Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2004 #1 Skrevet 7. mars 2004 Noen som har erfaring med å jobbe der? Hvordan er det når det gjelder miljø, lønn ol? -Silje H
Helena Skrevet 7. mars 2004 #2 Skrevet 7. mars 2004 Var på bedriftspresentasjon med dem, jobben virka uinteressant, i tillegg til at det ble forventet at man jobbet ca 50 timer hvar uke, men uten overtidstillegg. Fastlønna er god, men ikke i forhold til arbeidsmengden som kreves.
Gjest Cathrine S. Skrevet 7. mars 2004 #3 Skrevet 7. mars 2004 Min erfaring med Mc Kinsey i Oslo er at de er svært arrogante. Jeg har sett den overslitne nerdete lubne representanten de sender ut hvert år til Universitetet, og han er noe av det mest usympatiske og lite engasjerende man kan tenke seg. En IT-fyr. Han holdt foredrag med det formål at han helst ikke ville rekruttere noen fra Universitetet. Jeghar sendt søknader dit flere ganger, det samme har venner av meg med topputdannelse fra Universitetene. Likevel blir vi alle avslått. Når man leser i bedriftsbrosjyrene ser man bilder av vellykkede folk som allerede jobber i firmaet: de kan godt finne på å være 24 og 25 år...og ikke ha arbeidserfaring! Men det er Mc Kinsey som går glipp av oss. De vet ikke hva de misser. En onkel av meg, som er bedriftseier og sjef, har erfaring med Mc Kinsey fodi han leide inn konsulenter fra dem. Hans erfaringer er at at de som ble utsendt til hans bedrift var unge, uerfarne, og visste ikke hva de snakket om. Han mente at de ikke hadde satt seg godt nok inn i bedriftens historie og kultur, og derfor la feil premisser til grunn for sine konklusjoner. Han var ikke fornøyd med dem i det hele tatt. Konsulentene hadde påtatt seg fancy ord og begreper, men utviste null skjønn om innhold, ifølge min onkel og de i bedriften. De var visst ikke smarte i det hele tatt. Så jeg vet ikke helt jeg...har hørt masse om konsulent-oppdragene deres fra andre også, og kvaliteten er visst ikke helt topp, så... Det hjelper jo ikke med ren økonomi-bakgrunn alltid!
VesleBråka Skrevet 7. mars 2004 #4 Skrevet 7. mars 2004 En av de beste ang. startlønn for folk med relevant utdannelse, men krever innbakt i den lønna stor arbeidsmengde pr. uke så egentlig er det ikke mer betalt enn en standard lønn for det feltet + overtid. Fikk et tips av en som jobbet der når de var ute og rekrutterte at da han var inne i ansettelsesperioden så fikk han god hjelp ved å bruke cd'er som de gir ut gratis til dem som er interessert. Det redda ham igjennom intervjuet. Han sa også at det var interessant jobb, mye ansvar på kort tid og høy læringskurve. Som gjorde at han lærte veldig mye i jobben sin. Jeg fikk en slik cd av ham, men kommer aldri til å søke, ikke så relevant for min retning + for mye arbeid. Forøvrig var han en veldig hyggelig og normal fyr, og de var der med det formål å finne seg gode rekrutter.
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2004 #5 Skrevet 7. mars 2004 Takk for svar alle! Har også inntrykk av at det er utrolig forskjellige oppfatninger ute å går om McKinsey. Og det viser seg jo i denne tråden og Reagerte på vanvittig mange arbeidstimer i uken jeg også, men syns ellers at det virker som man kan lære så mye innen mange ulike områder der. Men det er jo ikke meningen at man skal kutte ut livet sitt for jobben heller da..man må jo nesten det med den jobbmengden. Vel vel, vi får se -Silje H
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2004 #6 Skrevet 7. mars 2004 Veslebråka - takk for tips om CDene de gir ut forresten! -Silje H
Imax Skrevet 10. mars 2004 #7 Skrevet 10. mars 2004 Søsteren min jobbet der i en periode. Hun hadde strøkne karakterer fra BI (høyskolekandidat) og jobberfaring fra konsulentbransjen før hun fikk jobb der. McKinsey er et konsulentfirma som søker ekstremt ambisiøse folk som ønsker å investere mye tid og energi i jobben sin. De får spennende arbeidsoppgaver og godt betalt lønn, selv om timelønna kanskje ikke blir alt for stor når de jobber så mye. Også får de bonus da, etter inntjening osv. Søsteren min var veldig happy for å jobbe der, og hun ble meget godt tatt vare på da hun ble langvarig syk. Fikk f.eks. bonus på lik linje med de som hadde jobbet osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå