravid)

Skrevet

Jeg hadde det ikke bra på piller. Sist gang jeg prøvde meg så følte jeg meg nesten som en zombie. Tung i hodet, tung i kroppen, deppa, sov hele tiden, irritabel. Jeg kjente nærmest dag for dag hvordan jeg sank ned.

Anonym poster: 2197964ba99b8913567891bb7349d37a

• Liker 1
Skrevet

Har faktisk ikke tenkt over det før nå, men bare tenkt at jeg har blitt bedre. Men nå ser jeg jo en sammenheng. Humøret og alt gikk sinnsykt opp når jeg sluttet på ppillen, aldri mer!

Skrevet

Jeg tålte ikke yasmin - gikk med konstant migrene (skikkelig triggerpiller, de greiene der) hele tiden, hadde humørsvingninger av en annen verden, grusom hud, samt at jeg gikk opp i vekt og generelt følte meg jævlig. Slutta med p-piller for noen år siden, og har hvertfall ingen planer om å ta noe sånt igjen!

• Liker 1
Skrevet

JA! Jeg merket akkurat det samme som deg! Ble plutselig meg selv igjen etter at jeg gikk over fra p-piller (Yasmin) til pring (Nuvaring)!

Skrevet

For meg er det også motsatt. Jeg er aggressiv og har verdens mest lunefulle humør når jeg ikke går på p-piller, og har det utmerket når jeg bruker dem.

Men det er kanskje ikke så rart at noen er sånn og andre er sånn, vi er alle ulike og reagerer forskjellig på forskjellige tilskudd :)

Skrevet

Har hatt flere venninner som har opplevd det. Selv er jeg helt motsatt. Har gått på yasmin siden jeg var 16, altså 8 år. Hatt to lengre pauser. Jeg begynte på pilla hovedsakelig fordi jeg var så ustabil når det kom til alt(humør, syklus osv). Takket være yasmin ble jeg kvitt humørsvingningene og er ikke lenger suicidal en gang i måneden.

Så jeg må helt ærlig si at jeg gruer meg til den dagen jeg må slutte for å få barn :/

Me too! Yasmin har gjort meg bedre, slipper å grine under pms og mensen, slipper å bli deprimert. Nuvaring gjorde meg enda verre enn uten p-piller!

Anonym poster: 28847e49b401afdd2c196b8a0263ceb4

Skrevet

Haha, kan hende at noe er pga eksen, men det er en indre ro og stablitet jeg ikke helt kan beskrive, rett og slett fredelig i sinnet. Ingen raserianfall, ingen grunnløs grining, ingen depresjoner, ingen destruktive tanker, mindre angst og stress, ja.. Jeg er rett og slett blitt harmonisk.

Ser at yasmin fungerer for noen, ikke så rart, vi er jo alle helt forskjellige. Ser også at det er flere som deler min erfaring, det er deilig å slippe alt det hormonelle våset :)

Anonym poster: 9f8fb7c8520c27da3a9215caf7a6052d

Skrevet

Hehe... nei du er ikke alene om det.

Nå husker jeg ikke hvilke av p-pillene jeg brukte.

Testet 4 sorter over tid selvfølgelig. Men hadde noe lignende reaksjoner på alle (bortsett fra den ene som jeg var konstant kvalm av)

Den siste sorten var det faktisk mannen min som ba meg slutte med.

Han var ikke i tvil om at jeg endret meg mye med de. Mente jeg ble så fort irritert, sur og deppa. Var ikke meg selv i det hele tatt. Jeg som aldri har hatt noe hormonelle utslag på hverken pms eller graviditet.

Men tok ikke lang tid etter jeg sluttet før jeg ble normal igjen.

Etter det er det kun kondom her i huset. Litt tungvint, men tror nok mannen min heller foretrekker en mer hyggelig kone ;-)

Skrevet

Haha, ja det morsomste er at alle de årene på yasmin så tenkte jeg "så heldig jeg er som ikke får pms". Vel, det er ikke så rart at jeg ikke fikk det når jeg hadde det konstant hele året rundt :S

• Liker 5
Skrevet

Jeg ble kjempesint og ustabil på Cerazette... :fnise: Da jeg sluttet på dem gikk jeg tilbake til det normale meg.

Anonym poster: df9f2c827e751445349d98db7c347fa1

• Liker 1
Skrevet

Ja. Gikk på p-piller i 3 år (fra 15 til 18) og fikk hele ungdomstiden ødelagt på de. Når resepten gikk ut, tok det noen få uker før jeg var tilnærmet "normal". Men da hadde jeg mistet mye utdannelse, fått skader pga overvekt, huden min var nær ødelagt pga kviser, og jeg var mer eller mindre sosialt utstøtt.

Så etterskadene fulgte meg lenge etter, og det er en mulighet for at noe av det aldri går bort. Jeg er regelrett bitter pga at det aldri ble tatt tak i, men jeg ble bare sendt til psykolog etter psykolog.

Skrevet

Trodde jeg var den eneste som slet med suicidale tanker rundt mensen jeg?

Er det "vanlig"?

Jeg har en mild depresjon uansett hvor jeg er i syklusen, men det er omtrent bare på mensens første dag at jeg får suicidale tanker (ikke konkrete selvmordstanker, men mer at jeg stiller meg selv spørsmålet "orker jeg virkelig å leve mer?" osv).

Jeg bruker ikke p-piller fordi jeg ikke har sex...Har aldri testet p-piller heller, men har vurdert det for å se om jeg fikk mindre smerter og pms. Takket være denne tråden, så tror jeg ikke at jeg skal ta sjansen på å teste da det tydeligvis kan slå ut begge veier...

Anonym poster: 836b3b7a1fe1b10ca044d27b7057abbd

Skrevet

Ja, man skal være forsiktig med disse hormonpillene, det er ingen spøk....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...