Gå til innhold

Flaut å være singel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Samlivsterapeut Katinka Strøm Lyngroth forteller at mange mennesker synes det er litt flaut å være singel i voksen alder."

Mange synes det er flaut å være singel, men hvorfor? Når man sier at man har kjæreste så sier man jo at man driver og tar på andres kjønnsorganer og slikt, og det er jo litt barnslig - eller. Så hva er flaut med å være singel og ha masse frihet og klare seg selv?

Anonym poster: a34c13240b9b1fc92d159d10cda5b579

Videoannonse
Annonse
Gjest Lurifix
Skrevet

Aner ikke. En bekjent hopper fra forhold til forhold oftere enn jeg skifter sokker. Tror nok det er mer flaut enn å være singel i 40-årene.

• Liker 8
Skrevet

Ja, nettopp. Jeg har vært singel hele livet, jeg. Har ikke vært flau en dag, så blir litt overrasket over å høre at andre synes det er flaut. Er det slik at de som er i forhold ser ned på oss single eller?

Skrevet

Ja, nettopp. Jeg har vært singel hele livet, jeg. Har ikke vært flau en dag, så blir litt overrasket over å høre at andre synes det er flaut. Er det slik at de som er i forhold ser ned på oss single eller?

Hvor gammel er du da? Jeg er i midten av 20 årene, og vært ufrivillig singel hele livet. Det er ikke så ille, har mange single venner, men nå som jeg nærmer meg slutten på studiene så forventes det nesten at jeg får en kjæreste og det samme gjelder barn når man er rundt 30.

Anonym poster: de6c2dc5887bfc7e9e1ca880d495f530

Skrevet

Hvor gammel er du da?

33

nå som jeg nærmer meg slutten på studiene så forventes det nesten at jeg får en kjæreste og det samme gjelder barn når man er rundt 30.

Hva så? Hvorfor la andres forventninger styre livet ditt?

Skrevet

Hva så? Hvorfor la andres forventninger styre livet ditt?

Lettere sagt enn gjort.

Skrevet

Hvis man lar seg styre av andre, så er man et svakt menneske.

Skrevet

Det kalles "peppermø"? Det har vært kalt det i mange hundre år? Det er en skamme for kvinner for det betyr at de ikke er vakre nok til at en prins har valgt de ut til å bli sin.

Anonym poster: 235ca10f6192ba76fed9acbb41dfe418

• Liker 1
Skrevet

Hvis man lar seg styre av andre, så er man et svakt menneske.

Å bli styrt er å overdrive, men ja andres forventinger påvirker mitt liv. Svakt menneske? omtrent som alle andre vil jeg si.

Skrevet

Å bli styrt er å overdrive, men ja andres forventinger påvirker mitt liv. Svakt menneske? omtrent som alle andre vil jeg si.

Jeg synes du er svak hvis du ikke klarer å gi f... i hva andre forventer av deg.

Skrevet

Jeg synes du er svak hvis du ikke klarer å gi f... i hva andre forventer av deg.

Og er man sterk så bryr man seg ikke om hva randoms på internett mener om ens livssituasjon, men hey det var vel nettopp det du spurte om.

Skrevet
Og er man sterk så bryr man seg ikke om hva randoms på internett mener om ens livssituasjon, men hey det var vel nettopp det du spurte om.

Det er forskjell på å forsøke å finne ut av hvorfor folk er flau over dette, og å faktisk være det. I'm proud of it!

Skrevet

Det er forskjell på å forsøke å finne ut av hvorfor folk er flau over dette, og å faktisk være det. I'm proud of it!

Men spørsmålet ditt var:

. Er det slik at de som er i forhold ser ned på oss single eller?

Da spør du jo randoms på internett hva de mener om ditt valg.

Skrevet

Nei, jeg er ikke flau over å være singel. Jeg har et par venninner som forsøker å dra meg ut av det ved å komme med diverse kommentarer, erting osv, men det tar jeg bare med godt humør. Jeg er ikke avhengig av en kjæreste for å føle meg lykkelig. Selv om jeg savner kos og nærhet, så liker jeg singellivet.

Skrevet

For meg personlig, så oppleves det mer det med savnet etter kos og nærhet som Bandit over skriver. Heller det enn at det er flaut.

Trives godt som singel. Allikevel så er jeg litt på utkikk etter en kvinne.

Skrevet

"Samlivsterapeut Katinka Strøm Lyngroth forteller at mange mennesker synes det er litt flaut å være singel i voksen alder."

Mange synes det er flaut å være singel, men hvorfor? Når man sier at man har kjæreste så sier man jo at man driver og tar på andres kjønnsorganer og slikt, og det er jo litt barnslig - eller. Så hva er flaut med å være singel og ha masse frihet og klare seg selv?

Samlivsterapauter og forholdseksperter (med 3 skillsmisser bak seg) skal man seff ikke høre på.

Men forundrer meg ikke om mange syns det er flaut - de fleste er svake flokkdyr som er særs ukomfortable så sant de ikke er i prikk lik livssituasjon som de rundt en. Det er vel derfor det er så mange som har et forhold bare for å ha et forhold, selv om de syns dama/typen er sånn nja bob bob.

Skrevet

Synes det er litt flaut å være singel. Når alle på jobben har en dame/kone/kjæreste mens jeg trasker rundt der som deadweight.

Skrevet (endret)

Singel-status er vel ikke flaut! ;) Det er vel greit det å være singel, vel!

...men hvis denne terapeuten mener det kan være flaut å være singel på leting - så kan jeg si meg enig i det! Mange beklemte situasjoner en kan komme opp i, og en må stadig utfordre seg selv.. Som f.eks alle bommene jeg går på mens jeg leter - som kan være litt pinlige... Dette unngår man jo i forhold, for da er man med en man liker - som liker deg tilbake! Trygt og godt! Så sånn sett. så. er det litt flauere å være singel..

Men singel gjør gode samtaler, og tette bånd med andre - og det er bra! :) Jeg elsker spesielt det at det åpner opp for at veletablerte venner og familie forteller om sine "den gang jeg var singel/ung..!", gir meg råd, blunker til meg og gir meg en klapp på armen før de sender meg ut i felten... hehe :) De vet hva det går i, liksom... De har alle vært der!

(edit: Jeg må legge til at mine ikke maser om at jeg må endre min sivilstatus - de støtter hvis jeg søker og behøver det ;) )

Endret av PanLi
  • Liker 2
Skrevet

Men spørsmålet ditt var:

. Er det slik at de som er i forhold ser ned på oss single eller?

Da spør du jo randoms på internett hva de mener om ditt valg.

Ja, hva så? Jeg lar meg ikke styre av andres forvengninger, men det er likevel interessant å forstå hvordan andre tenker.

Skrevet

Jeg syns det er flaut...rett og slett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...