Gå til innhold

Dere jenter som er undervektige...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har dere mensen? Hvilken BMI har dere?

Når er det, ift bmi, "normalt" å miste mensen?

Anonym poster: 2ff9ffece517d3fe96ef2469bbed5c0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BMI på 18. Har fortsatt mensen.

Anonym poster: 1e536d893a88529c47cee207038ffe27

• Liker 1
Gjest DevilAngel
Skrevet

Jeg har en bmi på 17 og ja jeg har fortsatt mensen.

• Liker 1
Skrevet

Min bmi er 18, har fortsatt mensen. Har vært nede i 17,5, og hadde det da også.

Gjest Blomst83
Skrevet

Det er så individuelt. Det finnes ingen fasit på det!

Gjest Flueaopp
Skrevet

Min er 18,5. Har mensen ganske regelmessig. Tror den må være lavere før man mister mensen helt, men det er sikkert veldig individuelt som sagt over her. Hvorfor lurer du egentlig?

Skrevet

Jeg har BMI på 21 og har mensen nå....nei sorry, er ikke undervektig....dumme meg...

Skrevet

bmi 16.6, og ingen mens - men det er nok på grunn av cerazette, ikke på grunn av vekten :)

Skrevet

Tror forresten at det med å miste mensen har mer med fettprosent å gjøre enn bmi? For lav fettprosent = ingen mens.

Gjest Tidssone
Skrevet

Tror forresten at det med å miste mensen har mer med fettprosent å gjøre enn bmi? For lav fettprosent = ingen mens.

Ja, dette er nok riktig. Dersom man mister mensen er det fordi man ikke har nok fettreserver til å klare et svangerskap, derfor stopper kroppen eggløsningen. Har jeg lest et eller annet sted en gang, utne å kunne vise til sikre kilder akkurat nå.

Skrevet

Jeg hadde en BMI på rundt 15 når jeg fikk mensen for første gang, ja jeg var veldig tynn, men det var ikke noe jeg kunne noe for, jeg spiste som en hest men gikk ikke opp i vekt. Og mensen min var merkelig nok veldig regelmessig selv om jeg var veldig undervektig. Har heldigvis gått opp, så nå har jeg en BMI på 20,2.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde lav BMI og lav fettprosent i tenårene. Og mensen var stort sett uregelessig.

Nå har jeg vært normalvektig i 10 år. De misstenker at undervekt i tenårene, selv om det ikke var ekstrem, kan være en vesetlig faktor i det at jeg ikke kan få barn.

Så dere som er unge og svarer her, tenk godt i gjennom hvilke ønsker du har for fremtiden dersom du tuller med lav vekt og slanking.

• Liker 2
Skrevet

Hadde BMI på 17 fram til jeg var i tidlig 20-årene. Mensen var aldri uregelmessig eller forsinket.

Skrevet

Da jeg var på mitt minste hadde jeg BMI på 16,7(ikke anoreksi, ikke syltynn, bare naturlig slank), og jeg hadde mensen! Tror det kommer mer an på fettprosent? Jeg hadde normal fettprosent i forhold til resten av kroppen, hvert fall. Nå har jeg litt under 18, og fremdeles ingen problemer. :) Finnes jo bodybuildere som har "høy" BMI(grunnet mye muskler), men kjempelav fettprosent og har mistet mensen. Så jeg tror ikke det har så mye med vekten å gjøre, men fettprosenten. Men selvfølgelig, blir BMI'en lav nok, sier det seg jo selv at man ikke har så mye fett på kroppen uansett. :)

Anonym poster: 626b5689a79840a4cc0d4c0611152d92

Gjest Mandalas
Skrevet

BMI på 17,7. Har mensen, men jeg har lange sykluser. Får mensen ca hver 6.-7. uke.

Skrevet

13.9, jeg har fremdeles mensen.

Høyde og vekt på deg?

Anonym poster: c1f49a005b39a0e56000921b4cd31a0a

Skrevet (endret)

Høyde og vekt på deg?

Anonym poster: c1f49a005b39a0e56000921b4cd31a0a

180cm, 45kg.

Edit;

Skal sies at jeg har ikke peiling på BMI, jeg brukte bare en kalkulator jeg fant på google.

Endret av Nyxe
Gjest Blomst83
Skrevet

Min forsvant når jeg nådde bmi 16 i (anoreksi her også),og har gått opp og ned i flere år p.g.a behandling osv,men selvom jeg har vært over 19 har den ikke kommet tilbake.Så som sagt så finnes det ingen fasit

Skrevet

Hvordan kan folk forholde seg til BMI? Den tar overhode ikke hensyn til muskler, fett, beinmasse. Syns det er latterlig at folk hviler seg på denne og benytter seg av den for å kunne danne et grunnlag for om du er undervektig eller overvektig.

Muskler veier mer enn fett, beinbygning varierer osv. Tull og fanteri at denne skal være en målingsfaktor for om du er undervektig eller overvektig.

Selv er jeg tydeligvis "undervektig" i forhold til den modellen. Har hatt lange samtaler med leger og ærnæringsfysiologer. Jeg er overhode ikke undervektig, er trent, men slank, har fortsatt mensen ja.

http://www.dinside.no/351683/tull-aa-maale-bmi

Anonym poster: fcc76d13070cd7a23786922eed9c2e4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...