Gå til innhold

Husren valp - Erfaringer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhhh så utrolig typisk... Akkurat den dagen jeg skryter lille bamsen opp i været for at han er så flink til å si fra når han må ut... Joda. I dag kom det et lite uhell. Men det er min egen skyld. Hadde besøk og glemte rett og slett av at lille bamsen hadde drukket ca 5 dl vann rett før besøket kom. Uopmerksom og pratesyke meg legger ikke merke til lille bamsen som virker så snål og sitter på plassen sin ved gangen og ser dumt på meg.

Stakkar liten.

Da måtte det lettes litt på ventilen, for vi greide ikke holde mer inne. Så det kom en liten dam der ja. Men far tok han ut og da tissa vi vidre i ca 20 sekunder til :P

Det er ikke lett å være liten stakkar. :)

Aaaaww, stakkars bamsen! Men vi kan ikke få med oss alt vi heller da :blomst:

Skrevet (endret)

Når ble valpen deres husren?

11 uker*

Hvor ofte er dere ute med valpen?

Da han var mindre, var vi ute hver gang han ga tegn til å måtte ut (da satt han ved døra), hver gang han var uheldig inne, hver gang han våknet opp og hver gang han hadde spist. Rundt én gang i timen, altså.

Hvor ofte på natta?

Den første uka vi hadde han, var vi ute én gang om natta (da ga han tegn til å måtte ut).

* Han ga tegn til å måtte gå på do, da han var 11 uker. Han gikk altså ikke frivillig på do inne. De få gangene han gikk på do inne etter 11 ukers alder, var kun fordi jeg ikke klarte å tolke signalene hans, og han ikke klarte å knipe igjen lenger.

Endret av Alice123
Skrevet

Aaaaww, stakkars bamsen! Men vi kan ikke få med oss alt vi heller da :blomst:

Det har du helt rett i :)

Skrevet

Når voffen min var valp brukte vi masse tid av dagen på doturer. Tok han ut på morgenen, etter han hadde spist, etter vi hadde lekt, etter han hadde sovet, og ved flere andre anledninger. Roste han masse når han gikk på do ute. Når han gikk på do inne plukket jeg han kjapt opp og bar han ut på gresset. Er glad det var sommertid når vi fikk han.

Selve dotreningen gikk ganske raskt. Vi var veldig engasjerte og han skjønte tegningen fort. De første 2 ukene vi hadde han var han ute èn gang om natten. Etter de to ukene trengte han ikke doturer på natten. Vi tok han ut sent på kvelden, og tidlig om morgenen. Det er viktig å ikke gjøre valpen vant til at den kan gå på do om natten. Man må selvfølgelig balansere dette. Må den på do, så må den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...