AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Hei! Jeg er en jente på 16 som har litt problemer med svettelukt. Jeg lukter ikke svette slik at andre kan lukte det (får ofte høre at jeg lukter veldig rent), men jeg merker selv at det lukter en del av genseren under armene om jeg går med den en hel dag. Må derfor skifte klær hver dag. Det er ikke sånn ekstremt slik at jeg er gjennomvåt o.l, men trenger noe som tar lukta. Har aldri hatt problemer med det før. Tror jeg fikk problem med det etter at jeg begynte å bruke en rosa deodorant fra Palmolive (som lukter veeldig godt) Kjøpte Eucerin på apoteket i dag. Men fungerer det? Noen som eventuelt har noen andre tips? Tusen takk på forhånd! Hilsen fortvilet jente. Anonym poster: ccdf2ed51223df173edcd823749328aa
kareen Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Det jeg har erfart er at Palmolive er den dårligste deodoranten. Men det er jo individuelt. Jeg bruker Sterilan og er veldig fornøyd. I tillegg kan det lønne seg å ikke bruke "tette" gensere, heller de som puster og ikke sitter klin inntil armen. Det finnes flere produkter på apoteket du kan prøve: Stop 24, aluminiumsklorid.. Dette er da produkter mot svette. Svette i seg selv lukter ikke noe, det er bakteriene på huden som skaper svettelukten. Derfor kan det lønne seg å vaske seg et par ganger om dagen. Det er for så vidt helt naturlig å svette en del, særlig i tenårene. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 Det jeg har erfart er at Palmolive er den dårligste deodoranten. Men det er jo individuelt. Jeg bruker Sterilan og er veldig fornøyd. I tillegg kan det lønne seg å ikke bruke "tette" gensere, heller de som puster og ikke sitter klin inntil armen. Det finnes flere produkter på apoteket du kan prøve: Stop 24, aluminiumsklorid.. Dette er da produkter mot svette. Svette i seg selv lukter ikke noe, det er bakteriene på huden som skaper svettelukten. Derfor kan det lønne seg å vaske seg et par ganger om dagen. Det er for så vidt helt naturlig å svette en del, særlig i tenårene. Takk! Jeg dusjer hver dag allerede, men kan jo ta en klut og vaske under armene om morgenen osv. Anonym poster: 7caec97a6bc4d0a6786194e445121b10
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #4 Skrevet 3. desember 2012 Fant ut at den jeg har (eucerin) inneholder aluminiumklorid: http://www.apotek1.no/produkter/eucerin-anti-transpirant-deo-50-ml-915106p Antar da at denne kommer til å hjelpe. Men om det er noen som har andre lure tips, så setter jeg pris på det! Anonym poster: 7caec97a6bc4d0a6786194e445121b10
Løvetanten Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 Alle antiperspiranter inneholder aluminiumklorid, for det er middelet som stopper svetten (kommer av navnet; anti-perspirant). Det som er poenget er hvor mye aluminiumklorid som er i deo´en, og det er der det varierer. God lukt stopper ikke svetteprosessen, så en deo som er uten alu.klorid men lukter godt er ikke nok. Jeg vil anbefale deg en deo som har 24-48 timers effekt, og om du går på apoteket så er f.eks Stop 24 eller Vichy 48 hrs gode alternativer. Spør gjerne om hjelp.
fruBeist Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Du kan teste Yerka. Du får kjøpt den på f.eks Cubus eller Vita. koster 200 kr for en liten flaske, men den holder en stund. Yerka påføres i nyvasket, tørr armhule om kvelden før du legger deg. Ikke bruk vanlig deo når du har tatt på Yerka, og ikke vask med såpe dagen etter. Yerka brukes i starten annenhver dag, etterhvert en gang i uken. Null fukt, null lukt
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #7 Skrevet 3. desember 2012 Du kan teste Yerka. Du får kjøpt den på f.eks Cubus eller Vita. koster 200 kr for en liten flaske, men den holder en stund. Yerka påføres i nyvasket, tørr armhule om kvelden før du legger deg. Ikke bruk vanlig deo når du har tatt på Yerka, og ikke vask med såpe dagen etter. Yerka brukes i starten annenhver dag, etterhvert en gang i uken. Null fukt, null lukt Tusen takk! Anonym poster: 7caec97a6bc4d0a6786194e445121b10
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #8 Skrevet 3. desember 2012 Alle antiperspiranter inneholder aluminiumklorid, for det er middelet som stopper svetten (kommer av navnet; anti-perspirant). Det som er poenget er hvor mye aluminiumklorid som er i deo´en, og det er der det varierer. God lukt stopper ikke svetteprosessen, så en deo som er uten alu.klorid men lukter godt er ikke nok. Jeg vil anbefale deg en deo som har 24-48 timers effekt, og om du går på apoteket så er f.eks Stop 24 eller Vichy 48 hrs gode alternativer. Spør gjerne om hjelp. Da har jeg lært noe nytt :gjeiper: Takk! Den jeg kjøpte har 48timer står det og inneholder mye aliminiumklorid. Anonym poster: 7caec97a6bc4d0a6786194e445121b10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå