Gå til innhold

Gode forslag til typisk Norsk mat?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er for tiden utvekslingsstudent i USA. Jeg har blitt sport om jeg kan lage typisk Norsk mat. Jeg synes det er utrolig vanskelig ettersom det er 16-17 åringer som skal spise (ofte litt mer kresen i matveien)... I tillegg bor jeg midt i USA, så noe med fisk er ikke et alternativ. Lapskaus, fårikål, og kjøttkaker er heller ikke noe alternativ, men det trenger ikke nødvendigvis være middagsmat, så dessert eller små retter går fint, Noen som har noen gode forslag? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pizza, burger(McDonalds), pasta og baguette(Subway) er nye norske maten! ^^

Skrevet

Jeg er for tiden utvekslingsstudent i USA. Jeg har blitt sport om jeg kan lage typisk Norsk mat. Jeg synes det er utrolig vanskelig ettersom det er 16-17 åringer som skal spise (ofte litt mer kresen i matveien)... I tillegg bor jeg midt i USA, så noe med fisk er ikke et alternativ. Lapskaus, fårikål, og kjøttkaker er heller ikke noe alternativ, men det trenger ikke nødvendigvis være middagsmat, så dessert eller små retter går fint, Noen som har noen gode forslag? :)

I den alderen er man faktisk voksen, synes det høres helt latterlig ut å ikke kunne lage normal mat til dem.

Anonym poster: 6be2f45521ffe8b8030e6441b17e525e

Skrevet

Pizza, burger(McDonalds), pasta og baguette(Subway) er nye norske maten! ^^

Haha, ja det er sant! Men ønsker å lage noe som de som er her ikke har smakt før :)

Skrevet

Du kan lage smørbrød med røkelaks, lefser, vafler, diverse kaker (kransekake osv), spekesild osv.

Skrevet

Du kan lage smørbrød med røkelaks, lefser, vafler, diverse kaker (kransekake osv), spekesild osv.

Det var en god ide! :D

Litt vanskelig å få tak i røkelaks, men kanskje jeg klarer å finne noe slikt her :)

Ellers var jo lefse også en veldig god ide! :D Tusen takk!

Skrevet

risengrynsgrøt, riskrem, komler, lapper/sveler, fiskegrateng, vafler, dronning maud pudding :)

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Spekemat, vafler, skinkestek, fersk kjøtt og suppe, kvefjordkake, karamellpudding, multekrem m/krumkaker.

• Liker 1
Skrevet

Kjøttkaker i brunsaus med kokte poteter og gulrøtter. Det at potetene og gulrøtter ikke skrelles før de er kokt er jo ganske typisk norsk. Så la vennene skrelle grønsakene i talerkene sine.

Anonym poster: 226243a6b072e7daed18055c5f1bd3fd

Skrevet

Vafler er vel en ganske "norsk" type mat, selv om det finnes andre varianter i andre land. Eller kanskje noen norske julekaker, siden det nærmer seg jul nå? :)

Synes LilleLola og Calavi hadde mange bra forslag!

Skrevet

Boller er vel heller ikke så vanlig i USA, vanlige hveteboller? Kan lage skoleboller eller sjokoladeboller også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...