Gå til innhold

Tips til serier og filmer, nye og gamle? :)


Gjest X-1

Anbefalte innlegg

Pga sjukdom så har eg litt for mye tid på hendene og kjeder meg veldig mye det meste av døgnet når eg er våken. Derfor leiter eg etter noen nye serier og kanskje noen kjekke nye eller gamle filmer å se på, siden eg ikkje kommer meg noen steder eller har annet å ta meg til likevel. Håper derfor noen har noen tips til meg og kan fortelle litt om serier/filmer de vil anbefale. Eg vil ta ein nærmere titt på det meste, man veit aldri når man finner noe interessant :)

De seriene eg følger med på fra før:

CSI

Bones

CSI New York

A Haunting

Castle

Revolution

(Terra Nova)

(Body of Proof)

Big Bang Theory skal eg begynne med straks også, men vil gjerne ha fleire serier.

Eg er ikkje noen stor fan av veldig jentete serier (mao, sex and the city er ikkje heilt min stil), masse konstant drama eller veldig superduperkomplisert opplegg der man klør seg i hodet 90 % av tiden. Eg liker krim, paranormalt, "basert på sann historie", sci-fi, action, eventyr, animert/tegnefilm/tegneserie. Eg er selvfølgelig ute etter serier som ikkje plutselig er blitt kansellert etter få episoder eller midt i ein sesong, det gjør ingenting om seriene er avsluttet, så lenge det har vært ein skikkelig avslutning og ikkje bare kuttet tvert eller ved ein skikkelig cliff-hanger.

Så, tips noen?

Kunne gjerne tenkt meg å se på noen kjekke norske serier, men eg aner ikkje hva som er bra (for å si det sånn, hotell cæsar og lign. er ikkje aktuelt), fins det noen kjekke "reality"serier?

Takker for svar på forhånd og god helg! :)

Endret av X-1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fringe (helt hektet på den).

Anonym poster: d4a17a50e184292aa1196daea8bcad1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronkake

Liker du scifi kan du godt kjøre hele Star Trek-opplegget, da får du iallefall med deg alle ST-referansene i Big Bang Theory. :) En annen scifi-favoritt er Eureka, og Warehouse 13. Hva med en skikkelig gammel klassiker? MASH 4077 er hysterisk morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Twin Peaks? Det er jo en blanding av flere ting du har skrevet at du liker (krim, litt mystisk).

Jeg har akkurat begynt på første sesong og jeg digger den allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prison Break (selv likte jeg ses. 1 og 3 best), Doctor Who, og av norske serier kan jeg anbefale "Hjem" som går på NRK nå! Har kommet fire episoder (tror jeg), og jeg synes i alle fall den er underholdende :mrgreen:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Special victims unit. De er vel på sin 14. sesong nå, så da har du underholdnig til langt ut på det nye året ;)

Ellers vil jeg absolutt anbefale Dexter.

Hvis du liker rettsaksdrama må du se Murder One, sesong 1. Kjempespennende! Da følger du en rettsak fra begynnelse til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil se en god norsk serie som går inn under dine kriterier, så vil jeg på det sterkeste anbefale Svarte Penger, Hvite Løgner. Det er en dramaserie på åtte episoder med en definert historie som har en slutt, dvs. det er ikke en serie som bare ble tatt av plakaten.

Fra wikipedia:

"Seriens hovedperson, Sverre Fjeld (Trond Espen Seim) kommer fra Elverum og tar etter endt utdanning praksistiden sin ved Stovner politikammer. Ute på patrulje kommer han i kontakt med Trude (Ane Dahl Torp), som gjennom sin eksmann er trukket inn i et kriminelt miljø. Etter hvert begynner han å engasjere seg mer enn sunt er for å hjelpe den unge kvinnen og hennes lille datter Sara til å få et bedre liv.

Når Sverre havner i klemme mellom samvittigheten og loven, gjør han et skjebnesvangert valg. Snart begynner snøballen å rulle, og problemene tårner seg opp for ham. Imens venter ungdomskjæresten og forloveden Randi (Tone Mostraum) intetanende hjemme på storgården i Elverum og forbereder bryllup."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dexter, New girl, Modern family, Pretty little liars, Revenge! :)

Anonym poster: ab4ed161c376588293afb1a8aea28125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Scifi:

Star Gate Universe (den eneste virkelig gode SG-serien)

Battlestar Galactica

Firefly <3

Humor:

Lillyhammer (kjekk norsk-amerikansk serie!)

Dag

Arrested Development

The Office US

Solsidan <3

Annet:

The walking dead

Dexter

The Tudors

Grey's Anatomy

House

... jeg ser visst litt for mye på TV for tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badabing

Siden du liker krim:

Dexter

Sherlock

Broen

Forbrytelsen

Tror også Homeland vil passe deg bra (CIA-serie)

Dessuten må vel Fringe være en perfekt serie for deg? (Paranormal krim)

Overnaturlig/spenning:

American Horror Story

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeds

Lost

Stargate: SG-1

Star Gate Universe (den eneste virkelig gode SG-serien)

Scifi:

Star Gate Universe (den eneste virkelig gode SG-serien)

Alle har vel sin egen smak, jeg foretrekker SG1 framfor Universe.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har vel sin egen smak, jeg foretrekker SG1 framfor Universe.

Det er sant :) Jeg så en del SG-1 da jeg var barn og var dypt fascinert, men jeg ble skikkelig skuffa over det som voksen! Men jeg eeelsket Universe, så ja, smak og behag ;)

Minn meg på at jeg ikke skal se den gamle Narnia-serien om igjen - jeg husker Aslan som en ordentlig løve, og sånn har jeg tenkt at det skal forbli ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...