Gå til innhold

Oppkjøring på hengerlappen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Jeg skal snart ha oppkjøring på hengerlappen, og må ærlig talt innrømme at jeg gruer meg litt. Ryggingen går greit pp trening, men vet at jeg kan surre litt når nerver kommer inn i bildet. Også gruer jeg meg til den deles som har med teorien/lasten å gjøre. Var på lastesikringskurs, og håpet å lære mer der, men syntes det gikk litt for fort frem, så fikk ikke med meg alt. I tillegg kon de ikke med noen tips om hva man gjør på oppkjøring når det kommer til lastesikringen. Eneste var at man kunne fortelle at lasten var sikret 100% fremover, og 50% på sidene/bakover. Skal man sikre lasten selv på oppkjøringen? Hvordan jeg vite at lasten er sikret 100% fremover, og 50% bakover/til sidene?

Hva gjør man på en oppkjøring?

Hadde satt stor pris på tips og erfaringer.

Anonym poster: e57962bc7d4f572d7866e643465b01ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang sikring så må du jo vite at stroppingen som er gjort tåler lastens vekt 100%/50%. Stroppene skal være merket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang sikring så må du jo vite at stroppingen som er gjort tåler lastens vekt 100%/50%. Stroppene skal være merket.

Takk for svar! :) Så det er det eneste i dek forbildelsen? For å lese meg frem til det (så lenge jeg vet lastens vekt), skulle vel gå bra. :) (for det er da bare lastens vekt, ikke lasten under brems i en viss fart osv?)

Tar gjerne i mot flere tips eller erfaringer. :)

Anonym poster: e57962bc7d4f572d7866e643465b01ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, da holder det hvis stroppen tåler to tonn, og lasten er, si 1800 kg? (1800 kg frem, og 900 kg til sidene og bak overstiger ikke to tonn noen vei).

Anonym poster: e57962bc7d4f572d7866e643465b01ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...