Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskrifta sier, hva lager dere til dessert til ribba, pinnekjøttet,lutfisken?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sitronkake
Skrevet

Etter den tunge julematen serverer vi ikke dessert, vi. Den venter vi med til kaffen senere på kvelden. Da har maten sunket nok til at det er godt med riskrem eller multekrem. :)

Gjest Wilhelmine
Skrevet

Spiser ribbe, medisterkaker og medisterpølser (med tilbehør såklart) til middag - riskrem til dessert :)

Skrevet

Vaniljeis med varme bær eller hjemmelaget sjokoladesaus, pepperkaker (knuses over isen) og kransekake.

Dette spiser vi som dessert til både ribbe og pinnekjøtt (for de typiske juledessertene er vi ikke glade i).

• Liker 1
Skrevet

Riskrem med rød saus.

• Liker 2
Skrevet

Riskrem med bringebærsaus! Viktig at det er kjøpesaus, ikke hjemmelaget. Riskremen er hjemmelaget. :)

• Liker 4
Skrevet

Etter ribba på julaften , blir det servert multekrem og karamellrand :)

Skrevet

Etter pinnekjøtt julaften er det alltid multekrem med selvplukkede multer. Liker egentlig ikke det noe særlig, ville heller hatt riskrem. Men tradisjon er nå tradisjon, man kødder ikke med multekremen på julaften.

• Liker 3
Gjest Blubberella
Skrevet

Varme multebær med is har blitt vår tradisjon og favoritt etter julemiddagen :)

Skrevet

Etter pinnekjøtt så serverer vi fruktsalat med litt melkesjokolade i.

sjokoladen er spesielt for julen:p

• Liker 1
Gjest Solsmil
Skrevet

Vi har flere desserter: riskrem med kirsebærsaus, fruktsalat med sjokoladebiter i og krem ved siden og gjerne multekrem i tillegg. Grunnen til at vi har flere, er fordi jeg ikke liker riskrem. Men når jeg setter fram andre desserter i tillegg, så er jeg ikke den eneste som spiser av de:)

Og jeg er heller ikke så glad i julemat. Bruker faktisk veldig sjelden å spise meg mett på julemiddagen. Derfor blir det masse plass til dessert :)

Skrevet

Riskrem med saus, moltekrem i kremmerhus (eller hva det heiter), dronning maud's fromasj, tilslørte bondepiker, iskrem... Det varierer. Alt er godt uansett.

Skrevet

Hva som helst bare ikke det er riskrem. Multekrem, god is, karamallpudding eller sjokolademousse. Har ingen spesiell tradisjon, men lager det som frister mest. :)

:heks:

• Liker 1
Skrevet

Riskrem :) Elsker riskrem.

• Liker 4
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Vi har ikke tradisjon med dessert. Vi spiser oss så mette på julemiddagen og kort tid etter er det nok av julekaker og gotteri.

De få gangene jeg har lagd noe så har det vært hjemmelaget karamellpudding.

Skrevet

riskrem!! namnam, gleder meg til jul :)

• Liker 2
Gjest Memories
Skrevet

Det varierer. Men det er som oftest enten gele, sjokoladepudding, karamellpudding, riskrem eller moltekrem. Mange ganger har vi flere av hver sort også. Nam! ;)

• Liker 1
Skrevet

Riskrem med rød saus.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Gjest RamaLama
Skrevet

Riskrem med rød saus.

Mvh Yvonne :heiajente:

Agreed! :) Vi får også servert multekrem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...