Gå til innhold

Hjelp til å handle klær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i noen som kan hjelpe meg med å handle klær i Stavanger/Jæren området? -og som kan det de driver med..

Jeg er ikke fornøyd med den firkantete kroppen min, og sliter med å handle klær selv da jeg synst alt ser stygt ut og..

Er student så har ikke råd til å betale 3000,- for en time.

Anonym poster: 0323de3013ea496030c473db8641b51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Finn ut hva slags plagg/snitt som passer til din kroppsfasong, vekt og høyde

2. Finn ut hva slags farger du bør gå med i forhold til dine egne farger på hår og hud

3. Finn ut hva slags stil du ønsker/hva du ønsker stilen din skal si om deg/hva du synes ser pent ut på andre og hvordan du kan få dette til å passe til deg ut i fra dine forutsetninger

Handle klær kan man da gjøre selv, man må bare vite hva man kler og hva man liker.

Anonym poster: e9b82d420aeeec94c56eeeb14a7cb540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Finn ut hva slags plagg/snitt som passer til din kroppsfasong, vekt og høyde

2. Finn ut hva slags farger du bør gå med i forhold til dine egne farger på hår og hud

3. Finn ut hva slags stil du ønsker/hva du ønsker stilen din skal si om deg/hva du synes ser pent ut på andre og hvordan du kan få dette til å passe til deg ut i fra dine forutsetninger

Handle klær kan man da gjøre selv, man må bare vite hva man kler og hva man liker.

Anonym poster: e9b82d420aeeec94c56eeeb14a7cb540

Men hvordan finner jeg utav det? Jeg har ikke peiling på sånnt..

Har søkt på nettet og har spurt venninner, men alle sier at jeg skal ha f.eks kjole med belte rundt magen da det liksom skal jukse frem en kvinnelig fasong. Dette ser jo absolutt ikke pent ut på meg, noe de også mener når de får sett meg.

Anonym poster: 0323de3013ea496030c473db8641b51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du på noen kjendiser som har samme kroppsform som deg? Kanskje du kan se på hva de har på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør i butikkene! Mange butikker har kjempeflinke ansatte som gladelig hjelper deg :)

Anonym poster: 477ec1510f5ef2056d6152d621b3b622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan finner jeg utav det? Jeg har ikke peiling på sånnt..

Har søkt på nettet og har spurt venninner, men alle sier at jeg skal ha f.eks kjole med belte rundt magen da det liksom skal jukse frem en kvinnelig fasong. Dette ser jo absolutt ikke pent ut på meg, noe de også mener når de får sett meg.

Anonym poster: 0323de3013ea496030c473db8641b51f

Google.com ;)

Anonym poster: e9b82d420aeeec94c56eeeb14a7cb540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg finner ingen kjendiser da de er smalere enn meg. :(

Det er mange kjendiser (og andre) som er firkantet, men de er liksom litt smalere med skuldrene og brystet. Jeg har store (ikke gigastore, men store nok til at det synes) skuldre og stor brystkasse men små pupper. Samt en strek fra brystet og ned.

Jeg har googlet og jeg har kjøpt blader når det står spesielt om hvordan du skal kle deg. Men de som er firkantet blir jo alltid rådet til å prøve å få hofter og smalere midje. Dette funker ikke på meg da jeg har så stor brystkasse og skuldre og det ser bare rart ut.

Ja jeg er helt enig i at det finnes kjempe flinke folk som jobber i butikkene! Det er de som har funnet de fineste klærne mine :) Men når jeg går tilbake for å se om personen fortsatt er der så er de aldri det..

:sukk:

Anonym poster: 0323de3013ea496030c473db8641b51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ballansere ut skuldrene ved å foreksempel ha en tunika som svinger ut ved hoftene. pass på å ikke ha detaljer rundt brystet som drar blikket dit. pass også på hvor toppen slutter, slik att du ikke "kutter" overkroppen feil.

et skjørt som er vidt nederst (a-linjet) vil helt sikkert se pent ut. også en enkel topp, med en formsydd blazer over. :)

Anonym poster: 1a1a6011d8e4b16340b96dcac120cde3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke prøvd peplum-fasong, men det kan jeg jo prøve! :)

Tusen takk #8, jeg kan prøve å finne en tunika som svinger ut med hoftene. Jeg har ganske lange og tynne bein, så tror toppene må være lange og ikke korte (føler alt skal være kort for tiden..).

A-linjete skjørt, er det de som går litt utover? Så det ser ut til at du har hofter? :)

Tusen takk for all hjelp! Setter utrolig stor pris på det!

Anonym poster: 0323de3013ea496030c473db8641b51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har brede skuldre må du for all del ikke fremheve de ved å bruke klær med skulderpynt, skulderputer, puffermer osv. V-hals smalner overkroppen, det samme gjør mørke farger og støre smykker. Siden du nevner at du også har kraftig brystkasse vet jeg ikke om store smykker og V-hals passer til deg, det må du nesten se selv :) Men om du ønsker å skjule brystkassen kan litt store skjerf eller hals funke. Jeg ville også ha unngått tykke gensere med rund hals, da disse har en tendens til å se litt maskuline ut, og heller gått for en lang litt løs cardigan.

Som flere nevner her er a-formede skjørt og kjoler noe du burde prøve. For å kompensere brede skuldre bør du tenke på å få volum ved hoftene. Siden du også nevner at du har lange, tynne ben, ville jeg ha framhevet disse ved å bruke smale jeans. Jeg ville også ha investert i et par kule ankelboots for å komme litt opp i høyden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...