Gå til innhold

Faste. Noen med erfaringer her?


Capricorn

Anbefalte innlegg

Jeg så et program for litt siden på Schrödingers katt om faste. Der fastet de i 20 dager. Lenge, men det kan jo være verdt det. Har lyst å prøve, men kan ikke finne en fremgangsmåte på nettet.

Er det noen som har prøvd det og kan anbefale en metode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vil du det da? Hva er poenget?

Anonym poster: 671a2316f27dcb6b81f22137224b2856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du det da? Hva er poenget?

Anonym poster: 671a2316f27dcb6b81f22137224b2856

Poenget kom godt frem i programmet. Helsegevinst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget kom godt frem i programmet. Helsegevinst.

Ok. Er jo mange måter å faste på, du må nesten forklare hva du tenker.

Anonym poster: 671a2316f27dcb6b81f22137224b2856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i fasting? Ikke spise en eneste kalori i løpet av 20 dager? :O

Anonym poster: ca0ecd4f097168d4d4e6dad2ababef6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Er jo mange måter å faste på, du må nesten forklare hva du tenker.

Anonym poster: 671a2316f27dcb6b81f22137224b2856

I programmet som gikk på NRK gikk det ut på 30 dager uten mat. Noen kunne spise tynn suppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den dokumentaren er veldig interessant. Kunne tenkt meg å prøve faste, men et ordentlig opplegg på sykehus med leger osv, det er ikke noe jeg ville gjort på egenhånd. Det finnes vel ikke noe sånt i Norge, så da må man til Tyskland f.eks?

Endret av taco1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er døfødt for meg å faste.Da slå migrenen seg inn i løpet av første dagen.

Hadde vært artig å fått oppdateringer, hva dere drikker,går ned i vekt og om dere blir dårlige,dehyrdrerte osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dokumentaren er veldig interessant. Kunne tenkt meg å prøve faste, men et ordentlig opplegg på sykehus med leger osv, det er ikke noe jeg ville gjort på egenhånd. Det finnes vel ikke noe sånt i Norge, så da må man til Tyskland f.eks?

Jeg tror ikke det er noe i Norge. Den metoden de bruker i programmet er jo ganske ekstrem. Kunne tenkt meg å finne en enklere metode man kan gjøre på egen hånd.

Det er døfødt for meg å faste.Da slå migrenen seg inn i løpet av første dagen.

Hadde vært artig å fått oppdateringer, hva dere drikker,går ned i vekt og om dere blir dårlige,dehyrdrerte osv

Setter jeg igang med det så skal jeg oppdatere. Må bare finne en måte å komme igang på. Er også veldig spent på hva som skjer med kroppen. Leste at de tre første dagene er man slapp og uvel, men etter det går det bare oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så meget interessant ut! Jeg trodde først det bare var bullshit, men etter å ha sett dokumentaren er jeg inspirert. Dette må jeg prøve en gang. Kanskje ikke i jula, men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så meget interessant ut! Jeg trodde først det bare var bullshit, men etter å ha sett dokumentaren er jeg inspirert. Dette må jeg prøve en gang. Kanskje ikke i jula, men ;)

Tar det etter jul jeg :Nikke: Sliter veldig med å finne en fremgangsmåte/metode. Har søkt på nett og etter bøker om dette. Si fra hvis dere finner noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det etter jul jeg :Nikke: Sliter veldig med å finne en fremgangsmåte/metode. Har søkt på nett og etter bøker om dette. Si fra hvis dere finner noe da.

Hei det programmet så jeg også! Øst tyskere som fastet i førti dager. Det jeg lurer på, fastet dem både dag og natt, - eller bare dag sånn som muslimene (jusker litt fordi de spiser masse på natta?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei det programmet så jeg også! Øst tyskere som fastet i førti dager. Det jeg lurer på, fastet dem både dag og natt, - eller bare dag sånn som muslimene (jusker litt fordi de spiser masse på natta?)

De fastet hele døgnet. Ellers er vel vitsen borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den dokumentaren så veldig spennende ut. Kunne tenkt meg å prøve dette. Men er og veldig usikker på å gjøre dette selv, og uten oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan jeg setter i gang. Spiser man noe i begynnelsen? Kan man drikke suppe, shake, ol? Hvordan/hva spiser man når man skal igang med det igjen?

Jeg leter egentlig bare etter mer informasjon om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg setter i gang. Spiser man noe i begynnelsen? Kan man drikke suppe, shake, ol? Hvordan/hva spiser man når man skal igang med det igjen?

Jeg leter egentlig bare etter mer informasjon om det.

vann og salt må man jo ha i seg hvis ikke så dør man etter fire fem dager. Det at muslimene kaller det faste når de spiser seg fete om kvelden gjør jo hele fasten deres til noe juksegreier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De faster vel ikke av medisinske grunner. Så det ville vært juks å bruke deres metode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fastet en gang i tiden. Men da fastet jeg annenhver uke, og den uka jeg spiste mat trente jeg, mens den uka jeg fastet hadde jeg rolige gåturer istedet. Mistet 14 kg på 3 mnd.

For meg hjalp det å kutte ned på maten og kaloriene gradvis. Og når jeg ikke skulle faste lenger gikk jeg gradvis opp med kaloriene.

Ble jeg sulten i fasteuken puttet jeg en sukkerfri tyggis i munnen. Eller lagde meg en veldig tynn suppe. Det hjelper også å drikke masse vann iløpet av fasten. Mange mente det var en usunn måte å gå ned i vekt på, men det funket og har ikke gått opp i vekt siden. Men spiser ikke hva jeg vil nå, har kuttet alt av sukker og spiser kun sunn mat. Følte meg ''frisk'' i kroppen da jeg var sulten, akkurat som at jeg renset kroppen.

Anonym poster: bb5403b5c8ee6395a9dbb48650b8abf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...