Gå til innhold

Glemmer helt elementære ting

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er i begynnelsen av førtiårene og har de siste dagene hatt et par opplevelser som kan virke uskyldige, men som skremmer meg litt. Jeg kan glemme hvordan jeg utfører helt dagligdagse gjøremål. I morges skulle jeg sminke meg, og klarte bare ikke å huske hvor jeg skulle begynne med øyenskyggen. Det tok noen sekunder med full forvirring før jeg plutselig husket hvordan. Likeledes skulle jeg slå på varmen i bilen, og klarte bare ikke for mitt liv å huske hvilken knapp jeg skulle trykke på. Jeg vet det høres litt teit ut, og er sikkert ikke noe å bry seg om, men jeg har aldri opplevd noe lignende og lurer på om jeg bør bekymre meg.

Anonym poster: d49d02e88c1ec398566f9dd6c921b22d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår at dette kan virke skremmende, har opplevd liknende selv. Det var i forbindelse med at jeg var deprimert. Er du stressa for tiden? Noe spesielt du gruer deg til, tenker på, må få gjort e.l.? Har også hørt at folk som akkurat har opplevd noe vondt, f.eks. mistet noen, kan oppleve noe av det du beskriver samt nedsatt korttidshukommelse.

Om dette vedvarer, så skader det ikke med en tur til legen. Det kan jo faktisk vise seg at dette er noe organisk, men jeg ville ikke engsta meg for mye for dette allerede nå. Det kan i så fall forsterke problemene..

Anonym poster: 4a95e530fd49e2200b70d6dd12493c99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...