Gå til innhold

Trenger egentlig ikke sex....


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har vært sammen med min kone i 17 år og vi har tre barn. Vi har vel egentlig ikke vært mere seksuelt aktivt siden vi var nyforelsket. Har gjennomsnittlig 20 samleier pr mnd, MEN kona hevder at hun egentlig ikke trenger sex i hverdagen for å ha det godt. Når vi har sex synes hun som regel at det er veldig bra, men som sagt kan hun godt klare seg uten. Jeg vet at hun er glad i meg og jeg elsker henne. Jeg hadde ikke klart å leve med noen uten sex, blir faktisk litt grinete hvis det går lang tid uten (over en uke). Det er tydelig at det er forskjell på menn og kvinner, men kan jenter leve, trives i et samliv uten sex. Som sagt har vi det bra sammen, men jeg er litt sjokkert over uttalelsen hennes. Er dette normalt eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja...hva kan man si til det?

Sexlysten og sexlivet går i bølger livet igjennom...i enkelte perioder har jeg også tenkt som din kone: "Jeg kunne godt ha klart meg uten sex." Denne perioden varte ganske så lenge, men det gikk over.

Har din kone tenkt slik hele livet sammen med deg, eller er det først nå hun har tenkt slik?

Kan det være noe hun er litt deppa for, trist eller sliten? Det kan ofte gå utover sexlysten hos oss kvinner. Hos mange av oss så er tanken på sex helt utenkelig om hun har en vanskelig periode. Slik er det ofte ikke hos menn, dere greier å skille på de to tingene. Dette kan da bli vondt for begge parter...du vil gjerne ha sex oftere, imens hun ikke vil. Uansett hvem som "føyer" seg så vil det gå utover noen av dere.

Mitt råd er....hjelp henne ut av denne situasjonen - men uten å presse henne ang sex. Det er lov å gi/få kos som ikke er ment som forspill, det kan faktisk lønne seg!!

Ikke gi opp, ikke spill "snurt" for at du ikke får nok sex. Det kan faktisk gjøre vondt verre! (Nå kjenner jeg dette på meg selv, vi er jo forskjellige vi kvinner også icon_smile.gif Du kjenner henne bedre enn jeg...)

Lykke til icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ikke det at hun ikke har lyst og hun er heller ikke deppa. Hun hevder bare at hun kan godt klare seg uten sex lenge. Vi har som sagt et godt og aktivt seksualliv, hun er 37 og er med på det meste. Poenget er at mens jeg er avhengelig av sex, kan hun klare seg uten, dvs har ikke mine "dyriske" drifter. Merkes vel mest på at det er jeg som i 95% av tilfellene tar initiativ, men når vi sette i gang har hun det veldig bra, etter eget utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

Da har jeg vel egentlig ikke noe smart svar å gi deg, foruten at dere må finne en middelvei i sexlivet deres. Altså respektere hverandres behov.

Kanskje også la henne få ta initiativ først selv om dette kan ta lang tid. Hos oss var problemet ofte at han var litt kjappere ut enn meg, jeg rakk ikke å få lyst på sex før han låg der å blunka icon_wink.gif Men jeg sa i fra om det, og syns det er sexy i seg selv at jeg tar hintinga først, hvis du forstår hva jeg mener?

Kanskje andre har bedre svar å gi deg?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror at det er så wnkelt at menn har det berømte behovet for stadig å "parre" seg, mens kvinner klarer seg med å bli strøket på ryggen og få en klem. Hvor ofte har ikke men hørt "slutt å mase, hvorfor kan du ikke bare ligge intil meg og holde rundt meg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være 100% ærlig! Til vanlig er jeg en stille og rolig gutt. Det pleier ikke være noe særlig bråk med meg.... MEN, når det går lenge mellom sex, og enda lenger mellom GOD sex, da blir jeg direkte gretten... Jeg kan jo ikke snakke for alle, men dette gjelder definitivt for meg også.... icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo? Jeg blir også gretten og vanskelig å ha med å gjøre hvis jeg må gå lengre perioder uten sex... Så nok en gang er nok dette mer personbetinget enn kjønnsbetinget... icon_wink.gif

Noen gode råd til anonym øverst her, har jeg nok ikke, men kanskje du har misforstått litt også? I og med at du sier at det ikke er noe i veien med lysten, bare utsagnet om at hun kan ha et godt liv uten sex?

Og tipset om å kanskje ligge litt lavt en periode og se om hun tar initiativ, er også et godt forslag synes jeg. Det er jo som oftest dere menn som er kjappest ute... icon_wink.gif

Men jeg kunne aldri levd i et samliv uten sex... icon_rolleyes.gif

Tror ikke noen ville levd et samliv med meg uten sex, heller... siden jeg blir så amper, mener jeg.... icon_lol.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har holdt sammen i 17 år,og har sex 20 ganger pr.mnd.,ja da tar jeg av meg hatten for dere!

Min samboer og jeg har vært sammen i drøye 2 år,og har på langt nær så mye sex som dere.

Max 4-5 ggr i måneden.

Jeg synes dette holder,men samboeren skulle nok gjerne hatt hver dag...

Jeg er faktisk enig med din kone,jeg kunne også godt klart meg uten.Jeg kunne fint gått månedsvis uten sex,det hadde absolutt ikke vært noe problem.

Ikke for at sexen er dårlig,men fordi det er andre ting som teller så mye mer for meg.

Jeg vil mye heller kose på armen,massere hverandre og bare kjenne nærheten.

Ismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er av de årsaker dere nevner nå, at stadig flere menn får seg elskerinne.

Jeg tror man løser mange floker da! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vil aller helst ha sex hver dag jeg! Men det vil ikke samboern min...For ham er d nok annenhver dag, så i dette forholde trenger kjerringa mest!! Vil jo ikke si d er så værst å få seg annenhver dag da, akkurat, rekker bare å bli mer kåt da...icon_smile.gif

Hilsen jente på 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Dette er et ganske omstritt tema. Jeg og min samboer har til tider sex annen hver dag , til tider bare 2-3 ganger i uka. Merker varldig godt at det blir sjeldnere og sjeldnere for lenger tid man bor sammen. Jeg syntes dette er veldig vanskelig. Jeg har behov for sex ofte, hvertfall annen hver dag, helst hver dag. Hun tolererer ikke at jeg tar meg en runk, hun føler seg overkjørt hvis jeg gjør dette, men samtidig orker hun ikke sex like ofte som meg, HVORFOR SKAL SLIKE TING VÆRE SÅ J........ VANSKELIG !!!!!!!!!!!!

Jeg er frustrert .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kai, det du forteller nå er en veldig vanlig kvinneondskap. Først nekter deg sex, deretter sex med deg selv.... nei faen... jeg blir både sur og lei meg når jeg hører om slike tilfeller.

Kanskje du kan forklare dama di at du desverre har en spermfabrikk som går døgnet rundt og den må ha noen utløsninger, hvis ikke blir du helt propell.

Kanskje damer allikevel ikke er så forståelsefulle som dem skal ha det til hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solskinn

Jeg stötter @lfa, jeg tror det er personbetinget! Noen blir grinete, andre ikke. Jeg merker at om jeg ikke har sex på en stund blir behovet bare mindre, så jeg kunne nok klart meg helt fint uten. Men jeg vil det jo ikke...

Til deg som startet innlegget: Ja, det går an. Så lenge lysten er der syns jeg du skal väre glad og fornöyd, jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt klart personbetinget ja. Det finnes faktisk menn som ikke MÅ ha sex hver eller annenhver dag, og det finnes kvinner som MÅ ha hele tiden.

Dersom jeg er i ett forhold, har jeg behov for sex både titt og ofte. Er jeg singel takler jeg det litt bedre, men det er jo rett og slett fordi behovet øker med tilgjengeligheten! :D

Nærheten, massasjer og kos er viktig for meg også, men sex/samleie passer såpass godt inn i den nærheten at det bør gjerne kombineres! :blunke:

Og hvorfor har det seg sånn at når endel av dere mannfolk møter kvinner som vil ha mindre, da er vi ikke like seksuelt avhengig som dere. Mens dersom dere treffer noen som vil ha like mye eller mer en dere så er vi nymfomane??????? MANNFOLK sier jeg bare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da aline, sint i dag :blunke:

Dersom jeg er i ett forhold, har jeg behov for sex både titt og ofte. Er jeg singel takler jeg det litt bedre, men det er jo rett og slett fordi behovet øker med tilgjengeligheten!

Meget klokt sagt!

Det er jo også dette som skaper så stor frustrasjon i et forhold når den en parten vil mer enn den andre. Tilgjengeligheten til det man ønsker er jo rett i nærheten og da øker lysten også.

Jeg har ikke behov for sex hver dag, heller ikke annen hver dag, men det er klart man ville blitt frustrert av å ligge ved siden av en herlig dame natt etter natt og ikke få det man har lyst på. Det sier vel seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:oops: litt trøtt, liten sliten... (av heller deilige grunner..)

Men er visst litt amper idag ja! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...