Gå til innhold

Flaut å være singel?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor det, Sophie?

Anonym poster: a34c13240b9b1fc92d159d10cda5b579

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forskjell på å være frivillig og ufrivillig singel. Jeg er ufrivillig singel, og det er både sårt og flaut for meg. Jeg føler meg så mislykket som ikke har "klart å skaffe meg en mann", som min tante sier... Jeg er i tillegg Evig Singel, så jeg føler nærmest at det må være noe galt med meg som ikke har klart å treffe noen hvor gjensidige følelser har oppstått.

Anonym poster: cac0c50c1448b7c63f9c4e1b181f29f5

• Liker 2
Gjest gressløk
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke det er flaut å være singel. Men folk kunne spart seg å spørre (både alvorlig og som sjekkereplikk) hele tiden hvorfor man er nettopp det. Bare fordi jeg er singel så betyr ikke det at jeg automatisk har en skjult pukkelrygg eller går inn og ut av Lier mentalsykehus hver uke.

Edit: Dobbeltord.

Endret av gressløk
Skrevet

Jeg føler meg så mislykket som ikke har "klart å skaffe meg en mann", som min tante sier...

For en dust tante du har!

Jeg vet om mange som ikke lever lykkelig i forhold, selv om de har mann. Som burde vært single. Gresset virker alltid grønnere på den andre siden. Singellivet er bra. Mange som er i dårlige forhold savner det.

Livet handler om annet enn kjærester og sex.

Gjest Svampebob1
Skrevet

Hvorfor skal det være flaut?

Er singel jeg.. Har vært i et laaangt forhold.

Hvorfor skal man på liv og død være sammen med noen? Er det ikke bedre å vente til man møter den rette? Den man faktisk VIL være sammen med.

Det jeg er mest lei av som singel er vel spørsmålet om hvorfor jeg ikke vil ha barn. Men man venner seg vel til det meste, tenker jeg.

Det som teller er ikke om man er singel eller ikke. Det er at man kan se og akseptere hvor en står i livet. Da vil man ikke lenger være ufrivillig singel, for ingenting varer evig og gresset er ikke alltid grønnere på andre siden av gjerdet.

Skrevet

Hvorfor det, Sophie?

Fordi jeg hater å fremstå som en patetisk taper som ikke klarer å få meg kjæreste. Jeg klarer meg utmerket på egenhånd, men gud som jeg hater det. Jeg er så lei av å bli avvist, tråkket på og avspist. Jeg har mistet all tro på meg selv og kjærligheten, og den følelsen hater jeg, for jeg er en person som alltid fikser alt mulig. Jeg er verdens snilleste person, sikkert det som er galt..

• Liker 1
Gjest Grønnblomst
Skrevet (endret)

Enig med AB i innlegg 22. Stor forskjell på å være frivillig og ufrivillig singel. Nå har jeg vært singel siden Mai, og jeg har ingen planer om å finne meg en ny mann nå. Jeg trives rett og slett med å være singel.

Nå kan jeg konsentrere meg fullt om hva jeg selv har lyst til. Og hvis jeg vil flytte, reise, eller ta noen spesielle kurs/studier, så kan jeg det helt uten å måtte ta noe som helst hensyn til en andre part. :)

Singellivet er veldig undervurdert. Savner gjerne litt nærhet av og til, men det betyr ikke at jeg ikke har det bra. Man må ikke ha en kjæreste for å ha det bra.

Endret av Grønnblomst
Gjest Lille-pus
Skrevet

Alle vet at jeg nå har vært singel 'en stund'.

Har aldri prøvd å gjemme det. Og det er 'greit' for å si det slik. Har jo en hel haug med ting som absolutt fyller både dagtid og kveldstid.

Det ugreie er vel når man tør prøve seg forsiktig utpå, og blir avvist....eller rettere; ikke vet hvisomatte, dersomatte, i tilfellet.

Forbannelsen ved å være ærlig og gjennomsiktig det gitt ! ;)

Skrevet

Alle vet at jeg nå har vært singel 'en stund'.

