Gå til innhold

Kuler/klumper på magen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har veldig mye mageplager, kramper, etc. Legene finner ikke noe.

Når jeg masserer magen så kjenner jeg kuler/klumper her og der. Langs med tarmen liksom.

Hva kan dette være?

Når jeg masserer lindrer det eller så får jeg ut luft, noen ganger setter det også igang magen.

Anonym poster: d2f9ad0603a1c4f632594c22c1b17924

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig det rett og slett kan være avføring?? Kan kanskje være noe i tarmene som gjør at avføringen ikke kommer så lett forbi og derfor hoper seg opp til du masserer det igang...

Anonym poster: 0ff344b111a3464ac7beb271553d1689

Skrevet

Jeg har også en del mageproblemer legen ikke har funnet ut av.

Alle prøver er fine.

Men... det vi kom frem til at mye av mine mageplager kommer fra ryggen. Stråling ut i magen omtrent fra midtryggen. I tillegg har jeg mange triggepungter som er fastlåst og store muskellåsninger.

Disse kjenner jeg som små eller store kuler her og der både i magen, midjen og bak i ryggen.

Jeg går til behandling for å få løst opp i disse. Er gjerne rimelig mørbanga og sår etterpå, men etter en 2-3 dager letter det. Og så holder på med noe egen-behandling etter instruksjon av behandleren.

Jeg skal IKKE massere på disse pungtene, men trykke på de slik at jeg kjenner det er litt vondt, men ikke mye vondt. Ikke stikke nedi med en finger altså, men med en litt større flate, som for eksempel 3-4 flate fingre samlet. Holde trykket så jevnt og lenge, ca 2-3 min. Eller til jeg merker smertene avtar. Jeg kan ikke ta for mange slike. En kan prøve litt og så holde på litt lengre neste dag alt etter hvordan en reagerer.

Kan romle ganske mye i magen etterpå. Magen har etterhvert begynt å bli bedre etterpå. Er også viktig å holde seg i bevegelighet for at tarmen skal jobbe slik den skal.

Kanskje dette kan være til hjelp for deg også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...