Gå til innhold

Syk eller nervøs? Haster!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger litt råd her i full fart

Jeg har eksamen i morra, og en til på fredag. Er temmelig nervøs, selv om det ikke er en kjempeviktig eksamen. De siste tre ukene har jeg sprenglest nesten døgnet rundt, sovet veldig lite og ikke spist spesielt sunt heller. Hadde eksamen på mandag (den viktigste denne perioden) som gikk fint til tross for veldig mye nerver, men nå i dag føles det som at jeg har møtt veggen helt. Har skikkelig vondt i rygg og nakke, og fikk nesten ikke sove i det hele tatt i natt. Har vært skikkelig kvalm i hele dag, og ikke fått i meg mer enn litt cola og noen kjeks, men det kjennes ut som at jeg må kaste opp selv om jeg ikke har noe i magen. Har temmelig vondt i magen også, samt i halsen, og jeg har halsbrann.

Prikker under huden, og jeg føler meg ganske varm i ansiktet. Har ikke termometer, så jeg får ikke sjekket om jeg har feber.

Kan det gå an at man blir så sliten/nervøs at det kjennes ut som feber/sykdom? Jeg har veldig sjelden feber, sist jeg hadde det var jeg alvorlig syk (hepatitt), og jeg har totalt angst for å bli så syk igjen. Grunnen til at jeg begynner å blir så redd nå er fordi jeg føler meg stiv og støl i nakken og ryggen, og det var ting jeg plagdes mye med da jeg var syk sist.

Noen som har noen tanker eller råd? Haster litt, i og med at jeg har eksamen i morra tidlig. Er helt på gråten her, og føler meg skikkelig hjelpesløs. Studerer i utlandet, og har aldri vært syk mens jeg har vært her, så jeg vet ikke helt hvordan jeg gjør det om jeg ikke kan møte til eksamen og trenger legeerklæring (har ikke fastlege).

Hjelp :(

Anonym poster: 7ae24cb7e780b1634a1f9629957be240

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite søvn kombinert med angst kan godt gjøre at du føler deg syk og kvalm. Det er vanskelig å gi noen konkrete tips, men du bør i alle fall prøve å slappe av i kveld og prøve å få en god natts søvn (selv om det er vanskelig å slappe av på kommando..).

Anonym poster: 520adfa972b59e6544271c85c0468d45

• Liker 1
Skrevet

Mest sannsynlig så har du bare møtt veggen, du har ikke ivaretatt deg selv tilstrekkelig. Å nå som du har gjort unna den viktige eksamenen, så kolapser kroppen.

Har opplevd det samme selv. Men, blir du værre så må du helt klart oppsøke lege, for det kan jo være sykdom og, selv om det høres veldig ut som "veggen"

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Jeg tror nok også det er som dere sier, jeg er kjempesliten rett og slett. Dette semesteret har vært et eneste langt maratonløp og det har gått slag i slag med oppgaver, presentasjoner, gruppearbeid og nå omsider eksamen - skyhøye krav og veldig hektisk hele tida. Da jeg kom hjem fra eksamen på mandag var jeg så utarmet at jeg ikke orket å åpne bøkene til neste eksamen, ble bare sittende og stirre inn i veggen i en time før jeg gikk og la meg, og sov i nesten syv timer uten å våkne (har ikke skjedd på tre måneder). Var jo selvsagt helt ute av meg da jeg våkna og innså hvor mye lesetid jeg hadde "kasta bort" på å sove, så det sier kanskje litt om stressnivået.

Har en diiiger stressknute i ene skuldra også, lurer på om den kan være årsaken til at jeg er så stiv og støl i nakken/ryggen.

Huff, håper virkelig det bare er at jeg er nervøs og sliten, er så utrolig surt om jeg faktisk er syk og må utsette eksamen :sukk: Synes det er så ekkelt med kvalme og slik, siden magesyke er noe av det eneste som virkelig slår meg helt ut - tør liksom ikke dra noen steder hvis jeg kaster opp :sjenert: Men så er det kanskje det vanligste tegnet på nervøsitet også?

Anonym poster: 7ae24cb7e780b1634a1f9629957be240

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...