Har aldri prøvd å gjemme det. Og det er 'greit' for å si det slik. Har jo en hel haug med ting som absolutt fyller både dagtid og kveldstid.

Det ugreie er vel når man tør prøve seg forsiktig utpå, og blir avvist....eller rettere; ikke vet hvisomatte, dersomatte, i tilfellet.

Forbannelsen ved å være ærlig og gjennomsiktig det gitt ! ;)

Gjemmer det ikke jeg heller, men tror jeg skal være la være å opplyse om at jeg er singel uten at folk spør. I hvert fall i noen tilfeller. I badstua på treningsstudioet, kom jeg i snakk med en mann sammen med en annen gjeng, og bare fordi jeg er singel, virker det som om han tror det er fritt fram.

Har gitt hint som han burde ta ganske tydelig. Har tatt vekk hendene hans, sagt ting som at han kunne vært faren min, o.l. (diverse hint). Ekkel mann. Kan ikke fordra at han tar meg på lårene mine. Heldigvis har han tatt lang ferie nå, og er borte i 3 mnd. Kommer bare til å unngå ham når han kommer tilbake, og tar han på meg igjen, tror jeg nesten jeg smeller til ham, eller skjeller ham ut, eller kanskje begge deler. Gidder ikke å omgås en som skal påtvinge seg klemmer, og som tar på meg. Synes det er ekkelt.

Hvis han tar på meg igjen, håper jeg at han gjør det i andres nærvær, sånn at jeg kan bruke anledningen til å si klart ifra (igjen), at jeg ikke liker at han tar på meg, og på en slik måte at jeg gjør ham flau.

Ikke så kjekt å bli avvist heller nei. Så veldig greit å være der man ikke ønsker seg noe nytt forhold. Tror at skal man være ærlig om at man er singel, bør man kanskje være veldig klar på at man ikke er ute etter noe nytt også.

Anonym poster: e8d9106e8a2a6a98a180236e32e0a421

Gjest Lille-pus
Skrevet

Gjemmer det ikke jeg heller, men tror jeg skal være la være å opplyse om at jeg er singel uten at folk spør. I hvert fall i noen tilfeller. I badstua på treningsstudioet, kom jeg i snakk med en mann sammen med en annen gjeng, og bare fordi jeg er singel, virker det som om han tror det er fritt fram.

Har gitt hint som han burde ta ganske tydelig. Har tatt vekk hendene hans, sagt ting som at han kunne vært faren min, o.l. (diverse hint). Ekkel mann. Kan ikke fordra at han tar meg på lårene mine. Heldigvis har han tatt lang ferie nå, og er borte i 3 mnd. Kommer bare til å unngå ham når han kommer tilbake, og tar han på meg igjen, tror jeg nesten jeg smeller til ham, eller skjeller ham ut, eller kanskje begge deler. Gidder ikke å omgås en som skal påtvinge seg klemmer, og som tar på meg. Synes det er ekkelt.

Hvis han tar på meg igjen, håper jeg at han gjør det i andres nærvær, sånn at jeg kan bruke anledningen til å si klart ifra (igjen), at jeg ikke liker at han tar på meg, og på en slik måte at jeg gjør ham flau.

Ikke så kjekt å bli avvist heller nei. Så veldig greit å være der man ikke ønsker seg noe nytt forhold. Tror at skal man være ærlig om at man er singel, bør man kanskje være veldig klar på at man ikke er ute etter noe nytt også.

Anonym poster: e8d9106e8a2a6a98a180236e32e0a421

Innledningsvis var det da en utrolig ekkel historie ! :spy:

Akkurat å sette uønskede tilnærmelser pent på plass har aldri vært noe problem her.

- meldingen blir som regel forstått klart og raskt. Unntak har det vært der også, men de har løst seg de og.

Så til den uthevede setningen:

Jeg synes det er to forskjellige ting jeg...

Ja, jeg er single. Fair and square, - og alle vet det. Alle vet også den lange veien frem til status i dag.

