Gå til innhold

Liten klump inni skjeden + sopp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

For ca 1 mnd siden merket jeg at jeg hadde mer utflod enn før og litt svie i underlivet. Og før det har jeg lagt merke til en liten kul rett innenfor skjeden.

Det er nesten som en liten kvise og er litt vondt å ta på den. På størrelse med en knappnålhode.

Dro på helsestasjonen for 1 uke siden og spurte om å få en gynekologisk undersøkelse for å sjekke om alt var i orden.

De fant ut at det sannsynligvis var et mildt angrep av sopp og fikk behandling med canesten vagitorer (2 tbl hver kveld i 3 dager) og canesten salve til symptomfrihet.

Ellers var alt i orden og de sa ikke noe om den lille kulen.

Spurte om de kunne sjekke en liten klump ved endetarmsåpningen som jeg mistenker var ei kjønnsvorte, men de trodde det var en liten hemoroide.

Trodde jeg ble bedre, men idag var skjeden plutselig veldig hoven når jeg kom hjem. (Indre kjønnsleppene) og klødde litt og sved. Bruker enda salven og brukte bind idag i fall det skulle bli litt klissete pga salven.

Har googlet kjønnsvorte og den lille kulen ligner egentlig ikke. Siden den er litt rød og ubehagelig å ta på den.

Skal behandle soppen noen dager til og se om den går over.

Men den lille klumpen bekymret meg litt, enda de på helsestasjonen ikke sa noe om den (glemte å spørre om akkurat den)..

Noen som har erfaringer?

Anonym poster: cce885c719a037c4b2276533f2185eb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den røde og ubehagelige klumpen høres ut som et klassisk eksempel på hemoride.

Scheriproct eller lignende salve får du reseptfritt på apoteket.

Unngå stringtruser eller andre stramme undertøy, samt stramme bukser. Prøv å finne gode sittestillinger som ikke legger press på den mens den prøver å bli bedre.

I teorien tar det en ukes tid før den blir bedre, noen ganger kan det ta et par uker før du slutter å kjenne den.

Soppen har du allerede fått behandling for.

Skrevet (endret)

Hemoride inni skjeden?

edit. Altså, går det virkelig an?

Endret av Derpinaa
Skrevet

Jeg fikk åpenbart ikke med meg hele greia, bare det med den hemoriden. :fnise:

Den andre klumpen du snakker om høres ut som en betent talgkjertel, men ta en tur til gynekolog eller fastlege for å utelukke at det er noe annet.

Skrevet

Nå ble jeg litt letta, merka jeg. :P

Skrevet

Den lille klumpen er inni skjeden ja, så det er ikke en hemoroide i alle fall. :)

Men mulig det er en betent talgkjertel? Trodde ikke det var vanlig på innsiden.

Kan jeg prøve å klemme den forsiktig ut eller bare la den være?

På GU la de ikke merke til den, eller de kommenterte den i allefall ikke.

Men legen virket usikker på hele undersøkelsen, men helsesøstra hadde mer peil. Men ble sett på i litt hastverk..

Skrevet

Prøv så godt du kan å la den være, er den betent kan du gjøre vondt verre og ende med at du ligger og skriker i smerte.

Blir den ikke bedre før fredag, ville jeg tatt en tur til legen for sikkerhets skyld. Det kan tross alt være mye annet enn en enkel talgkjertel.

Skrevet

Sikker på at du ikke har fått en allergisk reaksjon på canesten? Høres litt sånn ut. Trenger ikke nødvendigvis å komme med en gang nemlig.

Skrevet

Hevelsen som kom her om dagen gikk bort samme kveld.

Tror kanskje kombinasjonen av bind og stram bukse første til det.

Men den lille klumpen har vært der i halvannen måned..

Ts.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...