JohnS Skrevet 4. desember 2012 #21 Del Skrevet 4. desember 2012 Alle lukter noe og forskjellige kulturer lukter ulikt. Det er derimot noe annet å lukte så kraftig at det er påfallende selv utenfor ens personlig rom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaxxy Skrevet 4. desember 2012 #22 Del Skrevet 4. desember 2012 Har et par titalls slike på skola her og.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 4. desember 2012 #23 Del Skrevet 4. desember 2012 Hva med å ha supertilbud på dusjsåpe, undertøy og sånn? 10 ,- stk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #24 Del Skrevet 4. desember 2012 Husk også på at det finnes mennesker som har sykdommer som gjør at de lukter uansett hvor mye de dusjer og vasker seg Er den sykdommen mer utbredt blant utlendinger eller? Fordi 1/1000 etniske nordmenn lukter kanskje vondt fordi de ikke kan vaske seg pga sykdom, men av en eller annen grunn er det oppimot 5/7 utlendinger fra ikke-vestilge land (inkl Island) som lukter stramt. Kanskje de ikke er vaksinerte..? Eller..? Hva er det som skjer? Anonym poster: 949d54286bbadb82944550732e53bd67 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 4. desember 2012 #25 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Kiwi mannen lukter slik,gammel ekkel svette. En får liksom ikke lyst på maten en handler når han sitter i kassa og oser svette Samme for Europrismannen, jeg går langt unna når jeg ser han. Det burde da være en på arbeidsplassen som kunne tatt en liten prat med vedkommende? Selv har jeg ikke lyst til å komme nær disse, og derfor har jeg heller ikke sagt noe. Ikke kjenner jeg dem heller nok til å kunne ta den samtalen. For hundre år siden ... da jeg jobbet i Centra mat, hadde vi info møter om klær,møtetid,hygiene -inkl. personhygiene. Er det slutt på slikt i butikker nå til dags? Endret 4. desember 2012 av Kårky 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #26 Del Skrevet 4. desember 2012 på min gamle jobb kom det spesielt 2 stinkende mennesker inn i butikken. meget ubehagelig. men man kommer seg gjennom det også. de er forresten norske og gamle. Anonym poster: e18d7c66a486d02ed57453f4870907ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #27 Del Skrevet 4. desember 2012 Kiwi mannen lukter slik,gammel ekkel svette. En får liksom ikke lyst på maten en handler når han sitter i kassa og oser svette Samme for Europrismannen, jeg går langt unna når jeg ser han. Det burde da være en på arbeidsplassen som kunne tatt en liten prat med vedkommende? Selv har jeg ikke lyst til å komme nær disse, og derfor har jeg heller ikke sagt noe. Ikke kjenner jeg dem heller nok til å kunne ta den samtalen. For hundre år siden ... da jeg jobbet i Centra mat, hadde vi info møter om klær,møtetid,hygiene -inkl. personhygiene. Er det slutt på slikt i butikker nå til dags? How old are ya, like 120 years old? Anonym poster: 97736d1928990029d3c39d6d6c4043e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 4. desember 2012 #28 Del Skrevet 4. desember 2012 How old are ya, like 120 years old? Anonym poster: 97736d1928990029d3c39d6d6c4043e5 ikke langt unna! Vel 80 år unna 120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blue Jeans Skrevet 5. desember 2012 #29 Del Skrevet 5. desember 2012 Del ut sånn gratis prøvesåpe ting til de, om du skulle hatt det tilgjengelig. Og pass så klart på at ikke det er andre kunder bak så klart. Så tror de sikkert at det er sånn gratis prøve ting, ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurifix Skrevet 5. desember 2012 #30 Del Skrevet 5. desember 2012 Da jeg prøvde å gjøre ferdig VGS så hadde jeg perioder hvor alt var et helvetes ork. Så jeg dusjet ikke på 2 uker en gang. Så satt jeg meg bak en som har så og si null sosiale antenner. Han spør meg om det er lenge siden jeg har dusjet. Han var også min eneste "venn" i klassen. De andre likte meg ikke i det hele tatt. Lurer på hvorfor?! Morsomt at ingen andre hadde kommentert noe, men tipper alle smilte lykkelig inn i seg da han spurte meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. desember 2012 #31 Del Skrevet 5. desember 2012 Skjønner ikke hvordan det er mulig, jeg føler jeg stinker etter 1 dag. Tok du ikke kattevask engang? