Adhara Skrevet 5. desember 2012 #1 Skrevet 5. desember 2012 Når ble valpen deres husren? Hvor ofte er dere ute med valpen? Hvor ofte på natta? Min er ikke husren enda, men han er ikke gamle knotten. Vi er ute ca hver time, da blir det minimalt med uhell. Er faktisk bare ute en gang på natta. Han er også kjempeflink å holde seg når vi er ute et par timer. Jeg er nysgjerrig!
Skywise Skrevet 5. desember 2012 #2 Skrevet 5. desember 2012 Når ble valpen deres husren? Begge var lekke som en sil til de var 5-6 månder, da begynte de å si fra når de ville på do. De hadde for så vidt noen uhell helt opp til ett års alderen. Hvor ofte er dere ute med valpen? Etter den har spist/drukket, lekt eller sovet, + når den begynner å snuse på gulvet og gå litt i sirkler. Ellers gikk vi ut om det begynte å bli en stund siden sist. Hvor ofte på natta? Valpene mine sov hele natten. De fikk sin siste luftetur rundt 11, og de måtte ikke på do før i 5-6 tiden på morgenen. 1
Adhara Skrevet 5. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2012 Åh, jeg kjenner jeg gleder meg til min begynner å si ifra, det skal bli stas
Lille Blåklokke Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Vår ble husren rundt 12 ukers alder. Da startet han med å gå i gangen og pipe. Før det tok vi han ut hver gang han hadde drukket, spist, lekt etc. Han er snart 17 uker nå og helt husren. Eneste han har gjort i det siste var et uhell da vi fikk besøk på morgenen før han hadde fått tisset, og han ble så glad at det kom noen dråper på gulvet Stakkar. Ellers ingen luftetur på natta annet enn rett før vi skal sove. Osåg sover han gjerne 10 timer i strekk. Aldri bæsjet inne. Tror vi tar han ut nå ca 4-5 ganger. Deilig i forhold til 50 ganger da han var helt fersk Deilig med valp 1
Frøkna20 Skrevet 6. desember 2012 #5 Skrevet 6. desember 2012 Nr 1 . (1,5 år nå) Sov hele natten og langt ut på morran før han måtte ut. Fikk han når hn var 10 uker. Han har hatt ett uhell som var min feil og et par i "voksen" alder som å pisse på eg par potteplanter og et juletre Nr 2 (5 måneder) har aldri tisset inne, men var et mareritt på natta den første måneden. Var våken hver 2. Time, men trengte vel ikke ut mer en 1 til 2 ganger. Min far er oppdretter på henne og hun (egentlig alle) krabber til avisene før de hadde åpnet øynene, veldig spesielt. Tror i all hovedsak at grunnen til at vi har hatt lite uhell er fordi vi har vært veldig aktive med utslipp. Etter mat, etter lek, etter søvn og generelt etter visse tidsrammer. Lisjmor holder seg fint en hel natt (8 timer ca) før hun våkner
Chloe- Skrevet 6. desember 2012 #6 Skrevet 6. desember 2012 Fikk hun hjem 8 uker gammel, ikke stueren. Har siden hatt tre tisseuhell på et halvt år. Vi er ganske proaktive da. Ut etter soving og ved snusing. Om natten er hun ute en gang; andre gangen hun våkner er hun oppe for dagen. Vi har aldri brukt aviser eller andre sånne metoder.
Gjest Silvermist Skrevet 6. desember 2012 #7 Skrevet 6. desember 2012 Følg med på valpens signaler, om du er obs vil du stort sett merke at den må på do. Hver gang den tisser eller bæsjer inne løfter du den ut, med en gang, og skryter masse av den. Dette vil gi en stueren hund
Gjest SheWolf Skrevet 6. desember 2012 #8 Skrevet 6. desember 2012 Når ble valpen deres husren? Fikk han når han var 9 uker. Ved cirka 11ukers alder var han 100% husren :-) Hvor ofte er dere ute med valpen? Vi var ute med valpen etter den hadde spist/drukket, lekt og sovet :-) Han var allerede fra tidlig av flink til å si i fra. Hvor ofte på natta? Ved ETT tilfelle, en gang. Det var første natta, resten sov han som en stein. Med unntak av en gang mye senere han vekte meg pga han hadde vondt i magen og måtte ut :-)
Gjest Funky Punk Skrevet 6. desember 2012 #9 Skrevet 6. desember 2012 Når ble valpen deres husren? -den hunden jeg har nå, ble husren etter 1 uke Hvor ofte er dere ute med valpen? -når den våknet, etter lek, etter mat, etter drikking og ellers hver halvtime Hvor ofte på natta? -den første natten var vi ute 3 ganger, den andre natten en gang. Deretter var vi ikke ute om natten.
Adhara Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #10 Skrevet 6. desember 2012 Følg med på valpens signaler, om du er obs vil du stort sett merke at den må på do. Hver gang den tisser eller bæsjer inne løfter du den ut, med en gang, og skryter masse av den. Dette vil gi en stueren hund Var nok ikke dette som var spørsmålet. De som har svart på dette innlegget vet dette, ser det ut til
Gjest Silvermist Skrevet 6. desember 2012 #11 Skrevet 6. desember 2012 Var nok ikke dette som var spørsmålet. De som har svart på dette innlegget vet dette, ser det ut til Hun spør etter erfaringer med husren valp (jfr. trådens tittel), samt sier at valpen hennes ikke er husren ennå. Da min familie har drevet med hund og oppdrett i over 30 år gir jeg henne et godt svar på hvordan hun kan få hunden husren, hvilket er hva jeg deduserer er noe av det er ute etter med sine spørsmål.
Adhara Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #12 Skrevet 6. desember 2012 Hun spør etter erfaringer med husren valp (jfr. trådens tittel), samt sier at valpen hennes ikke er husren ennå. Da min familie har drevet med hund og oppdrett i over 30 år gir jeg henne et godt svar på hvordan hun kan få hunden husren, hvilket er hva jeg deduserer er noe av det er ute etter med sine spørsmål. Var jeg som starta tråden da, og jeg spurte ikke om råd og tips. Spurte om erfaringer Men nok om det.
Gjest Silvermist Skrevet 6. desember 2012 #13 Skrevet 6. desember 2012 Var jeg som starta tråden da, og jeg spurte ikke om råd og tips. Spurte om erfaringer Men nok om det. Jaja, beklager at du fikk et tips. Tipset var selvfølgelig gitt basert på erfaring. Skal la deg ha tråden din i fred
Adhara Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #14 Skrevet 6. desember 2012 Jaja, beklager at du fikk et tips. Tipset var selvfølgelig gitt basert på erfaring. Skal la deg ha tråden din i fred
Adhara Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #16 Skrevet 6. desember 2012 Lurer litt på hvorfor du ble snurt, bare
Gjest Silvermist Skrevet 6. desember 2012 #17 Skrevet 6. desember 2012 Lurer litt på hvorfor du ble snurt, bare Jeg ble ikke snurt Men du ville jo ha andre svar enn du fikk av meg, så da sa jeg at du skulle få ha tråden i fred. Er vi enige nååååå?
Lille Blåklokke Skrevet 6. desember 2012 #20 Skrevet 6. desember 2012 Åhhh så utrolig typisk... Akkurat den dagen jeg skryter lille bamsen opp i været for at han er så flink til å si fra når han må ut... Joda. I dag kom det et lite uhell. Men det er min egen skyld. Hadde besøk og glemte rett og slett av at lille bamsen hadde drukket ca 5 dl vann rett før besøket kom. Uopmerksom og pratesyke meg legger ikke merke til lille bamsen som virker så snål og sitter på plassen sin ved gangen og ser dumt på meg. Stakkar liten. Da måtte det lettes litt på ventilen, for vi greide ikke holde mer inne. Så det kom en liten dam der ja. Men far tok han ut og da tissa vi vidre i ca 20 sekunder til Det er ikke lett å være liten stakkar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå