Gå til innhold

JULEKONGEN!


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Noen andre her som har lagt merke til stikkontaktene veggen på slottet? :fnise: De irriterer meg, synes slottet generelt ser for moderne ut.. synes jeg så et trådløst modem på veggen der for noen episoder siden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde fram til i dag at Fnugg var en jente...

Anonym poster: 47cddee9c9f5bc0bb45a8a40f4fbced9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bare på med et halvt øye i går, men det ser ut til at den forsvunnede dronningens identitet ble antydet?

Liker serien, men skulle ønske den var litt mer feelgood. Spesielt situasjonen mellom Kevin og Peder liker jeg ikke. Får helt vondt i magen av det. Det er jo hans hanske, kan han ikke bare gå og TA den? Han prøver jo å motsi Peder av og til, håper han klarer å manne seg opp etterhvert.

Skulle ønske at Kevin og den jenta i klassen kunne teame opp og være sammen om dette. Så ville det være litt mer koselig å se på, ikke så mange bekymringer i serien. Hehe, men det er kanskje jeg som er litt ømskinnet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herbord Kråkevik som er dronningen altså. Derfor hun er så lei seg. Spennende. Tror slutten blir amazing og drømmejuleserie jeg :D

Anonym poster: 1519206d96c684fa6b06f66d2d451082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bare på med et halvt øye i går, men det ser ut til at den forsvunnede dronningens identitet ble antydet?

Liker serien, men skulle ønske den var litt mer feelgood. Spesielt situasjonen mellom Kevin og Peder liker jeg ikke. Får helt vondt i magen av det. Det er jo hans hanske, kan han ikke bare gå og TA den? Han prøver jo å motsi Peder av og til, håper han klarer å manne seg opp etterhvert.

Enig! Serien gjør meg bare stressa, og i dag orker jeg rett og slett ikke se på pga sverdkampen. Jeg er stressa nok som det er for tida om jeg ikke skal bli stressa av barne-tv også. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Julekongen! Ser på det hver dag:) Lillebroren min er også heelt med, han klarer ikke å sitte stille, og bekymrer seg veldig på Kevins vegne som blir så plaget av Peder. Når jeg klarer å se forbi småfeil og logiske brister, fordi det tross alt er en barnetv-serie, så synes jeg bare serien er kos:D

Jeg stusser litt over hvorfor de i "vår" verden kunne se sølvskimmeret, for jeg trodde riddernes verden ikke var fysisk tilstede på andre siden av fjellet.. Menmen.

Også digger jeg måten foreldrene spiller med på prinsessegreia til Mira. Likte ikke ungen i starten, men nå synes jeg bare hun er morsom. Ble veldig fornøyd når kompisen hennes (eller ektemannen :fnise: ) ble sur og kjeftet på henne fordi hun var sjefete. Virker som om det hører med en irriterende lillesøster i en julekalender (tenker på Jul i svingen). Er enig i at hovedrollen virker veldig flat og kjedelig, han fremstilles som smart, men virker treig. Ser egentlig ganske apatisk ut..

Men noe MÅ jo skje med den hansken igjen, den kan jo ikke være i Kevins hender helt frem til 16.desember?

Anonym poster: 28ea3c919b915f9f28dfd2eeef208b95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes serien er super, og ungene digger den. Jul i skomakergata gjespet de av, og jeg likeså - jeg priser meg lykkelig over at den ikke sendes lengre (men at de som ønsker det kan kjøpe den på DVD).

For meg er det helt naturlig at det ikke pøses på med juletrær og nellikspiker fra første episode, men at julemagien får bygget seg opp mot julaften :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Julekongen er en veldig søt serie. Det jeg lurer på er: hva heter stedet som Kevin bor på? Hvor er det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at det er Oppsal i rulleteksten, borettslaget og kjøpesenteret ihvetfall. Men hvor Ridderdalen er, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Skulle ønske at Kevin og den jenta i klassen kunne teame opp og være sammen om dette. Så ville det være litt mer koselig å se på, ikke så mange bekymringer i serien. Hehe, men det er kanskje jeg som er litt ømskinnet :)

Ja, jeg også håper på at Kevin snart innlemmer andre i sine vanskeligheter. Ikke meninga man skal klare alt selv vel. Jenta - og kanskje tilogmed Peder?

Ellers synes jeg Herborg Kråkevik er topp i denne serien - når Kråkevik gråter, gråter jeg også..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at det er Oppsal i rulleteksten, borettslaget og kjøpesenteret ihvetfall. Men hvor Ridderdalen er, vet jeg ikke.

jeg syns jeg kjenner igjen rom i Akershus slott fra slottsscenene i hvervfall.

Ellers syns jeg det er en søt serie med masse førjulsstemning! Jul i Skomakergata irriterte meg allerede som barn, kjedelig og klisjefylt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er spesielt med 16.desember? Jenta prøvde hansken og da ble det kald vind, hun er jo egentlig prinsesse fra Ridderdalen. Kråkevik er egentlig dronningen. Sant :)

Anonym poster: 1519206d96c684fa6b06f66d2d451082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg også håper på at Kevin snart innlemmer andre i sine vanskeligheter. Ikke meninga man skal klare alt selv vel. Jenta - og kanskje tilogmed Peder?

Enig i dette! Vi er over halvveis i serien, og fortsatt gjør han alt alene. Tror det hadde blitt mye bedre dynamikk mellom rollene om noen visste om ihvertfall noen av hemmelighetene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper Eiril kan avsløre hva som skjedde når hun tok på seg hansken og at Kevin kan sette 2 + 2 sammen og ta henne og etterhvert moren med tilbake til der de hører til.

Lurer på hvordan hulen ble stengt, forresten. Det må jo ha skjedd like etter at moren til Eiril/dronningen gikk gjennom og hun hadde nok hansken også, den mistet hun på veien. Det håper jeg blir forklart senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Julekongen er en veldig søt serie. Det jeg lurer på er: hva heter stedet som Kevin bor på? Hvor er det?

I rulleteksten står det Alunsjø borettslag, men hvor det er aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Forever :)' timestamp='1355494680' post='11956009]

I rulleteksten står det Alunsjø borettslag, men hvor det er aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir nok skjær i sjøen enda, siden de ble overvåket av han sortkledde mannen. Men det er bare 11 episoder igjen, så nå må det skje noe oppløftende. Peder skal legge skylda på Kevin også, og da kan også ting stoppe opp. Men det er er eventyr og de fleste eventyr ender godt :)

Anonym poster: 1519206d96c684fa6b06f66d2d451082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet at jeg liker serien! Skal vedde på at Snerk får tak i hansken i morgen, og at snøen ikke kommer den 16.... Spennende å følge med videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker serien veldig godt og tipper at det blir en klassiker.

Det er så morsomt med alle pappaene som står og måker sne i takt; minner meg veldig om Edvard Saksehånd. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...