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 5. desember 2012 #32 Del Skrevet 5. desember 2012 En må huske på at veldig mange psykisk syke slurver med personlig hygiene. Da jeg jobbet i psykiatrien, hadde vi en bruker som ikke hadde dusjet, skiftet klær eller tørket seg bak på to år. Var kjempehyggelig å gå i butikker o.l med han. Veldig mange av de andre brukerne var også veldig uhygienske. Tror hygienen er noe av det første som forsvinner når man blir syk. At utlendinger skal lukte så vondt er jeg uenig i. De lukter helst annerledes, og det kommer av at de bruker mye mer og annerledes krydder enn oss. De fleste nordmenn går jo rundt og lukter tøymykner. Ikke rart vi reagerer på andre lukter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. desember 2012 #33 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Kan ikke folk som ikke dusjer på 2 år og har rævva full av gammel dritt tvinges til å dusje? Han er jo en fare hygienisk sett og man kan faktisk nekte å jobbe med slike brukere av hensyn til egen helse. De utlendingene jeg prater om lukter ikke annerledes, de lukter svette og sure sokker. Finnes det krydder som lukter slik? Endret 6. desember 2012 av Liquorice 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 6. desember 2012 #34 Del Skrevet 6. desember 2012 Kan ikke folk som ikke dusjer på 2 år og har rævva full av gammel dritt tvinges til å dusje? Han er jo en fare hygienisk sett og man kan faktisk nekte å jobbe med slike brukere av hensyn til egen helse. De utlendingene jeg prater om lukter ikke annerledes, de lukter svette og sure sokker. Finnes det krydder som lukter slik? Det er værre ting som lukter vondt enn gammel svette og sure sokker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 6. desember 2012 #35 Del Skrevet 6. desember 2012 Hæ? Nei.. Ææ jo,vi gjør nok det. Ifølge Richard Juhlin som hadde programmet "nesevis" og er kjent for den utrolige luktesansen han har så er det ingen problem å lukte seg frem til en nordmann som lukter som sur melk. Ellers: "De brune lukter curry, de svarte lukter hvitløk, begge lukter svette. De gule lukter egentlig ikke noe, sikkert fordi de bare spiser ris. De hvite lukter alt for mye. For meg lukter hvite bare Paris Hilton og David Beckham. Men hvis jeg hadde vært en utlending hadde jeg nok synes de hvite luktet verst. Sur melk og fisk. Hadde jeg spurt min venn, Mohammad, om hva jeg luktet, ville han nok svart “do lokter sour melk og fisk!” Jeg tror utlendinger ser på oss på samme måte som vi ser på dem; rart... http://lindahelen.com/2008/10/hvordan-utlendinger-ser-pa-nordmenn/ Vi er veldig snar med å bare se vår side av saken, men jeg tror vi har en kollektiv lukt og jeg tror ikke vår er så mye bedre enn andres, selv om vi liker å tro det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #36 Del Skrevet 6. desember 2012 ...noen lukter slik som en nyåpnet tacokrydderpose! Tacokrydder lukter svett afrikaner ( n-ordet er visst forbudt. ). Anonym poster: 0a12e51dbb976b60534fb29dcaf74c72 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #37 Del Skrevet 6. desember 2012 Er den sykdommen mer utbredt blant utlendinger eller? Fordi 1/1000 etniske nordmenn lukter kanskje vondt fordi de ikke kan vaske seg pga sykdom, men av en eller annen grunn er det oppimot 5/7 utlendinger fra ikke-vestilge land (inkl Island) som lukter stramt. Kanskje de ikke er vaksinerte..? Eller..? Hva er det som skjer? Anonym poster: 949d54286bbadb82944550732e53bd67 Jeg synes det blir litt feil med generalisering. Bare for at du har møtt på noen afrikanere/utlendere som stinker, betyr det ikke at 5 av 7 gjør det heller. Norske, eldre menn lukter også ofte ganske ille. En slags blanding av svette, røyk og de har vel ikke dusjet på en stund. Har ofte merket lukta med engang når du f.eks. kommer inn i t-banen. Men for all del, jeg kan jo ikke si at alle eldre menn gjør det. Synd at folk lukter, noe er vel naturlig, men dusje mener jeg man skal gjøre hver dag(eller maks annen hver dag). Anonym poster: 480a44847cac8caa913c034a611db987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #38 Del Skrevet 6. desember 2012 Kan ikke folk som ikke dusjer på 2 år og har rævva full av gammel dritt tvinges til å dusje? Han er jo en fare hygienisk sett og man kan faktisk nekte å jobbe med slike brukere av hensyn til egen helse. De utlendingene jeg prater om lukter ikke annerledes, de lukter svette og sure sokker. Finnes det krydder som lukter slik? Synes du er svært så fordomsfull. Helt greit at du synes utlendere stinker(hold deg laaaangt unna de!), men måten du formulerer deg på og skriver om ting merker jeg provoserer meg litt. Det går an å mene noe, men med litt respekt kanskje? Det er ikke bare i denne tråden, men har sett sånn generelt at du har en veldig stor tendens til å overdrive og regelrett pøse ut med negative meninger om innvandrere, hele tiden. Uansett hva tema er. Du møter visst veldig kjipe utlendere. Prøver ikke å angripe deg eller noe, men sier bare min personlige mening. Innleggene dine kan lett oppfattes som respektløse, så for all del du må mene ting, men prøv å ikke tråkke ned alle utlendere i samme slengen. peace. Anonym poster: 480a44847cac8caa913c034a611db987 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darthoven Skrevet 6. desember 2012 #39 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Ææ jo,vi gjør nok det. Ifølge Richard Juhlin som hadde programmet "nesevis" og er kjent for den utrolige luktesansen han har så er det ingen problem å lukte seg frem til en nordmann som lukter som sur melk. Ellers: "De brune lukter curry, de svarte lukter hvitløk, begge lukter svette. De gule lukter egentlig ikke noe, sikkert fordi de bare spiser ris. De hvite lukter alt for mye. For meg lukter hvite bare Paris Hilton og David Beckham. Men hvis jeg hadde vært en utlending hadde jeg nok synes de hvite luktet verst. Sur melk og fisk. Hadde jeg spurt min venn, Mohammad, om hva jeg luktet, ville han nok svart “do lokter sour melk og fisk!” Jeg tror utlendinger ser på oss på samme måte som vi ser på dem; rart... http://lindahelen.co...er-pa-nordmenn/ Vi er veldig snar med å bare se vår side av saken, men jeg tror vi har en kollektiv lukt og jeg tror ikke vår er så mye bedre enn andres, selv om vi liker å tro det. Så jævlig bullshit. Du linker til en blogg? Vi lukter fisk og melk? Grunnen til at mange utlendinger stinker er jo bare fordi de ikke vasker seg (ofte nok). De stinker jo blanding av svette og hvitløk som regel. At vi stinker fisk og melk når vi dusjer hver dag og bruker parfyme osv, det finner du ingen troverdige argumenter for. lolz. Og BTW, dersom denne nesevise fyren du snakker om som har så UTROLIG luktesans kan lukte fram en nordmann..hvorfor tror du negre kan det da? Har negre utrolig luktesans? Er ikke det litt rasistisk å antyde? Hvorfor skulle negre ha noe bedre luktesans enn hvite? Jeg kan nemlig IKKE lukte andre hvite, annet enn at de lukter godt (nydusja og parfyme), med noen få unntak. De fleste unge innvandrere som har vokst opp i Norge lukter selvsagt ikke svette og dritt. Jeg tror vi alle snakker om Zumba Dumba fra Kongo og Ali muhammed innavl fra bygda i Pakistan som er på det første året i vesten. Klart de ikke har rukket å sette seg inn i vestlig hygiene enda. Men det kommer sikkert! Jeg har flere neger-bekjente som lukter aldeles nydelig. Endret 6. desember 2012 av Darthoven 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darthoven Skrevet 6. desember 2012 #40 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) En må huske på at veldig mange psykisk syke slurver med personlig hygiene. Da jeg jobbet i psykiatrien, hadde vi en bruker som ikke hadde dusjet, skiftet klær eller tørket seg bak på to år. Var kjempehyggelig å gå i butikker o.l med han. Veldig mange av de andre brukerne var også veldig uhygienske. Tror hygienen er noe av det første som forsvinner når man blir syk. At utlendinger skal lukte så vondt er jeg uenig i. De lukter helst annerledes, og det kommer av at de bruker mye mer og annerledes krydder enn oss. De fleste nordmenn går jo rundt og lukter tøymykner. Ikke rart vi reagerer på andre lukter. Du vet du jobber i psykiatrien når du vasker sofaen i "miljøet" med desinfiserende... Endret 6. desember 2012 av Darthoven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå