Djungelvrål Skrevet 6. desember 2012 #41 Skrevet 6. desember 2012 Synes du er svært så fordomsfull. Helt greit at du synes utlendere stinker(hold deg laaaangt unna de!), men måten du formulerer deg på og skriver om ting merker jeg provoserer meg litt. Det går an å mene noe, men med litt respekt kanskje? Det er ikke bare i denne tråden, men har sett sånn generelt at du har en veldig stor tendens til å overdrive og regelrett pøse ut med negative meninger om innvandrere, hele tiden. Uansett hva tema er. Du møter visst veldig kjipe utlendere. Prøver ikke å angripe deg eller noe, men sier bare min personlige mening. Innleggene dine kan lett oppfattes som respektløse, så for all del du må mene ting, men prøv å ikke tråkke ned alle utlendere i samme slengen. peace. Anonym poster: 480a44847cac8caa913c034a611db987 Utlendere? Jeg står ihvertfall for det jeg mener, frekk eller ei. Jeg gjemmer meg ikke bak komfortable AB.....
Gjest Purple Haze Skrevet 6. desember 2012 #42 Skrevet 6. desember 2012 Kan ikke folk som ikke dusjer på 2 år og har rævva full av gammel dritt tvinges til å dusje? Han er jo en fare hygienisk sett og man kan faktisk nekte å jobbe med slike brukere av hensyn til egen helse. De utlendingene jeg prater om lukter ikke annerledes, de lukter svette og sure sokker. Finnes det krydder som lukter slik? Bruk av tvang er særdeles strengt lovregulert og kan ikke brukes for å få noen til å vaske seg. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #43 Skrevet 6. desember 2012 Jeg gikk på skole med ei jente som luktet så ille at vi kjente det før hun rundet hjørnet. Når hun var i nærheten, snakket folk om deodoranter og spurte henne hva hennes favorittparfyme var. Veldig slemt, for hun hadde ingen av delene, og familien hennes tok seg nok ikke råd til å kjøpe det. Hun gikk med samme klærne hele året. Familien hennes bodde i et veldig gammelt hus, der det ikke var dusj, for det var bygget før dusj var vanlig og var ikke pusset opp. Tror ikke hun hadde noen venner. Hun må ha hatt en helt jævlig skoletid, men hun kunne jo ikke noe for hvilken familie hun kom fra. Hun er hvit, forresten. Det er ingen automatikk i at man må være mørk i huden for å lukte vondt. Bare sånn til informasjon, siden enkelte her tror drittlukt sitter i mørk hud. Anonym poster: 1db5e67d042af94ee0fdae24dff635b6 4
skreppamedleppa Skrevet 6. desember 2012 #44 Skrevet 6. desember 2012 Så jævlig bullshit. Du linker til en blogg? Vi lukter fisk og melk? Grunnen til at mange utlendinger stinker er jo bare fordi de ikke vasker seg (ofte nok). De stinker jo blanding av svette og hvitløk som regel. At vi stinker fisk og melk når vi dusjer hver dag og bruker parfyme osv, det finner du ingen troverdige argumenter for. lolz. Jeg tar denne fyren litt mer seriøst enn hva jeg tar deg, ikke at det skal så mye til, at du ikke har hørt om han får jo stå på deg http://www.nrk.no/in...&p_knapp=Omtale Det er vanskeligere for oss å lukte når vi selv lever i denne kulturen slik det er vanskeligere for somaliere f.eks å lukte sin kollektive lukt, men når en som har verdens beste luktesans ikke har noe problem å luke ut en nordmann, eller en somalier fra en gruppe så sier vel det sitt. Alle lukter forskjellig, men det er ikke noen hemmelighet at andre fra andre kulturer sier vi stinker sur melk, noe jeg ikke har noe problem med å tro selv om jeg selv ikke lukter det. Slik noen stinker hvitløk eller curry.
Gjest Darthoven Skrevet 6. desember 2012 #45 Skrevet 6. desember 2012 Jeg tar denne fyren litt mer seriøst enn hva jeg tar deg, ikke at det skal så mye til, at du ikke har hørt om han får jo stå på deg http://www.nrk.no/in...&p_knapp=Omtale Det er vanskeligere for oss å lukte når vi selv lever i denne kulturen slik det er vanskeligere for somaliere f.eks å lukte sin kollektive lukt, men når en som har verdens beste luktesans ikke har noe problem å luke ut en nordmann, eller en somalier fra en gruppe så sier vel det sitt. Alle lukter forskjellig, men det er ikke noen hemmelighet at andre fra andre kulturer sier vi stinker sur melk, noe jeg ikke har noe problem med å tro selv om jeg selv ikke lukter det. Slik noen stinker hvitløk eller curry. Hva er det du ikke skjønner? Dette er èn fyr med unik luktesans. Jada, HAN kan sikkert lukte at vi lukter melk. Men andre, normale mennesker kan IKKE lukte det, inkludert somaliere osv. Jeg har aldri hørt noen si at nordmenn lukter melk. At mange av disse lukter dritt er jo fordi de kommer fra fattige land og en annen kultur, hvor personlig hygiene ikke er like viktig som her. Det får være måte på politisk korrekthet og selvhatende tankegang da. "Somaliere lukter som om de ikke har dusjet på tre uker..regelrett svette"... Du; Men! Men! Nordmenn lukter melk assa! En fyr med helt unik luktesans sa det på Nrk! Get real. 3
skreppamedleppa Skrevet 6. desember 2012 #46 Skrevet 6. desember 2012 (endret) Hva er det du ikke skjønner? Dette er èn fyr med unik luktesans. Jada, HAN kan sikkert lukte at vi lukter melk. Men andre, normale mennesker kan IKKE lukte det, inkludert somaliere osv. Jeg har aldri hørt noen si at nordmenn lukter melk. At mange av disse lukter dritt er jo fordi de kommer fra fattige land og en annen kultur, hvor personlig hygiene ikke er like viktig som her. Det får være måte på politisk korrekthet og selvhatende tankegang da. "Somaliere lukter som om de ikke har dusjet på tre uker..regelrett svette"... Du; Men! Men! Nordmenn lukter melk assa! En fyr med helt unik luktesans sa det på Nrk! Get real. Vel, jeg har møtt noen som mener vi nordmenn lukter sur melk lenge før eksperten sa de, at de er lolz for deg og hva det er med det du ikke skjønner? At vi selv ikke lukter noe når vi sitter midt i det er jo helt normalt. På samme måte som røykere ofte ikke lukter røyk eller hvor mye de faktisk stinker røyk, eller når en tenner et duft lys så må en ofte gå ut av rommet og komme inn igjen for å kjenne hvor mye duft lyset faktisk gir fra seg. Logisk tankegang har ingenting med selvhat å gjøre vettu Endret 6. desember 2012 av skreppamedleppa
Gjest Gagaen Skrevet 6. desember 2012 #47 Skrevet 6. desember 2012 Er ikke butikken for alle ? Skal vel litt til for å nekte folk å handle uansett lukt , form og farge Man jobber i et serviceyrke og er et tilbud til alle .
