AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #181 Del Skrevet 7. desember 2012 - og dessuten var det en meget underholdene liten tur ut på et sidespor. Skjønt... sidespor og sidespor... Nå har vel ikke TS prøvd det religiøse alternativet... "Bed, så skal eder gis" - om jeg husker helt ordrett.. Og jeg tror jammen det vil gi bedre sannsynlghet for gevinst enn de tidligere diskuterte fremgangsmåter (som forøvrig også er arbeidskrevende i en helt annen grad en oppriktige bønner). Ser ut som du er mer ute for å trolle enn å moderere i denne tråden? Anonym poster: 9850dcfc776b517cb020c89b8efa5a9e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #182 Del Skrevet 7. desember 2012 Neida, det er jeg klar over. Jeg ville bare avklare at jeg ikke er en jente som fikk 2 i alle fag på helse- og sosialfagslinjen. Jeg studere, som tidligere nevnt, nå arkitektur ved NTNU. Dette regnes som en god utdannelse vil jeg si. Den er femårig og snittet for å komme inn er høyt, i tillegg til at det er NTNU det er snakk om, og ikke Norges kreative fagskole. Heh. Anonym poster: ffa4db037da6f599497fdec52af8624f Hvorfor ikke satse på en kul type fra Indøk eller noe? Først Indøk, så rett til Oslo og Mckinsey eller BCG. Anonym poster: 9850dcfc776b517cb020c89b8efa5a9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 7. desember 2012 #183 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Ser ut som du er mer ute for å trolle enn å moderere i denne tråden? Anonym poster: 9850dcfc776b517cb020c89b8efa5a9e Moderatorer skriver i kursiv og signerer med nick og tittel. Alle moderatorer er også private brukere med full rett til å uttale seg, mene , gi råd og starte egen tråder. Får jeg spørre hvor og på hvilken bakgrunn du trakk en konklusjon om at undertegnede bedriver trolling ? - det er en alvorlig påstand og jeg ønsker en nærmere redegjørelse for bakgrunn og årsak til at en såpass alvorlig anklage rettes uten betimelig grunn. Edit: Og innlegget med bevisgrunnen/bakgrunnen og påstandens underbyggelse bør legges under fullt nick. Endret 7. desember 2012 av Lille-pus 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HHH Skrevet 7. desember 2012 #184 Del Skrevet 7. desember 2012 steder hvor ting koster penger, cocktailbarer, champagnerier, utesteder med dyre drikkevarer osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 7. desember 2012 #185 Del Skrevet 7. desember 2012 steder hvor ting koster penger, cocktailbarer, champagnerier, utesteder med dyre drikkevarer osv. Det er jo alle utesteder i hele norge det, den nedslitte brune bar koster jo mer enn den dyreste hotel baren i New York. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HHH Skrevet 7. desember 2012 #186 Del Skrevet 7. desember 2012 Det er jo alle utesteder i hele norge det, den nedslitte brune bar koster jo mer enn den dyreste hotel baren i New York. ok, korrektur: stedene som er og SER dyre ut:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 7. desember 2012 #187 Del Skrevet 7. desember 2012 ok, korrektur: stedene som er og SER dyre ut:) Det var bedre, Men da må du ha penger også, prøver du å komme inn på de stedene i en H&M kjole, vil de rike gutten bare le av deg, tenke du er bra nok for et ligg, men moren deres, ville aldri godta en slik gate jente inn i familien, ikke bra nok rase standard, eneste andre alternativet da er å dra innom barene i de dyre hotelen, og hope en eldre rik buisseness man, ser på deg som bra nok til å bringe frem noe arvinger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 8. desember 2012 #188 Del Skrevet 8. desember 2012 Men pen og alt det der er ikke nok. Dessuten må du vite at du lever farlig med disse gutta. Enkelte av disse gir temmelig f*** i damene de treffer. De bryr seg ikke, for de kan få seg nye damer hver uke. Sjansen for at du kun er midlertidig underholnding er absolutt til stede. En av de som jeg har spilt golf med er en slik type. Bor på et slott og har MYE. Han holder/holdt på med en bekjent av meg. Hun er hinsides glad i han. Han er både høy og veldig kjekk, men han bryr seg ikke like mye tilbake. Damer kommer og går. Svigerforeldrene er ofte jævlige. De lar ingen hvem som helst vandre inn, og det kan de godt fortelle deg uttrykkelig. Alle er golddiggers i deres øyne. Alle damene de dater og har som kjærester er bare ute etter deres penger og/eller arv. Så ikke forvent en særlig varm velkomst. Foreldrene er ikke født i går og er vitterlig klar over hva slags aktivum som besittes. Dama er heller ikke dum. Det nytter ikke å late som du ikke ser verdiene. For å eie 9 eiendommer og kunstsamling til 15-20 millioner uten lån må man nødvendigvis ha penger, hvis ikke ville man ikke hatt alt dette. I den aldersgruppen du etterspør er majoriteten arvinger. Noen har fått forskudd på arv, mens andre venter og lever på aksjefond i mellomtiden. Andelen som har jobbet for pengene er liten. Men at man er arving til større eller mindre formuer betyr ikke at man er evneveik. Mange studerer eller er i full jobb i familiens firmaer/konserner. Andre går egne veier for å skape noe på egenhånd. Og andre igjen gjør ikke annet enn å reise og leve livets glade dager til kontoen er tom. Ikke bli needy. Ikke vis at du hungrer etter penger. Ikke krev Range Rover og leilighet på Frogner for 9 mill. Prøv å virk fornøyd som du er. Hvem vet, kanskje du til og med kommer til å elske han oppriktig? De som ikke bryr seg om penger jobber for å bli god nok for han. Vise at de er verdt tiden, og er oppriktig glade i vedkommende. De gjør alt for å nå opp til han. De som bryr seg om penger gjør ikke det. De tror at det er nok med å være deilig, gi han bj's morgen og kveld, samt smile pent. Bah! Jeg tror du oppsummerer alle ting jeg spyr av her. "synes de er kjempeflinke som har studert bachelor finans i London, så de kan jobbe i familiens konsern og få styreplass etterhvert". Brekningsfornemmelse deluxe. Jeg skal ikke si jeg hadde tvert dumpet en fyr om det viste seg han kom fra en superrik familie, men det hadde virkelig ikke vært en fordel. Jeg er overbevist om at mye penger i bunn og grunn gir folk stusselige liv og verdier, med mindre man er ekstremt reflektert over saken. Å eie dyre kunstsamlinger fordi det er dyrt er jo bare tacky, og det totalt motsatte av reell kunstinteresse. Og golf. Hallo. Interessant at så mange mennesker oppriktig tror de har en kvalitet fordi de tilfeldigvis ble født inn i en familie med penger, kanskje den mest verdiløse valuta sånn i den større sammenheng. Sånne folk har jo pengekapital, men null kulturell og hverfall null medmenneskelig kapital. TS skal få ha dem helt for seg selv :gjeiper: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HHH Skrevet 8. desember 2012 #189 Del Skrevet 8. desember 2012 Det var bedre, Men da må du ha penger også, prøver du å komme inn på de stedene i en H&M kjole, vil de rike gutten bare le av deg, tenke du er bra nok for et ligg, men moren deres, ville aldri godta en slik gate jente inn i familien, ikke bra nok rase standard, eneste andre alternativet da er å dra innom barene i de dyre hotelen, og hope en eldre rik buisseness man, ser på deg som bra nok til å bringe frem noe arvinger. hehe, bare å spare det, kjøpe seg EN dyr kjole, deretter EN (eller flere for den saks skyld) rik fyr som spanderer dyrt og mye mot litt jevnlig sex, også dumpe han, og deretter finne denne rike mannen som i tillegg er den store kjærligheten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #190 Del Skrevet 8. desember 2012 Moderatorer skriver i kursiv og signerer med nick og tittel. Alle moderatorer er også private brukere med full rett til å uttale seg, mene , gi råd og starte egen tråder. Får jeg spørre hvor og på hvilken bakgrunn du trakk en konklusjon om at undertegnede bedriver trolling ? - det er en alvorlig påstand og jeg ønsker en nærmere redegjørelse for bakgrunn og årsak til at en såpass alvorlig anklage rettes uten betimelig grunn. Edit: Og innlegget med bevisgrunnen/bakgrunnen og påstandens underbyggelse bør legges under fullt nick. Nei, vi kan ta post 178. som du kommenterer litt utenfor normal folkeskikk, med å trekke inn religion. + vi kan trekke inn 94, 117 og 136. som virker ganske nedlatende. Anonym poster: 9850dcfc776b517cb020c89b8efa5a9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #191 Del Skrevet 8. desember 2012 hehe, bare å spare det, kjøpe seg EN dyr kjole, deretter EN (eller flere for den saks skyld) rik fyr som spanderer dyrt og mye mot litt jevnlig sex, også dumpe han, og deretter finne denne rike mannen som i tillegg er den store kjærligheten. Du kan eventuelt trekke på gata som ærlige og redelige prostituerte gjør. Anonym poster: 756bdd59c67d39654ddf319045d9035a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 8. desember 2012 #192 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Nei, vi kan ta post 178. som du kommenterer litt utenfor normal folkeskikk, med å trekke inn religion. + vi kan trekke inn 94, 117 og 136. som virker ganske nedlatende. Anonym poster: 9850dcfc776b517cb020c89b8efa5a9e Siden du gir inntrykk av at dette beører deg personlig så skal jeg ta meg tiden til å utdype mine innlegg noe: #178 - Bibelsitatet er 100% korrekt. Og er en litt humoristisk vinkling i det religiøse bildet som tråden hadde der og da. Ikke engang mine personlige venner innen dypt religiøse kretser finner dette hverken krenkende eller blasfemisk. Også disse menneskene har humorisitisk sans. I den tilstand tråden da fremstod anser jeg fremdeles sitatet, og dets innhold, som myk humor samtidig som det setter trådens egentlig moralske innhold i perspektiv; Er det så viktig å ha me penger ? Er det penger som gir et godt livsinnhold, eller er det andre verdier som kan bidra til det vi definerer som et godt liv på alle plan ? #117 - Et kompliment til Darthoven for et meget godt poeng. Og for evnen til å se saken fra flere sider. #94 & #136 - Disse reflekterer konkret kunnskap fra egne omgivelser, forretningsverden, kollegakrets, egen vennekrets, - hvor penger og nevnte utdannelser eksisterer i stort monn. Jeg konkluderer med at jeg nok er betraktelig mye eldre enn deg (kun min antagelse) og har vært i disse meljøene lenge nok til å se alle sider av dem. En realitetsorienterering som var og er akkurat det; en realitetsoerintrieering mht. enkelte aspekter du også vil finne i disse miljøene. Du står forøvrig fritt til å sende en klage på privatbrukeren Lille-pus til Admin (Mette) for behandling. Og, avsluttningsvis; Dersom du personlig følte deg krenket av noe i mine innlegg så beklager jeg selvsagt det, men minner om at vi befinner oss på et åpent diskusjonsforum hvor meninger og erfaringer vil være differensierte, også i en tråd som dette. Det vil i slike diskusjoner kunne fremkomme aspekter som man som privatperson ikke liker eller støtter. Endret 8. desember 2012 av Lille-pus 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #193 Del Skrevet 8. desember 2012 Interessant at så mange mennesker oppriktig tror de har en kvalitet fordi de tilfeldigvis ble født inn i en familie med penger, kanskje den mest verdiløse valuta sånn i den større sammenheng. Sånne folk har jo pengekapital, men null kulturell og hverfall null medmenneskelig kapital. TS skal få ha dem helt for seg selv :gjeiper: Drøyt å si at en gruppe har null medmenneskelig kapital. Anonym poster: 684c54679c0e5cabe998630a39605691 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2012 #194 Del Skrevet 8. desember 2012 Du kan eventuelt trekke på gata som ærlige og redelige prostituerte gjør. Anonym poster: 756bdd59c67d39654ddf319045d9035a Jepp, det kan TS gjøre og gjør hun det rett så kan hun hanke inn adskillig med penger og begynne å investere og så blir hun kanskje etterhvert ganske "loaded" selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 8. desember 2012 #195 Del Skrevet 8. desember 2012 Drøyt å si at en gruppe har null medmenneskelig kapital. Anonym poster: 684c54679c0e5cabe998630a39605691 Er det drøyt? At det finnes massevis av mennesker som er mer opptatt av eksempelvis å lobbe ovenfor politikere for å få spesialiserte skatteregimer, så de kan få større privatformue og bli omtrent nullskatteytere - istedetfor å bruke den makten de har på en million andre ting av viktighet? Det er jo nøyaktig hva mange av disse aller rikeste menneskene gjør. I tillegg sløser de bort masse penger på ting som er direkte skadelig for mennesker, dyr og generell bærekraft(pels, diamanter, dyre designerkolleksjoner etc etc) - og har generelt triste verdier. Det er ikke drøyt, det er sannhet og et faktum. