Gå til innhold

Er jeg urimelig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere.

Jeg og min kjære har vært i et forhold i fire måneder, og jeg har siden to måneder begynt på p-pille. Livredd for å bli gravid som jeg er, har jeg ingen planer ennå om å la han slippe å bruke kondomet. Jeg er fremdeles ung, og jeg vet heller ikke hvorvidt jeg hadde klart å leve med å ha tatt en abort, jeg er altfor omsorgsfull og empatisk - samvittigheten min hadde omtrent tatt knekken på meg.

Er jeg urimelig som vil at kjæresten min må bruke det da? Han har ikke protestert noe særlig på det, og det virker som om han forstår det.

Kanskje jeg bare må komme meg over panikken?

Håper ikke dere blir kjempesinte på meg nå.

Anonym poster: 3f19e071380d10e46aa5984ac22d49b3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det greit at du vil bruke kondom! Better safe than sorry :)

Hvis typen din ikke lager noe drama av det ,trenger heller ikke du ;)

• Liker 4
Gjest Memories
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig. Du bestemmer selv hvilken prevensjon du føler deg komfortabel med, og det må han bare akseptere. Og uansett har han jo ikke sagt noe på det hittil, så han har sikkert ikke noen problemer med det. :)

• Liker 2
Skrevet

Takk, dere. :)

Det er ikke slik at jeg vil hindre han i å ha det godt. Jeg mistenker bare at han er veldig nyskjerrig på hvordan det er uten, vi er hverandres første partnere, og tror han, tja, lengter litt etter det.

Som en sidelinje, så har jeg lenge slitt med vond mage under mensen, så jeg er i himmelen nå som jeg slipper :danse:

Skrevet

Syns ikke du er urimelig nei. Hos oss er det han som insisterer på kondom selv om jeg går på pilla, siden barn for øyeblikket er uaktuelt og jeg ikke vet om jeg kunne tatt abort. Heelt greit for meg.

Anonym poster: 91884d812c4c09e5844b0fcce5bffd76

Skrevet (endret)

.

Endret av mann_86
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke du er urimelig. Ingen av delene er helt sikre for seg selv, så jeg synes det er helt forståelig at du vil at han skal bruke kondom.

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

jeg synes nok at du.....overdriver litt? du er i fast forhold og går på p-piller så hadde jeg vært typen din så hadde jeg blitt nokså furt!

For min del så er kondom kun for å beskytte mot sykdommer. P-piller er omtrent 100 prosent sikkert, og den ene prosenten som blir gravid er de som ikke har tatt dem riktig!

• Liker 1
Skrevet

Er kondom i tillegg til p-piller strengt tatt nødvendig da?

Men er begge enige om det, er det jo greit.

Strengt tatt er det ikke det, men uhell kan like vel skje. Som sagt over her; better safe than sorry! Jeg har gått på p-pille siden jeg var 13, og som 16-åring ble jeg gravid. Da tok jeg pillen til samme tid hver dag, og hadde heller ikke vært syk. To av mine nærmeste venninner er nå mødre, selv om de gikk på p-pillen begge to. Så, jeg sverger til kondom OG p-pille. Bare for sikkerhetens skyld!

Og for å svare på sprørsmålet ditt, ts; du er ikke urimelig i det hele tatt! :)

• Liker 3
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Nja, urimelig er du jo ikke med tanke på at kjæresten din ikke har nevnt noe om det.. Om du ikke føler deg vel med å ha sex uten kondom, så skal du heller ikke ha det..

Ja, det vil alltid være en sjanse for å bli gravid, men i de fleste tilfeller så funker p-pillen som den skal.

Skrevet

Tja. Tjo. Jeg hadde kanskje syntes at du var litt urimelig. Men det har du selvsagt all rett til å være.

Skrevet

jeg synes nok at du.....overdriver litt? du er i fast forhold og går på p-piller så hadde jeg vært typen din så hadde jeg blitt nokså furt!

For min del så er kondom kun for å beskytte mot sykdommer. P-piller er omtrent 100 prosent sikkert, og den ene prosenten som blir gravid er de som ikke har tatt dem riktig!

Det stemmer faktisk ikke.

Jeg kjenner uansett personlig flere(ikke mange selvsagt, men det kan skje) som har blitt gravide på p-pille, selv når de har tatt den helt etter boken.

Bedre å bli furt av kondom enn å bli furt av en baby.

Men nå blir jo ikke kjæresten til TS furt, da.

Anonym poster: 8df69b6d6314345200ca39cffa423e11

• Liker 3
Skrevet

Nei, så lenge dere er enig om det, er du ikke urimelig.

Skrevet

Hei dere.

Jeg og min kjære har vært i et forhold i fire måneder, og jeg har siden to måneder begynt på p-pille. Livredd for å bli gravid som jeg er, har jeg ingen planer ennå om å la han slippe å bruke kondomet. Jeg er fremdeles ung, og jeg vet heller ikke hvorvidt jeg hadde klart å leve med å ha tatt en abort, jeg er altfor omsorgsfull og empatisk - samvittigheten min hadde omtrent tatt knekken på meg.

Er jeg urimelig som vil at kjæresten min må bruke det da? Han har ikke protestert noe særlig på det, og det virker som om han forstår det.

Kanskje jeg bare må komme meg over panikken?

Håper ikke dere blir kjempesinte på meg nå.

Du går allerede på p-pille, hva er vitsen med kondom da? Vitsen med p-pille er jo å slippe kondomtullet...

Anonym poster: 6a94062762e5d21dcb0b30c8849ce8d8

Skrevet

Er kondom i tillegg til p-piller strengt tatt nødvendig da?

Men er begge enige om det, er det jo greit.

Hvis både baby og abort er helt uaktuelt så vil jeg si at det er ganske nødvendig ja. Jeg har lest om flere her på forumet, i tillegg til folk jeg kjenner, som har blitt gravide på pilla selv om den er tatt riktig. Så ja, er man ikke villig til å ta den sjansen så er det egentlig strengt tatt nødvendig.

Anonym poster: 91884d812c4c09e5844b0fcce5bffd76

Gjest Katten.
Skrevet

Det hadde nok lagt en stor demper på sexlivet for min del.

Skrevet

Da jeg var ung brukte jeg både p-piller og kondom samtidig som vi hoppet av i svingen. Overkill? Helt klart, men det hadde vært krise å bli gravid så da tok vi alle forholdsregler.

Skrevet

Jeg er fremdeles ung, og jeg vet heller ikke hvorvidt jeg hadde klart å leve med å ha tatt en abort, jeg er altfor omsorgsfull og empatisk - samvittigheten min hadde omtrent tatt knekken på meg.

Greit nok at du vil bruke både kondom og p-piller, men trenger du virkelig å antyde at kvinner som tar abort ikke er omsorgsfulle og empatiske?

Anonym poster: a41574925dc49be6be71f6733d8f9cfc

Skrevet

Greit nok at du vil bruke både kondom og p-piller, men trenger du virkelig å antyde at kvinner som tar abort ikke er omsorgsfulle og empatiske?

Hun har da ikke sagt noe om det? Hun sier jo bare at hun er det i veldig stor grad og ikke hadde klart det?

Skrevet

Hun har da ikke sagt noe om det? Hun sier jo bare at hun er det i veldig stor grad og ikke hadde klart det?

Jeg sa at hun antydet det, ikke at hun sa det. Jeg kan ikke ta abort fordi jeg er for omsorgsfull = jeg kunne tatt abort hvis jeg var mindre omsorgsfull = kvinner som tar abort er mindre omsorgsfulle enn det jeg er. Hvorvidt man synes abort er et realt valg handler om hvilket syn man har på når et foster blir et menneske, ikke hvor snill man er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...