Gå til innhold

For kaldt til å legge seg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leiligheten min er iskald, her sitter jeg med ullundertøy under nattklærne, skjerf og to par ullsokker utenpå hverandre, men likevel fryser jeg skikkelig. Ovnen fungerer plutselig ikke så bra lenger, så det vil ikke bli varmere her i natt (det er meldt -15 i Oslo i morgen, så det kan godt hende det blir mye kaldere..)

Mulig det er et dumt spm, men jeg spør likevel. Er det farlig å legge seg for å sove når det er så kaldt? Har ikke temperaturmåler, men kan gjette at det er rundt 12 grader her... Og jeg har en god dyne. Og lue, om det trengs..

Får kjøpe meg en ordentlig ovn i morgen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sover med 12-13 grader på soverommet hver vinter. Frisk som en fisk.

Hiv et par pledd over dyna.

Anonym poster: cb975c4e45263d801c9870dfefe7a57c

• Liker 2
Skrevet

Om du er frisk så går det helt greit. Men jeg hadde vært urolig for at ovnen kunne startet en brann..

Skrevet

Og foresten, om du ikke har varmeflasker kan du fylle opp tomflasker med varmevann og tre en tykk sokk utenpå. Da har du noen varmeelementer også.

• Liker 3
Skrevet

Så jeg bør skru av ovnen? Huff, men den hjelper jo litt, da er det sikkert 5-10 grader når jeg våkner i morgen tidlig..:(

Gjest Eurodice
Skrevet

Leiligheten min er iskald, her sitter jeg med ullundertøy under nattklærne, skjerf og to par ullsokker utenpå hverandre, men likevel fryser jeg skikkelig. Ovnen fungerer plutselig ikke så bra lenger, så det vil ikke bli varmere her i natt (det er meldt -15 i Oslo i morgen, så det kan godt hende det blir mye kaldere..)

Mulig det er et dumt spm, men jeg spør likevel. Er det farlig å legge seg for å sove når det er så kaldt? Har ikke temperaturmåler, men kan gjette at det er rundt 12 grader her... Og jeg har en god dyne. Og lue, om det trengs..

Får kjøpe meg en ordentlig ovn i morgen....

Hva er alternativet? Du holder deg varmere i sengen med dyne enn å sitte oppe.

Skrevet

Jeg regner med hun er nervøs for at noe kan skje om det blir for kaldt, er hun i lalaland er det ikke lett å gjøre noe om kulden skulle gjort noe negativt for kroppen. Er hun våken kan hun ta seg en varm dusj.

Men du har ingenting å være redd for ts.

Skrevet

Det er ikke farlig å sove i plussgrader, selv om det er kjølig :) Det er heller ikke farlig å sove i minusgrader. Jeg sover da ute et par ganger hver vinter i telt, går helt fint det. Og babyer sies å kunne sove ute helt ned mot 10 minusgrader.

Så farlig tror jeg ikke du skal bekymre deg for at det er :)

Jeg ville tatt et ullpledd under dyna (og evt under meg i senga), tatt på lue og lagt meg til å sove :natti:

Ville vært mer bekymra for at vannrør og slikt kan fryse om det blir minusgrader i leiligheta.

Anonym poster: 92dea9a310ba6f39567b0c679ca903db

Skrevet

Det å fylle vannflasker med vannflasker var ikke dumt. Det skal jeg også gjøre! Har en kald leilighet selv. :)

Anonym poster: 08059bf1317954eec5fff5fa34fd87d8

Skrevet

Ta ullpledd over sengelakenet og et over deg. (hvis du har 2)

Anonym poster: 5b0132b6df9080b624886cd4b3d913d5

Skrevet

jeg husker jeg pustet frostkrøyk da jeg bodde hos bestemor i Harstad, men hun hadde en deilig dyne som varmet etter 5 minutter. Værre var det å skulle stå opp. Uff måtte jo spare på strømmen!

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg får vel skru av ovnen i tilfelle den ikke er så bra å bruke lenger, og polstre meg godt :)

Skrevet

bare si ifra hvis du fryser, kan sikkert varme deg :) ha en riktig god natt da frøken

• Liker 2
Skrevet

Herremin, jeg pleide å sove rett under åpent vindu selv i -20, jeg!

Akkurat det med ikke ha vinduet åpent uansett vær er på et vis det vanskeligste ved å bli samboer og nå mor...:fnise:

Skrevet

Akkurat det med ikke ha vinduet åpent uansett vær er på et vis det vanskeligste ved å bli samboer og nå mor... :fnise:

Kjenner til den hehe. Jeg datet ei som hadde 30+ på soverommet sitt, spurte om hun sov i så varmt, ja. trodde jeg skulle dø, så jeg kom meg heldigvis hjem

• Liker 1
Skrevet

Akkurat det med ikke ha vinduet åpent uansett vær er på et vis det vanskeligste ved å bli samboer og nå mor... :fnise:

Sånn lærte min venninne at vannrørene i foreldrenes ny-hus gikk rett under vinduet på gjestesoverommet, au da........ :sjokkert:

Anonym poster: 92dea9a310ba6f39567b0c679ca903db

Skrevet

Blir det for kaldt, våkner man bare. Kroppen passer på seg selv, uansett.

Anonym poster: 08dfb18192c4f8c330c0a1cd0a330131

• Liker 1
Skrevet

Kroppen går det nok bra med, men det bør ikke være under 10 grader i en leilighet og om noe skulle skje kan det regnes som uaktsomhet.

Skrevet

Blir det for kaldt, våkner man bare. Kroppen passer på seg selv, uansett.

Det er feil.

Skrevet

Det er feil.

Man vekkes av alle sterke sansepåvirkninger, lys, lyd, berøring og kulde!

Man blir også mer våken av å kjøre en bil der varmeapparatet står på kaldt.

Har du ikke fått med deg at hjernen kvikkes opp av kulde, og sløves ned av varme, har du ikke fått med deg stort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...