Gå til innhold

Skikker ved død.


Trixie

Anbefalte innlegg

Her i landet setter vi inn anonse i avisen når noen dør.

Der står navn på fam. og når/hvor begravelsen skal være. da har du mulighet til å komme til kapellet eller sende en blomst.

Og i tilfelle du skulle treffe pårørende som du kansje bare er bekjent av, så vet du at de har mistet den eller den i fam.

Vi har jo en del utlendinger i landet fra mange kulturer. Jeg kan ikke komme på at jeg har sett noen anonser fra dem.

Mange har jo bodd her mange år, arbeidet og b.l.a blitt pensjonister. Kolegaer vet ingen ting.

Hvordan gjør de det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg veit ikke så my men på Grønland er det en muslimsk kirkegård hvor de begraver sine.Noen sender de avdøde hjem til gamlelandet og begraver de der.Etter muslimsk skikk skal de begraves etter 24 timer og de skal ligge mot Mekka.På sykehusene finnes det vaskerom som de steller sine døde selv jeg veit ikke hviordan det gjøres men prater mye med folk fra andre kulturer enn oss.Men indiske kremerer sine døde sørt sett.Jeg er sett bålene i varanasi og etter på kastes restene i Ganges hellig elv i India.Det er greit at kremasjon er mer renslig,men jeg liker ikke tanken på det og det er ikke blitt gjort i min familie.

Jeg er også en nysgerrig sjel når det gjelder skikker og kulturer ,håper at noen kommer med noe sakelig.Er lei geralisering og dritt kasting bare en åpner nebbet.

hilsen

indisnlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi forteller andre ved å sette anonnse i avisen, men hva gjør pakistanere, indere og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest ¤_Fairytale_¤

Islam vet jeg ganske mye om, siden farmoren min er muslimsk. Det sies at det siste en muslim skal si før han/hun dør, er "allahu akbar" (Allah er størst). Når døden er inntruffet, skal hendene legges om hverandre som i muslimsk bønnestilling. Hele legemet skal ligge vendt mot Mekka.

Før liket begraves, blir det lagt i en kiste og dekket med tre kleder som skal overlappe hverandre. Dessuten skal den døde dynkes med litt parfyme, kafur. Sørgetiden skal vare i tre dager, men noen holder på lenger. Enker må ikke pynte seg, ikke bruke sminke, og de bør holde seg hjemme den første tiden.

Også muslimer bruker begravelsesbyråer, men ifølge islam er det den nærmeste familie som skal gi sine døde et siste bad med rennende vann. Menn vasker menn, og kvinner vasker kvinner.

Slik gjør man det i hvert fall hvis man er muslim...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...