Gå til innhold

Lekkasje?


Ayesh

Anbefalte innlegg

Hei har en mercedez bens A klasse 98 modell. På fredag mens jeg kjørte bilen følte at rattet har blitt veldig tung. Ble litt vanskelig for meg å svinge bilen. Men på fredag kveld var den helt bra igjen. Jg gjorde ingen ting den ble bare bra av seg selv. Så gikk det helt fint å kjøre på lørdagen også. Og hele søndgen har den stått i parkerings plassen ute i -16/17 grader. Og idag mandag når jeg skulle ut startet jeg den ventet i 10 minutter med å kjøre den. Så den ble nok varm. Når jeg skulle kjøre følte jeg at rartte er tung igjen. Jeg kjørte bare 1-2 minutt plutselig begynte det å lyse et tegn . Tegn av olje foran på dash bordet. Og det stod -1,5L.

Og plutselig ble lyden på bilen veldig rar og ganske høy jeg kom tilbake hjem og når jeg åpnet den delen foran på bilen så kunne jeg se at noe har sprukket det var svart olje aktig ting over hele. Det er noe som har sprukket. Har blitt lekkasje. Hva kan det være???? Kan noen hjelpe meg. Jeg kan ingen ting om biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil noen hjelpe meg med å fortelle hva dette kan være? Er en fattig student...... Vet ikke hvordan det vil gå med bilen min. Hva det vil koste.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryst veivhusventilasjon har ført til for høyt trykk i veivhuset så all olja spruter ut.

Når du alt har fått ulyd i motoren må du hvertfall ikke kjøre mer med den. Tau den til verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bestefall er det bare å rense, evt bytte slanger og toppdeksel. I hverstefall har du sprengt pakninger og simringer. Og avhengig av hvor lenge du har kjørt med for lite olje kan motoren være kaputt.

Er bilen solgt ny i Norge eller import fra et annet land? Importbiler har somregel ikke oppvarmet veivhusvent. og det går dårlig i norske vintre.

Men som sagt, få den til verksted.

Endret av Audiot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå står bilen min foran leiligheten. Den står litt i veien. Jeg kan jo ikke flytte den. Hva koster det hvis jeg kontakter viking og ber dem kjøre den til verksted? Hvor mye må jeg betale til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du NAF-medlem? Eller Falck, Viking etcetera?

Kan det tenkes din forsikring dekker tauing til verksted?

Har du venner eller bekjente som kan taue deg gratis?

Går du på en yrkeskole med bilmekanikerlinje, eller bor du i nærheten av en?

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært falck medlem i 3-4 år. De sendte regning i august som jeg glemte å betale. Jeg ringte dem idag og de sa jeg ikke er medlem hos dem nå lenger og kan heller ikke bli medlem på nytt bare fordi at jeg trenger hjelp nå. Jo jeg har en venn som kan hjelpe meg. Men jeg vet ikke helt åssen det skal gå. Hvordan skal jeg liksom styre denne bilen nå den er bundet med en annen bil..? Blir det vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det gjelder forsikring. Det har jeg fra dnb. Det er del kasko . Kan de hjelpe med reperasjon av bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...