Gå til innhold

Kloke mennesker?

Kid-a

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mennesker som vet når de skal lytte og når de skal gi råd, er kloke.

Mennesker som forstår andre , er kloke.

De som kan bruke negative hendelser til personlig vekst, er kloke.

Mennesker som har livserfaring er ofte kloke. Hvis livserfaringene er på godt og vondt.

Mennesker som kan sette seg inn i andres situasjoner uten å ha erfart akkurat det samme selv, er kloke.

Mennesker som ikke dømmer andre, er kloke.

Dette er noen raske tanker fra meg om hvordan JEG mener et klokt menneske er. Det finnes nok sikkert mange fler beskrivelser av et klokt menneske.

Her inne er det mange navn som popper opp i hodet på meg. Mennesker som på meg virker veldig kloke. Får jeg lov til å nevne noen??

Klara

Væren

Vibeke

Tusenfryd

Bella

Jeg kunne fortsatt myyyyyye lenger, men dette var navn som hele tiden sto klart for meg når jeg beskrev hvordan jeg tenker kloke mennesker er, og hvilke kvaliteter de innehar. Jeg vet det er mange flere kloke kvinner og menn her inne, men det var det å huske navn da........ icon_rolleyes.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så fint å være idiot, så harmløs som en klovn. Utskjelt gang på gang.......

Stakkar Waco-gutten, følte du deg truffet?

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nachspiel her og to homser driver å kjører på inne på gjesterommet etter å ha snålta masse kola....

....ja jeg føler meg litt teit ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå... DET var snilt skrevet det, Kaspara!! Det er nå en gang bare slik at vi mennesker speiler oss i andre... og gode ord fra et annet menneske varmer såååå. Takk skal du ha, Kaspara!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....det gleder en mannshjerte å se at kvinner også kan gi hverandre komplimenter som et slags motvekt til alle de hatske trådene som vanligsvis regjerer personlige meldinger.....

Waco

...(ekkel pipestemme) hvorfor gjør du sånn?, hvorfor sier du det?, hva mener du nå? du vet det er ingen som liker deg Waco?, jeg vil vekk herifra etter at Waco kom?... osv.....osv.....osv....osv....osv....osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

For meg er ett klokt menneske en som ikke med viten og vilje hopper rett ut i problemer.

Som å få barn med en ustabil mann (personlighet, økonomi) og tro at ett barn vil forandre alt.

Bli mor før man er ferdig med utdannelse og har jobbet i minst 2 år.

Godta og bli tråkket på fordi man er så forelsket i personen....

Jenter som lar seg utnytte av eldre menn.

osv....

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...milla du må ikke glemme småjenter som liker å lure eldre menn da....

Det er mange av dem også.

Waco

...ville bare opplyse deg i tilfelle du var i god tro om at kvinner kan være minst like utspekulerte, falske, sleipe som gutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco og Milla.

Kan vi ikke bli enige om at det fins både negative og posetive ting i både kvinner og menn.

Live ville bli så mye enklere for oss alle om vi godtokk det.

Ikke ment som kritikk til dere.

Kaspara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt ordforråd er den personen Milla beskriver både lur og fornuftig, men ikke nødvendigvis KLOK. Kanskje nesten tvert i mot (men ikke nødvendigvis), fordi det hjelper veldig på klokskapen å ha gått skikkelig på snørra en gang eller to i livet.

For meg er det umulig å være klok uten å være ydmyk. Og jeg tror det fordrer en viss intelligens, men det er heller ikke nok. Man må ha innsikt i seg selv, forståelse for ulikheter og menneskekunnskap. Jeg omgås ekstremt smarte mennesker hver dag, men det er bare noen av dem som er kloke. En av dem var slett ikke klok for 5 år siden, men er det nå, etter mange kilevinker både privat og i jobbsammenheng. Han har gått fra å være en arrogant besserwisser som med elefantføtter trampet over kolleger og klienter, til en ydmyk og klok mann som lytter, deler av erfaring og viser en dyp respekt for medmennesker. Fascinerende forandring å vøre vitne til. icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...