Gå til innhold

Heldøgnsmåling av blodtrykk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal muligens måle blodtrykket med en slik heldøgnsmåler. Hvordan gjøres det? Hvor mye må jeg kle av meg og hvor mye klåing bør jeg forberede meg på å godta? Er det likt som en vanlig blodtrykksmålning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal feste et apparat på deg.Selve mansjetten er som vanlig blodtrykksmansjett.Så en ledning fra denne over armen,og ned til et lite apparat (batteri sak.)

Ikke mye "klåing" som trengs,men de må jo få satt på plass alt,ellers blir jo undersøkelsen feil

Skrevet

Så den greia rundt armen, og et belte av et eller annet slag?

Skrevet

Mansjetten ja, samt en ledning som må festes i t-shorte ved skulder .Så batteriet som du har i belte .(eller lignendes.)

Skrevet

Høres tålbart ut. Får se om jeg kommer meg avgårde :)

Skrevet

Ikke no problem skal du se

Skrevet

Skal ha det samme selv i morgen. Kan jeg spørre om hvor høyt eller lavt trykket ditt var, siden du skal ha måler?

Anonym poster: 532b654fbec8b54348d74b708051c432

Skrevet

Skal ha det samme selv i morgen. Kan jeg spørre om hvor høyt eller lavt trykket ditt var, siden du skal ha måler?

Mener det var rundt 120/100 eller deromkring. Kommer sannsynligvis til å avbestille timen, er midt i en ekstrem uke på jobb, og de målingene jeg har fått med hjemmemåler har vært helt ok.

Skrevet

Overtrykket ditt er helt normalt,men undertrykket er for høyt. Det er det trykket når hjertet hviler. Normalt ligger det på 80.

om legen vil at du skal ha måler,så syns jeg du skal gjøre det

Skrevet

Overtrykket ditt er helt normalt,men undertrykket er for høyt. Det er det trykket når hjertet hviler. Normalt ligger det på 80.

om legen vil at du skal ha måler,så syns jeg du skal gjøre det

Jeg vet, og det er i underkant av 80 hjemme når jeg slapper av. Som sagt, det er en uke hvor jeg knapt får sovet, så det er liten vits. Mulig jeg vurderer det senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...