- og med rett mann så er jeg villig til å ta en sjanse til i livet.

Det vet også disse 'alle'.

Ingen som blir så påpasset når man er ute med jobben som meg. Enhver fyr som prøver på en liten flirt blir nesten (bare nesten) omringet av mine mannlige kolleger, og implisitt utspurt om både dette og hint.

Er noen uønsket klengete/klåfingret så er det alltid en av dem som svinger armen rundt livet mitt og henter meg ut av situasjonen.

De er veldig opptatt av at det skal være rikitig mann for meg ihht. mine spesifikasjoner, - for de vil ikke se meg gå igjennom en så lang og så slitsom prosess en gang til. De bryr seg :blush:

Rett mann vil bli tatt rett inn i et kollegafellesskap av en annen verden ! - og ganske sannsynlig føle seg veldig komfortabel med mine mannlige kolleger.

De er gull verd !

• Liker 2
Skrevet

I enkelte situasjoner kan jeg synes det er litt "flaut" å være singel ja. Jeg har en stor, konservativ familie, som mener man burde ha fått seg mann og ihvertfall første ungen innen man er 25 år. Jeg har vært singel i flere år, og merker de medynkende blikkene jeg får hver gang jeg er i familieselskap, og de spør om jeg enda ikke har klart å få meg kjæreste. Jeg trives som singel, ville aldri falt meg inn å gå inn i et forhold som ikke gjorde hverdagen min mye bedre enn hva den er som singel. Men for veldig, veldig mange mennesker er dette tydeligvis bare noe jeg sier til meg selv for å ikke bli deppa over at jeg ikke klarer å få meg en mann. Til tider har jeg tenkt om det kanskje muligens faktisk er noe galt med meg, siden store deler av samfunnet mener man ikke kan være lykkelig uten mann og barn. Og jeg gruer meg alltid til de årlige familiesammenkomstene hvor jeg vet at jeg igjen og igjen må forsvare det at jeg fortsatt er singel.

• Liker 2
Gjest Lurifix
Skrevet

Nei folkens det som er flaut er når du har vært sammen med en person i 2-3 år. Spammet ned facebook med "GLAD I DEG, ELSKER DEG, GUTTEN MIN, JENTA MI" osv. For så at forholdet slutter og du finner deg en ny person en uke/måned/måneder senere også begynner samme greia igjen med "glad i deg, elsker deg" osv.

• Liker 1
Skrevet

skjønner ikke hva som er så farlig med å være singel, det er ikke menning at alle skal få seg kjærste hele livet og aldri være singel

Gjest Sunshine22
Skrevet

Det er ikke flaut å være singel! Jeg trives med å være singel, selvfølgelig skal det bli hyggelig med en kjæreste, man savner jo litt kos og nærhet;) Men jeg stresser ikke med det, mulighetene har vært til stede, men viktig å finne en som man virkelig har kjemi med :)

Det som jeg synes er til tider flaut/ubehagelig, er når familiemedlemmer benytter nærmest hver anledning å hinte frem " har du ikke noe på gang med noen ?" eller " når skal du egentlig få deg kjæreste?" Sukk...

• Liker 2
Skrevet

Det kalles "peppermø"? Det har vært kalt det i mange hundre år? Det er en skamme for kvinner for det betyr at de ikke er vakre nok til at en prins har valgt de ut til å bli sin.

Anonym poster: 235ca10f6192ba76fed9acbb41dfe418

Det betyr vel like ofte at det ikke er den rette prinsen som har valgt dem ut. De er rett og slett kresne. Det er forsåvidt lett å se, er en jente over 30 pen uten å ha hatt kjæreste er hun kresen. Er hun ekstremt overvektig og stygg kan innlegget ditt muligens stemme. Men det er nok ikke så ofte.

Anonym poster: 8ae5e747d36a2680e5bba129745351d0

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke flaut å være singel! Jeg trives med å være singel, selvfølgelig skal det bli hyggelig med en kjæreste, man savner jo litt kos og nærhet;) Men jeg stresser ikke med det, mulighetene har vært til stede, men viktig å finne en som man virkelig har kjemi med :)

Det som jeg synes er til tider flaut/ubehagelig, er når familiemedlemmer benytter nærmest hver anledning å hinte frem " har du ikke noe på gang med noen ?" eller " når skal du egentlig få deg kjæreste?" Sukk...

Takk! Jeg blir så irritert over at tanter og onkler spør om det. Hva er det egentlig de vil at du skal svare? Skal jeg fortelle om han jeg var forelsket i og lå med noen ganger, før det ikke ble noe mer? Er det det de vil at jeg skal si mens alle hører det i familieselskap? Gah, det å spørre om sånne ting er virkelig mangel på sosiale antenner!

• Liker 1
Gjest Sunshine22
Skrevet

Takk! Jeg blir så irritert over at tanter og onkler spør om det. Hva er det egentlig de vil at du skal svare? Skal jeg fortelle om han jeg var forelsket i og lå med noen ganger, før det ikke ble noe mer? Er det det de vil at jeg skal si mens alle hører det i familieselskap? Gah, det å spørre om sånne ting er virkelig mangel på sosiale antenner!

Hm, ja- hva vil de vi skal svare? Jeg har innsett at slike spm kan man ikke lure seg unna( iallfall i min familie), så løsningen blir enten å bare vri samtalen til et annet tema, eller bare svare at det har de ingenting med;) Samt at de tidsnok vil få kjennskap til en ny kjæreste- når det skjer;)

Skrevet (endret)

Hm, ja- hva vil de vi skal svare? Jeg har innsett at slike spm kan man ikke lure seg unna( iallfall i min familie), så løsningen blir enten å bare vri samtalen til et annet tema, eller bare svare at det har de ingenting med;) Samt at de tidsnok vil få kjennskap til en ny kjæreste- når det skjer;)

Jeg har svart noe lignende det du foreslår med et hyggelig smil, hver gang jeg har fått det spørsmålet i familieselskap, gjennom flere år. Og nå sist begynte jeg å bli dritt lei. Så jeg svarte tydelig irritert "Takk skal du ha!! Det er faktisk ikke så lett å finne noen du passer ordentlig bra sammen med!" sagt veldig surt og med irritert stemme. Håper og tror at tanten min lærte at det faktisk ikke er noe hun har noe med. ;)

Endret av Aprilcch
Skrevet

Det er forskjell på å være frivillig og ufrivillig singel. Jeg er ufrivillig singel, og det er både sårt og flaut for meg. Jeg føler meg så mislykket som ikke har "klart å skaffe meg en mann", som min tante sier... Jeg er i tillegg Evig Singel, så jeg føler nærmest at det må være noe galt med meg som ikke har klart å treffe noen hvor gjensidige følelser har oppstått.

Anonym poster: cac0c50c1448b7c63f9c4e1b181f29f5

Jeg har vært ufrivillig singel i ett års tid nå og friviliig langtidssingle før det. Jeg syns også det er flaut å være voksen (er 31) og fremdeles singel. Det er faktisk litt som å være arbeidssledig, for en sentral del av livet er bare ikke på plass. Jeg hater å få spørsmål om singelsstatusen for jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg antar at jeg er singel fordi jeg ikke er pen nok eller er for kjedelig, og det er kjempeflaut å si høyt blant folk. Jeg trives heller ikke med å ha slike tanker om meg selv for jeg var en selvsikker og fornøyd dame før.

Jeg syns også det er flaut å være alene i høytider (hater nyttårsaften) og i helgene, ikke oppleve ting fordi jeg har mistet lysten til å reise alene, dra på kino alene etc. Føler meg og mer som en taper, og er enig i Sophie-Ann som sier at man mister helt troa på seg selv også.

Skrevet

Synes det er DEILIG å være singel i voksen alder,har ikke falt meg inn å være flau over det :nigo:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...