Gå til innhold

Lei av sytende venninne..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere.

Har en venninne som alltid skal forklare hvor jævla mye som feiler henne, bli helt lei.

Alt begynte med at jeg fikk påvist migrene. Men selvfølgelig, da hadde hun også det. Gikk ikke til legen, men hun hadde migrene. Så gikk hun til legen, fikk en hodepinediagnose og plutselig varte ikke anfallene etter migrenesymptomene lenger, da varte hodepinene alltid så lenge som denne diagnosen hennes symptomer. Dette var selvfølgelig veldig rart.

Nå har hun begynt og finne ut at hun har ME, noe som er i hodet hennes, og dette er fordi hun er svimmel. Er ikke det normalt å være svimmel når man går på VG? Er så lei av dette maset om at hun er syk og blablabla. Er jeg en dårlig venninne, eller har jeg grunn til å være irritert. Når jeg har migreneanfall sitter jeg ikke akkurat på facebook å informerer alle om det, noe hun gjør..

Lei venninne.

Anonym poster: ddd440ed887fd8adb5b496663a394d90

Videoannonse
Annonse
Gjest Antibitch
Skrevet

Hei dere.

Har en venninne som alltid skal forklare hvor jævla mye som feiler henne, bli helt lei.

Alt begynte med at jeg fikk påvist migrene. Men selvfølgelig, da hadde hun også det. Gikk ikke til legen, men hun hadde migrene. Så gikk hun til legen, fikk en hodepinediagnose og plutselig varte ikke anfallene etter migrenesymptomene lenger, da varte hodepinene alltid så lenge som denne diagnosen hennes symptomer. Dette var selvfølgelig veldig rart.

Nå har hun begynt og finne ut at hun har ME, noe som er i hodet hennes, og dette er fordi hun er svimmel. Er ikke det normalt å være svimmel når man går på VG? Er så lei av dette maset om at hun er syk og blablabla. Er jeg en dårlig venninne, eller har jeg grunn til å være irritert. Når jeg har migreneanfall sitter jeg ikke akkurat på facebook å informerer alle om det, noe hun gjør..

Lei venninne.

Dette høres ut som helt vanlig venninne-bitching som bedrives på ingdomsskolen og VGS. Pass på din egen helse, du og hvis du er så lei av denne venninnen så får du bare kutte henne ut.
Skrevet

Hun har bare ett utrolig stort behov for å bli sett og hørt. Jeg kjenner flere sånne som hun, at uansett hva du har eller har gjort, så har de det samme, eller gjort noe litt bedre. bare ignorer hu. eller så kan du jo "støtte opp" teorienene hennes. spør henne om diverse symtomer, og når hun bekrefter att hun har dem så sier du enkelt å greit : herregud! det er jo livsfarlig hvis du ikke får behandling! du må gå til legen å få stilt diagnosen på dette her.

Anonym poster: 8c4b7efae880d1eb4b5c571e4bb0dc8c

Skrevet

Hun har bare ett utrolig stort behov for å bli sett og hørt. Jeg kjenner flere sånne som hun, at uansett hva du har eller har gjort, så har de det samme, eller gjort noe litt bedre. bare ignorer hu. eller så kan du jo "støtte opp" teorienene hennes. spør henne om diverse symtomer, og når hun bekrefter att hun har dem så sier du enkelt å greit : herregud! det er jo livsfarlig hvis du ikke får behandling! du må gå til legen å få stilt diagnosen på dette her.

Anonym poster: 8c4b7efae880d1eb4b5c571e4bb0dc8c

Det som er er at om jeg spør henne om hun har den symptomen som jeg har lest om på nett, så har ho ikke den symptomen, men om eg sier etterpå at det var symptom på ME, så ja, da har ho den likavell..

Skrevet

Hadde en sånn venninne når jeg gikk på vgs også, faktisk. Jeg har hatt en leddsykdom siden tidlig i tenårene, noe som resulterer i at jeg er veldig svak og dårlig med mye smerter enkelte dager. Jeg kunne faktisk ikke si et ord om at jeg hadde en dårlig dag før hun begynte å ramse opp hvor fælt hun hadde det et halvt år etter at hun fikk påvist kyssesyken. Et år etter kunne hun fremdeles ikke ha gym, klagde på ditt og datt, mens jeg til og med jobbet på mitt hardeste i de timene selv på mine dårlige dager. Uten å si et eneste ord om hvor grusomt jeg hadde det. Dette forble en stille kamp, jeg orket ikke si noe, men gud så det irriterte meg! :fnise:

Gjest RompeRusk
Skrevet

Har ei venninne som er sånn selv. Har det skjedd noe bra med meg, så har hun det enda bedre. Har jeg en dårlig dag, har hun det enda verre. Har jeg det tungt på studiet, tar hun helt av med å fortelle at HENNES studie er da mye verre, og hun må jo jobbe så og så hardt!

Irriterer vettet av meg, jeg får jo aldri "lov" å ha en god eller dårlig dag uten at hun skal overgå meg. Men overser det for det meste, er jo ikke akkurat noe å lage mye styr over :)

Skrevet

Jeg hadde ei venninne (da ca 30 år) som feilet alt mulig og klaget mye, men når jeg spurte om hun hadde vært hos legen så sa hun i 99% av tilfellene nei, og den ene % så hadde legen ikke funnet noe galt. Hadde hun feks litt vondt i en muskel (kanskje løftet noe tungt eller gått mye) så fryktet hun kreft eller noe annet, klaget MYE! Men i dette tilfellet så hadde hun mistet begge foreldrene tidlig (mora sist når hun var 18 år) pga langvarig sykdom så jeg trur at det påvirket henne mye, og hun gikk til psykolog. Men hun hadde sympati for andre, og prøvde ikke hver gang å være sykere enn andre. Men sykest var hun nok i sine øyne.

Jeg hadde prøvd å prate med venninna di, ikke vær frekk, bare spørre hvordan det går. Og hjelper ikke det så får du vurdere om du vil fortsette vennskapet.

Anonym poster: 087930a8829b1acd9f1c4cb1ce4f5e2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...