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SubHuman Skrevet 8. desember 2012 #196 Del Skrevet 8. desember 2012 Jeg tror du oppsummerer alle ting jeg spyr av her. "synes de er kjempeflinke som har studert bachelor finans i London, så de kan jobbe i familiens konsern og få styreplass etterhvert". Brekningsfornemmelse deluxe. Jeg skal ikke si jeg hadde tvert dumpet en fyr om det viste seg han kom fra en superrik familie, men det hadde virkelig ikke vært en fordel. Jeg er overbevist om at mye penger i bunn og grunn gir folk stusselige liv og verdier, med mindre man er ekstremt reflektert over saken. Å eie dyre kunstsamlinger fordi det er dyrt er jo bare tacky, og det totalt motsatte av reell kunstinteresse. Og golf. Hallo. Interessant at så mange mennesker oppriktig tror de har en kvalitet fordi de tilfeldigvis ble født inn i en familie med penger, kanskje den mest verdiløse valuta sånn i den større sammenheng. Sånne folk har jo pengekapital, men null kulturell og hverfall null medmenneskelig kapital. TS skal få ha dem helt for seg selv :gjeiper: Hva med de som faktisk ikke har fått ting servert på sølvfat og har opparbeidet seg rikdom gjennom hardarbeid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 8. desember 2012 #197 Del Skrevet 8. desember 2012 Hva med de som faktisk ikke har fått ting servert på sølvfat og har opparbeidet seg rikdom gjennom hardarbeid? Da har dem som regel tråkka på noen for å bli rike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SubHuman Skrevet 8. desember 2012 #198 Del Skrevet 8. desember 2012 Da har dem som regel tråkka på noen for å bli rike. Skjønner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 8. desember 2012 #199 Del Skrevet 8. desember 2012 Skjønner... Greia er hvor rik mener du? Å spare penger ved å forbruke mindre enn man tjener vil jo gjøre alle mennesker rikere på sikt. Men om du skal være så rik at andre folk blir misunnelig, ja da må du nesten ha for mye ting og for mange penger. Hvordan kommer man dit hvor man har for mye penger? Jo, da må man nesten være litt smågnien og ikke så flink til å dele rikdommen man har. Deler man blir man jo fattig igjen er tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SubHuman Skrevet 8. desember 2012 #200 Del Skrevet 8. desember 2012 Greia er hvor rik mener du? Å spare penger ved å forbruke mindre enn man tjener vil jo gjøre alle mennesker rikere på sikt. Men om du skal være så rik at andre folk blir misunnelig, ja da må du nesten ha for mye ting og for mange penger. Hvordan kommer man dit hvor man har for mye penger? Jo, da må man nesten være litt smågnien og ikke så flink til å dele rikdommen man har. Deler man blir man jo fattig igjen er tanken. For mange ting og for mange penger? Hvem bestemmer at noen har for mange penger eller for mye ting? Hvordan opparbeider man seg penger? Jo ved å jobbe hardt (bytter arbeidskraft mot penger) og være svært aktiv og frempå i arbeidslivet. Man får ikke penger ved å bare sitte foran en PC skjerm og håve inn masser av penger. Og hvordan definerer man en person som ikke er flink til å dele rikdommen sin? Hmm veldig vanskelig det. Rart at de aller rikeste er ofte de som gir aller mest til andre, både gjennom skatt og frivillig som veldedighet. Rike personer har fortjent pengene de har opparbeidet, og de skal SELV få lov til å bestemme hvordan de skal disposisjonere dem, enten det er ved å investere i forbrukervarer, spare eller donere til veldedighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå