Gå til innhold

Barnetrygd i desember

Fremhevede innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg sparer barnetrygden slik mine foreldre gjorde til meg for at jeg skulle slippe studielån. En tusenlapp fra eller til velter ikke økonomien for meg.

Du tenker ikke særlig langt, synes jeg. En tusenlapp fra eller til, pytt pytt. For mange barnefamilier, spesielt for enslige foreldre, er tusen kroner mye penger. Barn koster. Det tror jeg mange av motstandere av barnetrygd, bidrag etc. ikke er i stand til å forstå. Jeg sier som andre her, har man anledning til å spare hele barnetrygden, har man faktisk ikke behov for den. Det er det samme som at de som kunne trengt mer, sponser dem som har nok fra før.

Endret av Arabella
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Noen som vet når den betales ut?

Anonym poster: bec6b915604ca08ae0b343940ff1db69

Jeg vet ikke hvordan det forholder seg med barnetrygd, men jeg har fått trygd inn på konto idag, skattefritt :).

Skrevet (endret)

Det flagget betyr at det var sarkastiskt! :)

Hehe, ok. :fnise: Lenge siden jeg har vært aktiv på KG :blomst:

Og enda mer ups, det var jeg ikke lenger anonymbruker :P pyttsann!

Endret av Is_te
Skrevet

dere som mener at barnetrygden skal spares og at barnas fedre ikke skal betale bidrag: ikke alle er arbeidsledige snyltere som lever av nav og trygd. jeg jobber 100% stilling,tar meg av mine 3 barn og får barnetrygd til 3 barn(ikke 4 fordi jeg ikke ønsker det) jeg betaler,hus og hjem,og alle klær og fritidsaktiviteter,utlodninger på skolene,bursdagegaver til alle vennene. ja jeg trenger virkelig pengene i barne trygd og barnebidrag. skal far bare vere sirkuspappa og ikke batale noe for sine barn da?

jeg har slettes ikkke god råd nå i julen og ser self at noen som ikke har jobb eier mye mer en både meg og barna mine.(av ting,og klær etc)

Det er heller ikke billig å kjøpe mat,frukt og slikt til 3 barn hver dag.

Skrevet

dere som mener at barnetrygden skal spares og at barnas fedre ikke skal betale bidrag: ikke alle er arbeidsledige snyltere som lever av nav og trygd. jeg jobber 100% stilling,tar meg av mine 3 barn og får barnetrygd til 3 barn(ikke 4 fordi jeg ikke ønsker det) jeg betaler,hus og hjem,og alle klær og fritidsaktiviteter,utlodninger på skolene,bursdagegaver til alle vennene. ja jeg trenger virkelig pengene i barne trygd og barnebidrag. skal far bare vere sirkuspappa og ikke batale noe for sine barn da?

jeg har slettes ikkke god råd nå i julen og ser self at noen som ikke har jobb eier mye mer en både meg og barna mine.(av ting,og klær etc)

Det er heller ikke billig å kjøpe mat,frukt og slikt til 3 barn hver dag.

Ser ikke helt hvordan det å være "snylter" (trygdemottaker) er ensbetydende med å ikke ha behov for barnebidrag. Er vel heller motsatt da trygd sjeldent (eller aldri) gir rom for liv i luksus. Og hvis du strever med å få endene til å møtes, hvorfor takker du nei til penger du har krav på? Altså barnetrygd for ett ekstra barn?

Skrevet

Du tenker ikke særlig langt, synes jeg. En tusenlapp fra eller til, pytt pytt. For mange barnefamilier, spesielt for enslige foreldre, er tusen kroner mye penger. Barn koster. Det tror jeg mange av motstandere av barnetrygd, bidrag etc. ikke er i stand til å forstå. Jeg sier som andre her, har man anledning til å spare hele barnetrygden, har man faktisk ikke behov for den. Det er det samme som at de som kunne trengt mer, sponser dem som har nok fra før.

Jeg tenker ikke langt fordi at en tusenlapp fra eller til ikke velter økonomien for meg? Den er jeg ikke med på. Det er en ren faktaopplysning. Jeg har ingen problemer med å skjønne at folk med lav inntekt og dårligere økonomi enn meg er avhengige av barnetrygden.

Nei, jeg har ikke behov for barnetrygden, men antagelig bealer jeg en god del mer skatt enn de som er avhengig av den, så da syns jeg det er helt greit at mitt barn får en litt lettere start på voksentiden finansiert av Norge AS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...