Gjest Darthoven Skrevet 6. desember 2012 #48 Skrevet 6. desember 2012 Vel, jeg har møtt noen som mener vi nordmenn lukter sur melk lenge før eksperten sa de, at de er lolz for deg og hva det er med det du ikke skjønner? At vi selv ikke lukter noe når vi sitter midt i det er jo helt normalt. På samme måte som røykere ofte ikke lukter røyk eller hvor mye de faktisk stinker røyk, eller når en tenner et duft lys så må en ofte gå ut av rommet og komme inn igjen for å kjenne hvor mye duft lyset faktisk gir fra seg. Logisk tankegang har ingenting med selvhat å gjøre vettu Yeah right. Lur deg selv til å tro det du
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #49 Skrevet 6. desember 2012 Ææ jo,vi gjør nok det. Ifølge Richard Juhlin som hadde programmet "nesevis" og er kjent for den utrolige luktesansen han har så er det ingen problem å lukte seg frem til en nordmann som lukter som sur melk. Ellers: "De brune lukter curry, de svarte lukter hvitløk, begge lukter svette. De gule lukter egentlig ikke noe, sikkert fordi de bare spiser ris. De hvite lukter alt for mye. For meg lukter hvite bare Paris Hilton og David Beckham. Men hvis jeg hadde vært en utlending hadde jeg nok synes de hvite luktet verst. Sur melk og fisk. Hadde jeg spurt min venn, Mohammad, om hva jeg luktet, ville han nok svart “do lokter sour melk og fisk!” Jeg tror utlendinger ser på oss på samme måte som vi ser på dem; rart... http://lindahelen.co...er-pa-nordmenn/ Vi er veldig snar med å bare se vår side av saken, men jeg tror vi har en kollektiv lukt og jeg tror ikke vår er så mye bedre enn andres, selv om vi liker å tro det. Hahaha, unnskyld meg, men det må være tidenes dårligste blogginnlegg Yeah right. Lur deg selv til å tro det du Jo, det har jeg også hørt altså! Av en afrikaner, som var kommet til Norge for første gang (han er forresten velstående og kom hit i forbindelse med forretninger, og pappa hadde ansvaret for å vise han omkring.) Anonym poster: 949d54286bbadb82944550732e53bd67
Alina X Skrevet 6. desember 2012 #50 Skrevet 6. desember 2012 Jeg synes utlendinger som lukter, lukter mest mat og svette. Maten er som regel løk, hvitløk og annet som ikke er direkte behagelig. Men den verste stanken jeg kjenner til har det alltid vært etnisk norske menn som står for. gjerne de litt oppi årene som kanskje ikke gidder å bry seg om hygiene. har jobbet med flere av typen og det er sinnsykt ekkelt. I tillegg har vi de som lukter piss, men de er som regel narkomane/uteliggere eller psykriatiske pasienter.
Gjest ms_kwang Skrevet 6. desember 2012 #51 Skrevet 6. desember 2012 jeg synes heller at den værste lukta EVER, er en sånn type lukt.. hmm Gammel gammel tobakks lukt som sitter fast i klærne og hele personen, uansett hvor mye de dusjer. Den gamle tobakkslukta som kommer om noen røyker inne, setter seg fast i alt mulig, om de tørker klær inne eller slenger det i klesskapet, DE kjenner jo ikke lukta selv, men oss som ikke røyker kjenner det på en mils avstand (Jada...overdriver litt med en mil....) Også blander du i tillegg den lukta med sprit...fysj og fy, jeg kreperer de gangene jeg kjenner den lukta -.- Svette har jeg ikke noe problemer med, men akkurat den innestengte tobakks lukta er fæl
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #52 Skrevet 6. desember 2012 Utlendere? Jeg står ihvertfall for det jeg mener, frekk eller ei. Jeg gjemmer meg ikke bak komfortable AB..... Synes ikke du har så gode begrunnelser for dine meninger. Veldig bastante. Blir mer sånn: de jeg har møtt er sånne, dermed er alle det. Jeg "gjemmer" jo meg ikke bak anonymbruker akkurat. Det er vel en grunn til at denne funksjonen er her? Hovedpoenget er at jeg skriver noe i tråden, og det spiller ikke noen rolle om jeg da kaller meg ab eller noe annet. Bruker alltid ab, fordi jeg synes det er greit. Anonym poster: 480a44847cac8caa913c034a611db987 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå