AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 ~Reis miljøvennlig og gratis i julen~ Billettprisene øker stadig, men pendler som jeg er ser jeg også at konduktørene er sløvere enn noensinne. Før pleide jeg å forhåndsbestille billetten min, enten på nett eller på stasjonen før avreise, men dette har jeg nå sluttet med. Istedenfor å blakke meg fullstendig reiser jeg nå gratis ved å vente med å kjøpe billett til jeg er trygt plassert på toget. De 7 siste gangene har ikke konduktøren lagt merke til meg. Og nei, jeg er ingen grådigper, henvender konduktøren seg til meg betaler jeg han gladelig. Men det er da virkelig ikke min feil at han ikke gjør jobben sin og ikke legger merke til nye reisende. Gjør som meg, jeg pendler som en konge for tiden og nyter godt av dette. Kanskje det her er en kjærkommen julebonus fra nsb, hvem vet, jeg syns hvertfall jeg fortjener det, mtp hvor mange år jeg har vært nsbkunde og hvor mange sure ansatte, forsinkelser i 30 minusgrader, teknisk feil på tog irriterende ofte, enda mer forsinkelser, perverst dyre priser, buss-for-tog-helveter jeg har vært utsatt for. Listen over irritasjonsmomunter er lang. Har ikke dårlig samvittighet en plass. Tusen takk NSB. Forsøk du også! Lykke til. Anonym poster: f7f7feb5ee228e3ed131161ef2890476 Anonym poster: f7f7feb5ee228e3ed131161ef2890476 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Stjeler du godteri fra småunger også? Anonym poster: 135549ba76e70753bc07d8d44209c34c 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 Stjeler du godteri fra småunger også? Anonym poster: 135549ba76e70753bc07d8d44209c34c TS er nok ikke like grådig som staten gitt. Anonym poster: c0e9e6ebac5847f00b38da8c76df07df 1
Gjest gressløk Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Joda, men skal man langt er det rimelig trangt å sitte i togtrappa på fulle tog også.
Missandei Skrevet 6. desember 2012 #5 Skrevet 6. desember 2012 Sånn jeg har forstått det, er du selv ansvarlig for å ha gyldig billett. Om du sitter på toget over en lengre periode, med flere muligheter for å kjøpe billett, og det blir kontroll, tror jeg faktisk du blir ilagt gebyr om du ikke har billett. Har ihvertfall hørt om det tidligere, noen her som vet hvordan det fungerer? 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #6 Skrevet 6. desember 2012 Sånn jeg har forstått det, er du selv ansvarlig for å ha gyldig billett. Om du sitter på toget over en lengre periode, med flere muligheter for å kjøpe billett, og det blir kontroll, tror jeg faktisk du blir ilagt gebyr om du ikke har billett. Har ihvertfall hørt om det tidligere, noen her som vet hvordan det fungerer? Ja, det stemmer slik det du sier. Det er ens eget ansvar å kjøpe billett. Gjør du det på automatene sparer du 20 kroner, gjør du det på toget betaler du "ordniær pris". Man kan bli ilagt gebyr fra samferdselsdepartementet dersom man ikke kjøper billett fordi konduktøren ikke henvender seg - som sagt er det pasasjerens ansvar! Anonym poster: 3a6dfaceb8909f2013a3fe500131e24e
Gjest gressløk Skrevet 6. desember 2012 #7 Skrevet 6. desember 2012 Ja, det stemmer slik det du sier. Det er ens eget ansvar å kjøpe billett. Gjør du det på automatene sparer du 20 kroner, gjør du det på toget betaler du "ordniær pris". Man kan bli ilagt gebyr fra samferdselsdepartementet dersom man ikke kjøper billett fordi konduktøren ikke henvender seg - som sagt er det pasasjerens ansvar! Anonym poster: 3a6dfaceb8909f2013a3fe500131e24e Det er sant. For å unngå dette må du faktisk ikke ha vært i nærheten av en konduktør hele reisen din.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #8 Skrevet 6. desember 2012 Vi er heldige her jeg bor, for her er det ikke billettautomat, det er dermed eneste løsning å kjøpe billett på toget, de kan da ikke regne med at alle har internett heller. Anonym poster: 8ec767567e8a653d0c793aabf895464d
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #9 Skrevet 6. desember 2012 Det er sant. For å unngå dette må du faktisk ikke ha vært i nærheten av en konduktør hele reisen din. Jeg kjøper billett når jeg tar tog, men den blir nesten aldri stemplet iløpet av korte turer. Mellom oslo og gardemoen er det for eksempel sjelden at en konduktør rekker å stemple. På buss for tog sjekker de heller ikke billett. Jeg hadde det travelt en gang og rakk ikke kjøpe billett på forhånd da det var en siste liten-tur. Også var det buss for tog, ble bare dirigert inn på bussen, prøvde å spørre bussjåføren om billett, men han sa bare at han ikke hadde tid. Så da fikk jeg turen fra oslo til lillehammre gratis. Anonym poster: 985e8100969656944e4f5eaf92ca7dc9
Gjest gressløk Skrevet 6. desember 2012 #10 Skrevet 6. desember 2012 Jeg kjøper billett når jeg tar tog, men den blir nesten aldri stemplet iløpet av korte turer. Mellom oslo og gardemoen er det for eksempel sjelden at en konduktør rekker å stemple. På buss for tog sjekker de heller ikke billett. Jeg hadde det travelt en gang og rakk ikke kjøpe billett på forhånd da det var en siste liten-tur. Også var det buss for tog, ble bare dirigert inn på bussen, prøvde å spørre bussjåføren om billett, men han sa bare at han ikke hadde tid. Så da fikk jeg turen fra oslo til lillehammre gratis. Anonym poster: 985e8100969656944e4f5eaf92ca7dc9 Ja, det har hendt meg også. Men da har du i alle fall ditt på det rene. På en strekning der toget jeg tar bare stopper vis noen faktisk skal av, har det skjedd at jeg har måttet jakte på konduktøren for at jeg i det hele tatt skal få kommet meg av der jeg skal. Så det er ikke alltid konduktørene er like lette å få tak i heller, men er de der og ser meg så kjøper jeg billett.
Medlem Skrevet 6. desember 2012 #11 Skrevet 6. desember 2012 Klag ikke på en tjeneste du ikke betaler for! Desto flere som tenker som deg fører mest trolig til flere forsinkelser i 30 minusgrader, teknisk feil på tog, enda mer forsinkelser, høyere priser for de som betaler, og mer buss-for-tog. Håper du blir stoppet i billettkontroll, og får din velfortjente bot på 750 kroner. 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #12 Skrevet 6. desember 2012 Jeg har også sett at det er sjeldent at konduktøren kommer på den korte strekningen jeg tar toget. Det er i underkant av 15 min og togene er fulle. Noen ganger så fulle at det nesten er umulig å bevege seg. Jeg har månedskort og de få gangene jeg må kjøpe billett så gjør jeg det på forhånd. Har tenkt tanken om at jeg heller skal risikrere det ekstragebyret på 20 kr for jeg kommer nok i pluss med tanke på alle de gangene jeg ikke har sett en konduktør. Anonym poster: fda563d334b44ea234f2332ab299f4c7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå