Gå til innhold

Mus hos dyrevernere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror kanskje det er du som må ta på de riktige brillene. Kanskje du bør gå til optikeren og spørre om de har noen briller for dem som er fordomsfulle.Kanskje du da får en forståelse for at selv om folk ikke er som deg så kan du allikevel respektere dem og det de står for.

Hahahahha.. du er rar du. Les en gang til du. Prøv! Så blir alt så mye enklere!

Anonym poster: 077eac9febb35ca1cff1ebbfaed8691d

Videoannonse
Annonse
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Hahahahha.. du er rar du. Les en gang til du. Prøv! Så blir alt så mye enklere!

Jo, takk for det.Tar jeg som et kompliment.

Skrevet

Har en kunde på jobben som ikke dreper så mye som en mygg en gang.

Seriøst? :overrasket:

Anbefaler at dere spleiser på henne en fisketurferie i Finnmark. :sjarmor:

Skrevet

Seriøst? :overrasket:

Anbefaler at dere spleiser på henne en fisketurferie i Finnmark. :sjarmor:

Seriøst. Hun kjeftet på meg når jeg drepte en møll.

Skrevet

Ekte dyreelskere bruker humane designerfeller:

http://www.dinside.no/849838/designer-felle

Det var dessverre ikke så lett å finne prisen. Da jeg googlet, fant jeg denne siden - som ikke har noe med saken å gjøre i det hele tatt:

http://www.pronto.com/user/search.do?displayQuery=buy%20rat%20trap&SEM=true&query=buy%20rat%20trap&adid=1300620090-7624853-0-o_mbs&ref=onedown%20rat%20trap%20buy%20price&matchtype=b&keywordid=13244966889&creativeid=691709440&loadingComplete=true&owl=false

Kanskje vasken fra IKEA kan funke som musefelle, men jeg tillater meg å tvile …

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en dyreglad person, men jeg spiser kjøtt da. Så jeg er ikke helt den type person du sikter til.

Men likevel, jeg ser ikke det gale i å drepe mus på en human måte om de kommer inn i hjemmet. Det går an å være miljøforkjemper og dyreverner uten at man mener at det er galt å drepe dyr. Dyr dreper jo hverandre hele tiden. For meg handler det hele om hvordan dyrene blir drept og hvorfor, hvordan dyr i fangenskap har det, bevaring av mangfoldet i naturen og respekt for natur, fauna og flora.

• Liker 2
Skrevet

Setter musen ut igjen der den hører hjemme! Enkelt og greit.

Skrevet

Setter musen ut igjen der den hører hjemme! Enkelt og greit.

Som i tilfellet husmus, vil bety huset! :snurt:

Anonym poster: 87c3895d76a1cbd261fdf72f801679dc

Skrevet

Har en kunde på jobben som ikke dreper så mye som en mygg en gang. Hun kjøper humane musefeller hos oss, og hun har drøssevis med tomme akvarier med f.eks sprekk i (som hun får kastet etter seg, ingen vil ha et lekk akvarium). Der har hun villmusene hun fanger om vinteren. Hun gir de mat, men gjør det ofte litt vannskelig for dem. Har greiner og diverse i akvariumene, og hun slipper de fri om sommeren igjen.

Aww! Høres ut som noe jeg kunne gjort! :fnise: Hadde salamandre i et stort akvarium ute som liten siden dammen de bodde i ble fjernet til fordel til nytt boligstrøk, men kråkene så på det som lett lunsj og da ble det plutselig ikke så dyrevennelig likevel, bortsett fra at kråkene fikk mat da. Er en eldgammel kråke utenfor jobben min og hver gang jeg skal på jobb må jeg kjøpe en pølse i brød på Narvesen for å gi halvparten til denne kråka. Var også en rotte som satt fast i en tom container på jobben som jeg fikk ned i et bur og slapp løs på søppeldynga :rolleyes:

Men jeg er fortsatt ikke den personen TS leter etter, jeg spiser fortsatt kjøtt ;-)

Anonym poster: 81d84ffe382eb3315f95be9479539a69

Skrevet

Jeg vet at dyrevernere er mer enn fanatikere, derfor har jeg spesifisert at det er fanatikerne innenfor dyrevern jeg er ute etter. Ja, de jobber i DOOA og andre organisasjoner, de som ikke spiser kjøtt og som er hysteriske. De gjør det. De er dyrevernere, de også. I tillegg til de som eter kjøtt, men som vil hjelpe katter og bikkjer allikavæl.

Men uansett.. Du er tydeligvis ikke en fanatiker jeg er ute etter DU heller.. Skuff! Trodde endelig jeg fant noen, men neeeida.

Jeg svarer ikke på usannsynlige hypoteser, forresten.

Det er ikke nødvendigvis slik at de ser på seg selv som fanatikere selv om du gjør det. Og man er ikke nødvendigvis fanatisk selv om man jobber for dyrevelferd og er veganer.

Anonym poster: 30717e9bc4de1c1d1bef7a8a66390e5f

Skrevet

Noen som tar vare på en kald og forkommen

Anonym poster: 87c3895d76a1cbd261fdf72f801679dc

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en musefelle som fanger musene levende, så man kan frakte dem bort fra huset. Men heldigvis har ingen gått i fella. :)

Anonym poster: 71898d071f46dbb9895acdaec5563509

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...