AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #1 Skrevet 4. desember 2012 Familien min er veldig sammensveiset, de besøker hverandre ofte og i det hele tatt er nære. Jeg har et helt fint forhold til dem, kanskje er jeg litt mer utenfor den nære klikken, men det er ikke noe vondt imellom oss. Så fikk jeg et barn, første barnebarn, som snart fyller året i januar.. Og til tross for at de sier at de er veldig interessert så sier handlingene deres annerledes. Det skjer f.eks støtt og stadig at familien samles alle, og de enten ikke inviterer meg eller inviterer meg i siste liten, vi er heller ikke invitert til den store familiejulefeiringen. Jeg har ingen annen familie enn dette.. Og synes litt synd på sønnen min.. Hva bør jeg gjøre her for å få til mer nær kontakt? Si rett ut at vi ønsker å være inkludert, eller bare mer diskret ringe ofte og invitere til oss? Takker for råd! Anonym poster: 827aa80ac649d105b6234aff3d31a379
Gjest Magdalene Skrevet 4. desember 2012 #3 Skrevet 4. desember 2012 Er det foreldrene dine og søsken det et snakk om her?
Pialill Skrevet 4. desember 2012 #4 Skrevet 4. desember 2012 det er meget godt mulig at de tenker dere vil ha fred nå som dere har blitt en liten familie. Rett og slett ikke sikkert at de mener noe vondt med det i det heletatt! Jeg ville tatt en prat med den du har det tetteste forholdet med i familien og fortelle hvordan du føler det. Om dere har hatt et godt forhold tidligere går nok det veldig fint
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #5 Skrevet 4. desember 2012 Jeg hadde også reagert TS. Og dersom tanken bak det virkelig er god, at de "tenker" du vil ta det med ro, så burde de evne å forstå at slikt kan det bli misforståelser av, nettopp at du ikke føler deg inkludert. Det er frekt å bare be noen, og ikke alle. I så fall burde de gi deg en åpen invitasjon, invitere deg til "middag" osv osv, men slenge på en setning om at "dersom du vil ha ro / faste rutiner med babyen, så forstår vi også dette, men du må vite at du er hjertlig vekommen". Da blir det ingen misforståelser - du er invitert - men ikke lovpålagt å komme. Du burde ta det opp, være ærlig rett og slett. Det er svært ubehagelig å gå rundt med skepsis, bitterhet og irritasjon, og å være lei seg over å føle seg utenfor. Anonym poster: 514e3212245bf0b114460e100b3088bc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå