Gå til innhold

Blodpropp ikke behandling...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan en mindre blodpropp forsvinne av seg selv med tiden? Eller er det størst sjanse for at den løsner og lager mer skade i kroppen feks i hjertet? Er en såkalt "tromboe" blodpropp som er dukket opp i overarmen og ikke en som "forflytter seg" ( husker ikke det medisinske navnet på slike)..

Helsetilstanden gjør det umulig å behandle ved blodfortynnende, så hva er alternativet? Noen med erfaring der en blodpropp forsvinner igjen :/ ?

Anonym poster: 09ba5697d51ddedfc9558ff7ba7bd321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde en i lunga, og gikk på marevan. Jeg hadde aldri tatt sjangsen på at den gikk vekk av seg selv, men jeg har som sagt hatt det, og virkelig fått kjenne på kroppen hva en ubehandlet blodpropp i lunga kan gjøre. Kan du ikke gå på blodfortynnende? Snakk med legen din, eller få en vurdering av en annen lege om du ikke stoler på vurderingen til din ( det måtte jeg, tidligere fastlegen. trodde ikke på meg, og jeg var et hårstrå fra at det gikk galt) for plodpropp er ikke noe å spøke med, så hør med folk som kan dette. Lykke til! :)

Anonym poster: ce186793ef295964513fa62152dd986a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trombe kan avgi små biter som kan gå videre i sirkulasjonen og i verste fall havne i lungene. Alternativet til blodfortynnende er å gå inn med et kateter og blokke ut på stedet der tromben sitter, slik man kan gjøre med tette kransarterier i hjertet.

Anonym poster: edc8eadf0e7712bf55e223068e2a31d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...