Mari*Nade Skrevet 12. desember 2012 #21 Skrevet 12. desember 2012 Er ingen lov mot dette, så jo, jeg har like mye rett til å stå der med røyken. Anonym poster: 20cfc792df30efe684458e71f734562d JO, DET ER DET! RØYKING I BUSSKUR ER FAKTISK FORBUDT!
MilleLille Skrevet 12. desember 2012 #22 Skrevet 12. desember 2012 JO, DET ER DET! RØYKING I BUSSKUR ER FAKTISK FORBUDT! Når ble det det? Er det et offentlig sted, mener du? 2
Marwel Skrevet 12. desember 2012 #23 Skrevet 12. desember 2012 Jeg er en snuser og en av-og-til røyker. Hvor jeg skulle ønsket jeg kunne dra tilbake i tiden og filleriste 15-årige meg som begynte med dette tullet. Desverre er det for vanskelig å slutte (tro meg jeg har prøvd utallige ganger og kommer nok til å prøve utallige ganger til før jeg får det til). Jeg er en høflig røyker da, om jeg finner på å ta en blås. Jeg står ikke i busskur med røyk med mindre jeg er alene i det, jeg går unna inngangsdører på bygg der det ferdes folk, og jeg prøver å blåse i andre reninger en røykfrie folk på uteserveringer. Nå som jeg røyker så lite (ca 5 sig i uka maks) så kjenner jeg stanken av røykere jeg og. Men må bare kommentere at det er ikke forbudt å røyke i busskur. Det er enkelte busselskaper som har denne regelen, men det er jo ikke slik at man får noen konsekvenser for å gjøre det. Kan vel mer betegnes som en skikk og bruk regel. Jeg er forøvrig enig i at man utviser hensyn som røyker og holder seg unna slike steder med røyken sin. 1
Gjest Morteno Skrevet 12. desember 2012 #24 Skrevet 12. desember 2012 Jeg missliker røyking og snusing. Av en eller annen grunn så irriterer jeg meg mer over snusing enn røyking fortiden. Sikkert fordi du kan snuse overalt. Det har egentlig ingen påvirkning på meg (bortsett fra at 99.9% av alle som snuser har en trang til å kaste den alle andre steder enn søpla), men det er uansett litt plagsomt. Lei av å se snusbokser overalt. Og gutta på jobben kaster jo selvfølgelig snusen i toalettet. Veldig bra. Uansett, så lenge folk sine vemmelige uvaner ikke påvirker meg så skal jeg ikke klage alt for mye. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #25 Skrevet 13. desember 2012 La meg sitere Kardemommeloven: Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil. Om du vil ødelegge din egen kropp, er det en rettighet ingen kan nekte deg. Den rettigheten stopper likevel i det øyeblikket det går utover andre enn deg selv. Røyker du på en bussholdeplass plager det folkene rundt deg, og det er ikke greit. Så lenge du viser hensyn ovenfor andre, må du ellers få oppføre deg så dumt du bare vil. På samme måte som at det er helt greit for meg om du velger å fyllekjøre, så lenge du gjør det på et inngjerdet område hvor du ikke kan kjøre ihjel andre enn deg selv. Anonym poster: d9dc3fc975cec479146ab552f033d22b 1
Rubies_ Skrevet 13. desember 2012 #26 Skrevet 13. desember 2012 Aksepterer dere at andre personer røyker eller snsuer selv om dere ikke gjør det selv? Regner med at personer som gjør det selv ikke reagerer. Anonym poster: ece33fc992034afd3ba2e484f2ab586c Jeg har ingen problemer med å takle snus, men røyking klarer jeg bare ikke. Det er helt OK for meg at andre er røykere, men jeg kunne for eksempel aldri vært i et forhold til en røyker.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #27 Skrevet 13. desember 2012 Jeg eeeeelsker å røyke 20 om dagen! Og nekter å i det hele tatt vurdere å slutte. Anonym poster: b2b2d4a8c3eb87974b5c79ff3b6aef29 2
Noteknekk Skrevet 13. desember 2012 #28 Skrevet 13. desember 2012 Klart jeg aksepterer det, hva folk gjør er ikke min sak. Men jeg verken røyker eller snuser selv. Kjæresten min snuser ganske mye men det gjør meg egentlig ikke noe. Han røyka i tillegg da vi var i startfasen, dette gjorde meg heller ikke så mye og det var ikke på grunn av meg at han slutta - men jeg foretrekker jo helt klart at han ikke røyker fremfor å røyke, både av helsemessige årsaker og pga lukt.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #29 Skrevet 13. desember 2012 Klart jeg aksepterer det, hva folk gjør er ikke min sak. Men jeg verken røyker eller snuser selv. Kjæresten min snuser ganske mye men det gjør meg egentlig ikke noe. Han røyka i tillegg da vi var i startfasen, dette gjorde meg heller ikke så mye og det var ikke på grunn av meg at han slutta - men jeg foretrekker jo helt klart at han ikke røyker fremfor å røyke, både av helsemessige årsaker og pga lukt. Takk for informasjonen Anonym poster: b2b2d4a8c3eb87974b5c79ff3b6aef29
Noteknekk Skrevet 13. desember 2012 #30 Skrevet 13. desember 2012 Takk for informasjonen Anonym poster: b2b2d4a8c3eb87974b5c79ff3b6aef29 Jo vær så god? Sa jeg noe galt? 2
CathFoto Skrevet 13. desember 2012 #31 Skrevet 13. desember 2012 Selvfølgelig aksepterer jeg det, men ikke røyking hjemme hos meg. Jeg synes også det er svært plagsomt med røyking på alle kollektivholdeplasser og tilhørende nyrøyketlukt når de går på buss/tog/trikk/bane. Snusing irriterer meg mest pga søppelet som et OVERALT.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #32 Skrevet 13. desember 2012 røyk er fysj og jenter med snusleppe er ja....forferdeleg. Eg blir litt lei meg kvar gong eg ser det. Også desse ekspeditørane på xxl og g-sport som ekpederar kundar med snuslepper. Dei skal iksom vera sunne...menn med snusleppe er og lite pent. Hamsterbind framfor laussnus, då! Man trenger ikke være sunn for å jobbe i sportsbutikk. Anonym poster: 809823fd051ade3c889447ba57cda605
Sweet77 Skrevet 13. desember 2012 #33 Skrevet 13. desember 2012 Vil bare minne om at røyking / snusing i noen tilfeller er både sunt og direkte helsefremmende. Og nei, effekten kan ikke oppnås med transdermal nikotin (bedre kjent som "røykeplaster"): https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/123456789/29316/Prosjektoppgaven.pdf?sequence=4 Kap 2.2.4. side 11 og 12,
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 13. desember 2012 #34 Skrevet 13. desember 2012 Man trenger ikke være sunn for å jobbe i sportsbutikk. Anonym poster: 809823fd051ade3c889447ba57cda605 Nei, det er heilt sant, men dei likar å framstå som sunne. Utanom snusleppa då....
Gjest meh Skrevet 13. desember 2012 #35 Skrevet 13. desember 2012 (endret) Vil bare minne om at røyking / snusing i noen tilfeller er både sunt og direkte helsefremmende. Og nei, effekten kan ikke oppnås med transdermal nikotin (bedre kjent som "røykeplaster"): https://www.duo.uio.....pdf?sequence=4 Kap 2.2.4. side 11 og 12, "Direkte helsefremmende" siden det kan gjøre sjansene for å få en sykdom som 0,012% av befolkningen diagnostiseres med hvert år mindre? Endret 13. desember 2012 av meh
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. desember 2012 #36 Skrevet 13. desember 2012 Er eks-røyker og plages ikke av at andre røyker og snuser. Men jeg satt som krav til kjæresten min at han måtte slutte å røyke da vi ble sammen, fordi jeg ønsker at vi skal kunne ha et så langt liv sammen som mulig, uten økt risiko for kreft og andre sykdommer. Jeg tror mange her inne vil se på dette som ganske ekstremt. Må nevnes at han hadde planer om å slutte uavhengig av meg, da. Så jeg tvang ham ikke.
Sweet77 Skrevet 13. desember 2012 #37 Skrevet 13. desember 2012 "Direkte helsefremmende" siden det kan gjøre sjansene for å få en sykdom som 0,012% av befolkningen diagnostiseres med hvert år mindre? Nei - "direkte helsefremmende" for de som allerede lider av sykdommen Enkelte får så kraftig forverring ved røyke- / snuseslutt at de blir anbefalt av legen å begynne igjen. Altså: direkte helsefremmende.
Kamikatze Skrevet 13. desember 2012 #38 Skrevet 13. desember 2012 (endret) Eksrøyker her, og i et omfang som kunne gjort et gammeldags damplokomotiv misunnelig. Har ikke røykeforbud hverken i bil eller heim. Ønsker ikke kjederøykere dit daglig som fast rutine. Men, en røyk i ne og ny det gjør meg ingenting, såfremt den ikke er omkveika. Da stinker det ugg, og foten settes ned. Busskur er et sted en bør få røyke. Regner det, slukker jo siggen utenfor! Beskytt gjerne folk mot passiv røyking, selv om jeg synes det er latterlig med de mikroskopiske mengdene en får i seg om en sitter i samme rom. I busskuret vil jeg påstå det er mye farligere å puste inn veistøvet fra passerende trafikk. Hvis det er så at det er lukta som generer deg, må du selv finne deg i å gå unna. Det samme gjelder om vedkommende i busskuret har brukt etterbarberingsvann. Ei nydelig jente jeg har beundret en stund (hun har så perfekt ræv at jeg mistenker at til og med en gjennomsnitts homse kunne blitt helt fra seg) og har ellers alle de kvaliteter jeg setter pris på hos en kvinne jeg avstandsbeundrer. Så, på en fest gjør hun entré. Som en vrikkende gudinne på antilopeføtter, så feminin at en puma kunne fått privatleksjoner. Dypt nederst i familiejuvelene kan jeg kjenne at forventningen stiger. Det er som om sædcellene gjør seg klar på startstreken, og bare venter på startskuddet! Hun hilser smilende, og blotter en perfekt perlerad, så sjarmerende at jeg frykter knærne mine kommer til å smelte, og at bokseren vil ta fyr. - Med ett sklir en snuspose ned fra overleppa foran høyre hjørnetann, og hele dama ble bare helt Endret 13. desember 2012 av Kamikatze 1
Gjest *Maja* Skrevet 14. desember 2012 #39 Skrevet 14. desember 2012 Det handler ikke om lover og regler vettu, det handler om hensyn og respekt. Jeg ville aldri stått inne i et busskur og spilt tuba til sjenanse for de andre som var der. Anonym poster: 3de199ba612a28e033b8f1680252f1c0 Haha, en røykende tuba spiller : D Sorry, fikk bare bilder i hodet. Røyke, tute tuba, røyke, tute tuba! Har selv røyk i mange år så jeg forstår begge sider. Ute kan en liksom ikke si så mye, jeg bare unngår å stå midt i røyken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå