Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en lærer som ironisk nok underviser i "god kommunikasjon".. Dette er da noe hun ikke har peiling på i hele tatt. Hun er frekk med elevene, komme med slemme bemerkninger og rakker ned på samtlige i klassa. Hun nekter elevene å gå på do i timen. Har du glemt å spise frokost, får du ta den på gangen, å få fravær for timen siden du ikke satt i klasserommet.

Klassen takler rett å slett ikke denne dama, Hva kan vi gjøre for å få utskiftning?

Anonym poster: 657a6a2685e94236ec388ba3c011e747

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noter ned det du kaller "slemme bemerkninger" med en gang de blir sagt, og sørg for at flere i klassen kan bekrefte disse. Det er greiere å ta tak i konkrete ting, og om du har en liste med mange slike bemerkninger vil jo skoleledelsen se en tendens.

Måten hun opptrer ved mtp. dobesøk og spising i timen er jo korrekt etter de fleste skolereglementer. Dette er ting dere skal gjøre i friminuttet, det skaper uro i timen, og læreren må bruke tid på å repetere det hun har gått gjennom mens elevene har vært på do osv.

• Liker 3
Skrevet

Vi har 2 timer i en time på en måte på denne skolen. Og de kan bli ganske lange. Det er samtlige som får lov å gå på do, og noen som aldri for lov. Av samme læreren. Jeg for min del er plaget med UVI, og sagt ifra til læreren om at jeg ofte må på do pga dette. Men nejda, det kan nå umulig være så gale liksom..

Anonym poster: ab53dd6e827eac2d4b322fa760c9ec7f

Skrevet

Skaff deg en legeerklæring, så kan hun ikke si noe på det. Det kan jo være flere grunner til at noen får lov, mens andre blir bedt om å vente. Når elever spør meg er jeg mer tilbøyelig til å si nei om det er like etter friminutt, eller om det nærmer seg pause. Om jeg gjennomgår noe i plenum sier jeg nei, men det er greit i arbeidstimer osv. Elevene får heller ikke gå om noen andre er ute, fordi jeg må ha oversikt over hvor alle er om f.eks brannalarmen skulle gå.

Det er også noen elever som gjerne tar seg en ekstra tur innom andre elever osv, de er jeg mer skeptisk til å gi tillatelse..

• Liker 5
Skrevet

> frekk med elevene,

> komme med slemme bemerkninger og

> rakker ned på samtlige i klassa.

Dette er ganske hårreisende. Dette er ting man helt klart kan ta opp med skolens rektor.

> nekter elevene å gå på do i timen.

> Har du glemt å spise frokost, får du ta den på gangen,

Da jeg gikk på skolen (15 år siden) var det aldri noe spørsmål om man kunne gå på do eller spise i timen, slikt gjorde vi i friminuttene. Jeg ser virkelig ikke hvordan dette skulle være noe unormalt.

• Liker 15
  • 3 uker senere...
Skrevet

Gå på do i timen? Eh, hva med å gå på do før timen?

• Liker 12
Skrevet

Det er samtlige som får lov å gå på do, og noen som aldri for lov.

Samtlige betyr alle.

Anonym poster: eabda13367d475e20508f8c56df7b6a0

• Liker 24
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Som lærar lærar eg mine elevar til å gå på do i friminutta. Eg er veldig streng på det (og mykje anna ;) )

Men hadde ein elev sagt at ho er plaga med UVI hadde eg sjølvsagt tatt hensyn til det.

Når det gjeld slengbemerkingane er det vanskeleg å få endra lærar midt i året. Skriv dei ned, med dato og time.

Gjest NerdMedSverd2
Skrevet

Gå på do i timen? Eh, hva med å gå på do før timen?

Det er ikke alltid man må på do før timen. Jeg fungerer hvertfall sånn at når jeg skal ut på noe viktig prøver jeg å gå på do først, men det går ikke. Øyeblikket jeg setter nøkkelen i låsen og må løpe til t-banen vil kroppen automatisk drite.

• Liker 2
Skrevet

Å innimellom måtte på do i timen er greit. Men man spiser da vitterlig ikke i timen!

Anonym poster: debd1a1fcd0f951163811f5c07df5793

• Liker 6
Gjest Thessie!
Skrevet

Som lærar lærar eg mine elevar til å gå på do i friminutta. Eg er veldig streng på det (og mykje anna ;) )

Men hadde ein elev sagt at ho er plaga med UVI hadde eg sjølvsagt tatt hensyn til det.

Når det gjeld slengbemerkingane er det vanskeleg å få endra lærar midt i året. Skriv dei ned, med dato og time.

Man kan ikke lære blæren klokken. Det å nekte elever å gå på do i timene, synes jeg er latterlig, så lenge man faktisk går på do. Om man oppfager at elever finner på andre ting, så får man heller ha som regel at man mister den retten. Det å sitte å holde seg i en time er verken bra eller komfortabelt. Jeg kjenner en som har fått problemer med blæren fordi hun ble nektet å gå på do i timene. Hun måtte ofte på do, og måtte sitte å holde seg lenge før friminuttene. Så det kan være helseskadelig!

Skrevet

Man kan ikke lære blæren klokken. Det å nekte elever å gå på do i timene, synes jeg er latterlig, så lenge man faktisk går på do. Om man oppfager at elever finner på andre ting, så får man heller ha som regel at man mister den retten. Det å sitte å holde seg i en time er verken bra eller komfortabelt. Jeg kjenner en som har fått problemer med blæren fordi hun ble nektet å gå på do i timene. Hun måtte ofte på do, og måtte sitte å holde seg lenge før friminuttene. Så det kan være helseskadelig!

Det er ingen problem å halde seg til å gå på do i friminutta. Dei fleste av mine barneskuleelevar klarar det fint. Og at di veninne fekk problem med blæra for at ho ikkje fekk gå på do er rimelig usannsynleg. Då må ho ha hatt andre problemer itillegg ( som kanskje ho enten ikkje visste om eller som du ikkje veit om)

Gjest Thessie!
Skrevet

Det er ingen problem å halde seg til å gå på do i friminutta. Dei fleste av mine barneskuleelevar klarar det fint. Og at di veninne fekk problem med blæra for at ho ikkje fekk gå på do er rimelig usannsynleg. Då må ho ha hatt andre problemer itillegg ( som kanskje ho enten ikkje visste om eller som du ikkje veit om)

Det å sitte å holde seg i en time omtrent hver dag, er ikke bra for kroppen. Det er mulig at hun har hatt andre problemer i tillegg, jeg vet bare hva hun har fortalt. Men nei, det er ikke bra å skulle holde seg så lenge og så ofte. Man får heller ikke noe nytte ut av disse timene. Du sier at de fleste elevene greier det, og det er jo fint. Men hva med de som ikke klarer det så fint?

Skrevet

Vi har 2 timer i en time på en måte på denne skolen. Og de kan bli ganske lange. Det er samtlige som får lov å gå på do, og noen som aldri for lov. Av samme læreren. Jeg for min del er plaget med UVI, og sagt ifra til læreren om at jeg ofte må på do pga dette. Men nejda, det kan nå umulig være så gale liksom..

Anonym poster: ab53dd6e827eac2d4b322fa760c9ec7f

Samtlige betyr "alle" ikke "noen" som du tydeligvis trodde. Så nå vet du det. :)

Ellers ser jeg ikke helt hvorfor dere ikke klarer å gå på toalettet i friminuttet? En dobbelttime i norsk skole er dessuten 90 minutter, det er ikke fryktelig lenge.

• Liker 4
Skrevet

Det å sitte å holde seg i en time omtrent hver dag, er ikke bra for kroppen. Det er mulig at hun har hatt andre problemer i tillegg, jeg vet bare hva hun har fortalt. Men nei, det er ikke bra å skulle holde seg så lenge og så ofte. Man får heller ikke noe nytte ut av disse timene. Du sier at de fleste elevene greier det, og det er jo fint. Men hva med de som ikke klarer det så fint?

Eg heldt fast på det eg sa i innlegg nr 12

Og vil leggja til; om ein ikkje klarar å halde seg i ein time så er det noko gale og ein bør få det sjekka.

Gjest Thessie!
Skrevet

Eg heldt fast på det eg sa i innlegg nr 12

Og vil leggja til; om ein ikkje klarar å halde seg i ein time så er det noko gale og ein bør få det sjekka.

Jeg har da ikke påstått at jeg har tisset på meg i løpet av timen... Men det er fryktelig ubehagelig. Vi hadde også en lærer som nektet oss å gå på do i en liten periode. Så da gikk jeg til legen for å å få bekreftet at det kan være helseskadelig å holde seg så lenge og så ofte. Læreren tok det tilbake med en gang..

Skrevet

Det går helt fint å gå på do selv om ikke man føler seg tissetrengt. Gjør man det vil man ikke trenge å gjøre det igjen i løpet av de neste 45 minuttene hvis ikke man har et medisinsk problem.

• Liker 10
Skrevet

Det går helt fint å gå på do selv om ikke man føler seg tissetrengt. Gjør man det vil man ikke trenge å gjøre det igjen i løpet av de neste 45 minuttene hvis ikke man har et medisinsk problem.

TAKK!

Skrevet

Vel, da jeg gikk på VGS hadde vi dobbelttimer på 90 minutter. Det bittelille friminuttet vi hadde mellom dobbelttimene måtte vi stort sett bruke på å finne bøker og riktig klasserom. Som regel rakk man ikke å gå på do. Skal man da måtte holde seg helt til spisepausa?

Det er klart man må bruke skjønn i situasjoner der elever må på do i timen. Noen må faktisk på do, andre ikke. Dessuten passer det gjerne litt dårlig når man har "tavle"-undervisning, men ellers bør det jo være mulig.

• Liker 1
Skrevet

Vi har en lærer som ironisk nok underviser i "god kommunikasjon".. Dette er da noe hun ikke har peiling på i hele tatt. Hun er frekk med elevene, komme med slemme bemerkninger og rakker ned på samtlige i klassa. Hun nekter elevene å gå på do i timen. Har du glemt å spise frokost, får du ta den på gangen, å få fravær for timen siden du ikke satt i klasserommet.

Klassen takler rett å slett ikke denne dama, Hva kan vi gjøre for å få utskiftning?

Anonym poster: 657a6a2685e94236ec388ba3c011e747

Er det lærerens ansvar å få i dere mat?

Jeg hadde skjønt det om dere hadde undervisning 14 timer i slengen, men den ene timen må dere klare dere uten å spise??

Dere ville fått fravær hos meg også. Jeg ville også vært streng på den do-gåinga. Ikke bare er det forstyrrende for lærer, men også for elever!

Jeg HATER når jeg sitter i en time og prøver å notere og følge med, hvor noen går ut og inn. Det er svært distraherendeog respektløst!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...