Gå til innhold

en veldig vond kvise, råd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en kvise på haken som sitter dypt inne og den er veldig vond, jeg kjenner smerten hele tiden. Jeg tar ikke på den og har ikke prøvd å klemme på den. Noen som vet noen flere kjerringråd for å bli kvitt kviser? Eller andre råd? Som fungerer! Som ikke involverer apotek da kl er over 22 og det er ikke noen apotek i denne kommunen som er åpne nå.

Jeg bryr meg ikke om hvordan den ser ut, det er at den er vond at jeg vil bli kvitt den.

Anonym poster: 129777a60952743ebe92152576173acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter den dypt slik at du ikke kan se hodet på den, bør du helst la den være i fred. Begynner du å klemme på den nå, vil du sannsynligvis bare gjøre vondt verre.

Har du Xylocain eller Eurax i hus, kan du prøve å smøre på et godt lag for å dempe smerten i huden.

Har du ingen av delene, kan du pakke inn en liten isbit i papir og et lite tørkle, og kjøle ned kvisen og området rundt for å dempe evt betennelse i underhuden og gjøre området litt numment. Vær forsiktig så du ikke får frostskader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en tynn nål, steriliser den ved å brenne den med en lighter. Knip så godt du kan rund kvisen og stikk til på det lyseste området.

Anonym poster: 0dc5a2e6df3fbb7e3de7745343d9d583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...