Silje Kristine Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Jeg begynte på p-pillene Loette 28 for 17 dager siden. Jeg tok første pille ved første menstruasjonsdag. Siden den første dagen har jeg hatt mensen, og jeg pleier vanligvis å ha mensen i 3-4 dager, og nå har jeg hatt mensen i 17 dager. Er dette normalt? Det er jo både plagsomt og veldig frustrerende. Jeg startet jo på p-piller for å være beskyttet når jeg har sex, og jeg har jo kjæreste. Det blir ikke noe sex for å si det sånn. Kan noen være så snill å hjelpe meg??
Svima2 Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Mener å ha hørt at det er slik det kan være i begynnelsen, før ting får stabilisert seg litt. Jeg har prøvd ulike merker, og fått beskjed om at jeg skal prøve tre måneder før jeg evt bytter igjen. Når det er sakt, har jeg selv akkuratt gått på Loette, men måttet bytte pga mellomblødninger. Gynekologen jeg var hos sa at Loette oftere enn andre fremkaller mellomblødninger, og hun skrev derfor ut Synfase til meg i stede. Jeg hadde tatt kontakt med en lege, og hørt hva h*n synes. Alle vil kunne reagere ulikt på samme p-pille, så her må man rett og slett bare prøve seg litt frem, i samråd med en lege. Lykke til!
Explosive Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 Jeg blødde lenge før det ga seg. Utrolig irriterende når det holder på, men det ga seg da etterhvert..
Silje Kristine Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2012 Jeg blødde lenge før det ga seg. Utrolig irriterende når det holder på, men det ga seg da etterhvert.. Er ganske irriterende når det er sånn, siden både jeg og kjæresten begynner å bli ganske frustrerte over at jeg har mensen hele tiden. Frister veldig lite å ha sex når jeg har mensen. Får vell prøve å holde ut i 3 mnd og se om det gir seg! Takk for svar
Silje Kristine Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2012 Mener å ha hørt at det er slik det kan være i begynnelsen, før ting får stabilisert seg litt. Jeg har prøvd ulike merker, og fått beskjed om at jeg skal prøve tre måneder før jeg evt bytter igjen. Når det er sakt, har jeg selv akkuratt gått på Loette, men måttet bytte pga mellomblødninger. Gynekologen jeg var hos sa at Loette oftere enn andre fremkaller mellomblødninger, og hun skrev derfor ut Synfase til meg i stede. Jeg hadde tatt kontakt med en lege, og hørt hva h*n synes. Alle vil kunne reagere ulikt på samme p-pille, så her må man rett og slett bare prøve seg litt frem, i samråd med en lege. Lykke til! Takk for svar! Skal prøve å holde ut i 3 mnd for å se om det blir bedre ganske irriterende for både meg og kjæresten min siden det frister hverken for meg eller han å ha sex mens jeg har mensen.
Gjest RompeRusk Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Det er helt normalt. Når jeg begynte på Loette 28 (Gikk først på Mercilon uten å merke noenting) fikk jeg småblødninger konstant i en måned før det stabiliserte seg. Dette fordi p-piller forandrer "hormonsystemet" i kroppen (I mangel på bedre forklaring )
Silje Kristine Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2012 Det er helt normalt. Når jeg begynte på Loette 28 (Gikk først på Mercilon uten å merke noenting) fikk jeg småblødninger konstant i en måned før det stabiliserte seg. Dette fordi p-piller forandrer "hormonsystemet" i kroppen (I mangel på bedre forklaring ) Så det vil gi seg etterhvert? Har lite lyst til å blø i 1-3 mnd..
Gjest RompeRusk Skrevet 3. desember 2012 #8 Skrevet 3. desember 2012 Det vil stabilisere seg ja Hvor lang tid det tar, varierer fra person til person. Har du gått på p-piller før, eller er det første gang?
kills Skrevet 3. desember 2012 #9 Skrevet 3. desember 2012 Jeg blødde i nesten en måned da jeg begynte på Loette! Det går over, men vær litt forsiktig med å glemme å ta piller, jeg fikk mellomblødninger ganske lett. Nå har jeg hoppet av, tenkte å skifte merke men har ombestemt meg.. Så skal begynne på Loette igjen men er litt redd for nettopp blødningen. Lykke til
Gjest Silje Kristine Skrevet 4. desember 2012 #10 Skrevet 4. desember 2012 Det vil stabilisere seg ja Hvor lang tid det tar, varierer fra person til person. Har du gått på p-piller før, eller er det første gang? Det er første gang jeg går på p-piller ja
Gjest RompeRusk Skrevet 4. desember 2012 #11 Skrevet 4. desember 2012 Da er jo hormonforandringene helt nye for kroppen. Husker at når jeg begynte på p-piller første gang, var mens ustabil de første 3-4 mnd. Den kunne komme for 3 dager, forsvinne i 40 dagers tid for så å komme tilbake. Tror det er anbefalt å "teste" ut i minst 3 mnd før du slutter/bytter
Gjest Anonym Skrevet 4. desember 2012 #12 Skrevet 4. desember 2012 Jeg begynte med Loette for ett år siden, da hadde jeg ikke brukt p-piller på mange år. Blødde litt hver dag i ca 3 uker og var ganske frustrert! Men etter det har det vært null problemer. Det eneste minuset jeg har opplevd er de to gangene jeg har forsøkt å utsette mensen på ferietur. Funker ikke !! Blødde bare to uker ekstra i stedet og fikk bare et par dager mensen-fri før det var på tide med hvit-pille-uke igjen. Kjedelig!
pratesyk Skrevet 1. februar 2015 #13 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har også nettopp begynt på Loette og merker nå at jeg blør litt hele tiden, utrolig frustrerende:s men det funker som prevensjon for det ikke sant? Jeg trenger ikke bekymre meg for graviditet? Har noen andre p piller å anbefale? Noen som byttet til noe annet som ikke gir blødninger og som det funker å hoppe over mensen med?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå