Gå til innhold

Psykopater

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden en gjests tråd ble stengt og jeg fant emnet litt interessant så skriver jeg det her da som moderator anbefalte. Selv om jeg anser det som passende under skråblikk og generaliseringer.

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/samliv/article805138.ece

Jeg ser en sammenheng for folk med hyppige ONS og samboerskap/ekteskap i disse punktene.

Glatthet/overfladisk sjarm

Behov for impulser/lett for å kjede seg

Manglende dybde av følelser

Aktiv, seksuell adferd med flere partnere

Impulsivitet

Manglende ansvar for egne handlinger

Dette er vel langt flere punkter enn bare ett. Noen vil sikkert si seg uenig at dette ikke stemmer for dem, men de jeg kjenner som driver med ONS og partnerhopping passer fint med disse punktene sett fra et objektivt ståsted.

Anonym poster: 4b6c34017efc0feca4e6b525294a16b9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke dermed sagt at de er psykopater. :)

Slik jeg har forstått det er det først og fremst mangel på empati, kombinert med et ønske om å kontrollere og/eller såre/skade andre, som kjennetegner en psykopat? Dvs at de er litt ufullstendige/"feilprodusert" som menneske, og at dette gir seg uttrykk i ondsinnethet og mangel på dårlig samvittighet

Tror ikke de fleste som har hyppige one night stands kvalifiserer som psykopater. ;D

Anonym poster: cc9cb41940ecff9a8be3d036ab3ec3e0

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet om ei som er psykopat, eller har i hvert fall VELDIG sterke psykopatiske tendenser. Uansett, sa passer hun til alle punktene ovenfor, og ja, jeg tror det du nevner i HI kan ha sammenheng med psykopati, TS

Anonym poster: 7a3247a4cec0c5e24aaaa710b0214f19

• Liker 1
Skrevet

Siden en gjests tråd ble stengt og jeg fant emnet litt interessant så skriver jeg det her da som moderator anbefalte. Selv om jeg anser det som passende under skråblikk og generaliseringer.

http://www.klikk.no/...ticle805138.ece

Jeg ser en sammenheng for folk med hyppige ONS og samboerskap/ekteskap i disse punktene.

Glatthet/overfladisk sjarm

Behov for impulser/lett for å kjede seg

Manglende dybde av følelser

Aktiv, seksuell adferd med flere partnere

Impulsivitet

Manglende ansvar for egne handlinger

Dette er vel langt flere punkter enn bare ett. Noen vil sikkert si seg uenig at dette ikke stemmer for dem, men de jeg kjenner som driver med ONS og partnerhopping passer fint med disse punktene sett fra et objektivt ståsted.

Anonym poster: 4b6c34017efc0feca4e6b525294a16b9

Nå er vel ingen av disse tegn på psykopatiske tendenser i seg selv. En psykopat kjennetegnes først og fremst ved å mangle empati og å være kontrollerende. De andre punkene kommer i tillegg og er ikke alene kjennetegn på en psykopat.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet om ei som er psykopat, eller har i hvert fall VELDIG sterke psykopatiske tendenser. Uansett, sa passer hun til alle punktene ovenfor, og ja, jeg tror det du nevner i HI kan ha sammenheng med psykopati, TS

1. Du forstår ikke psykopati av å kjenne ETT menneske som har det. Hørt om generalisering? Pass deg litt for det. ;)

2. En liste over symptomer på psykopati kan hvem som helst finne ved å Google litt. Ja, mange av kjennetegnene i hovedinnlegget er relevante for denne diagnosen. Nei, man er ikke psykopat selv om man oppfyller disse.

Skrevet

1. Du forstår ikke psykopati av å kjenne ETT menneske som har det. Hørt om generalisering? Pass deg litt for det. ;)

2. En liste over symptomer på psykopati kan hvem som helst finne ved å Google litt. Ja, mange av kjennetegnene i hovedinnlegget er relevante for denne diagnosen. Nei, man er ikke psykopat selv om man oppfyller disse.

Jeg vet jo det, jeg fortalte bare mine erfaringer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...