Gå til innhold

Kan man sende alkohol til Sverige?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skulle gi en gave til en venninne, men så rakk vi ikke å møtes. Uten å tenke meg om pakket jeg flasken godt inn, puttet i en eske og sendte til Sverige. Skrev på toll-lappen at pakken inneholdt alkohol.

Nå sitter jeg og lurer på om jeg har gjort noe utrolig dumt. :sukk: For det første så er det vel en god sjanse for at den skal knuse? Og så lurer jeg på om hun må betale noe avgift for å importere alkohol? Og hvor stor en sjansen for at den blir borte på veien, ettersom den er sendt uten sporing, og postbudet kan se hva den inneholder? :

Anonym poster: e07541cbce9db4a153b84d07efeae2b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alkoholen i Sverige er mye billigere en i Norge. Fordi du inn i Norge må betale mye toll ved import. I så fall får du jo si at hvis hun får det kan du betale det. Men tror ikke det skal være noe problem så lenge det ikke er veldig mye av det.

Du har liten tillit til posten hvis du mener de skal ta pakken fordi du har skrevet det er alkohol på den. Dette er mot reglene, og mest sannsynelig er de som leverer din flaske ærlige og redlige og leverer denne til din venninne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...