Gå til innhold

Lege i studiebyen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger å oppsøke en lege i studiebyen min (Bergen), men vet ikke hvilken lege jeg kan dra til. Er det forskjell på privat og offentlig? Det haster egentlig litt, men jeg har aldri vært hos noen annen lege enn fastlegen i hjembyen min, så jeg vet ikke hvor jeg skal dra. Jeg har heller aldri vært på et sykehus før, og jeg vet ikke hvordan man finner fram på ett (har heller aldri sett Haukeland sykehus). Har desverre ingen her som jeg kan spørre om slike ting. Jeg bor i sentrum/nordnes hvis noen vet om en lege her... Det er helsestasjon i byen her, men den er ikke åpen flere dager denne uka, og så lenge kan jeg ikke vente...

Anonym poster: 7f8c423f81a4e4c7fb795709167386ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legene på høyden har avtale med SiB om å være tilgjengelig for studenter som betaler semesteravgift, så jeg anbefaler å ringe dem. Der er mulig å få time på dagen (ring når de åpner om morgenen), evt dagen etter dersom det tåler å vente. For akutt oppstått sykdom/skade etter åpningstid som ikke kan vente til dagen etter kan du kontakte Bergen Legevakt (Legger mellom Bystasjonen og Sats/Hib Ingeniør). Forstår ikke helt hvorfor du tenker på å dra tilsykehus, de vil uansett ikke ta imot deg med mindre du har vært innom lege/legevakt først.

Anonym poster: a0e61e439f46a4ae765753a9985567da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...