Gå til innhold

Penger til julepresanger fra NAV.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TV2 har hatt et innslag om at noen i Oslo øst får 800 kr av NAV til julpressanger (enten man feirer jul eller ikke) og de som bor i Oslo-vest får hele 3000 kr. Jeg skjønner at dette beløpet burde være likt, men hvem sjekker at dette beløpet går til julepressanger? Ikke for å virke smålig, men det er mange som allerde mottar ganske store summer fra NAV.

3000 kr er faktisk mer en det jeg føler at jeg kan bruke på eget barn og til andre. Jeg er i full jobb, jobber i helse sektoren, har et barn og er skilt. Jeg greier meg, men må være veldig nøye med hvordan jeg bruker pengene.

Ikke skjønner jeg vilkårene for å få dette beløpet. Jeg har selv brukt NAV i ca 3/4 år etter avsluttet utdanning, da jeg skulle reise fra Trondheim og hjem til Oslo en desember, var jeg helt blakk jeg fikk ikke noe ekstra tillegg i det hele tatt. Derimot så fikk jeg penger til flybillett mot at jeg skulle betale tilbake dette innen 6mnd, noe jeg også gjorde.

TV2 viste bilder fra frelsesarmeen og snakket med en person med tre barn som klaget sin nød. Jeg kjøper ikke helt dette, har man tre barn og går på NAV så har man det ganske fett. Jeg ønsker at alle i Norge skal ha det bra, men det må lønne seg å jobbe og å ta ansvar for egen velferd.

Anonym poster: 972348364322783e21334162707fa557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uanonymbruker

Jeg kjøper julegaver gjennom hele året jeg. Var ferdig med dem i august. Sparer masse penger på den måten og jeg kan bruke pengene mine i desember på å kose meg. Ser ikke poenget med at man skal få ekstra til julegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Skjønner at man kanskje kan få litt ekstra om man har barn, men om man er barnløs så syns jeg ikke man skal få støtte til julen/julegaver

Hvordan fungerer dette da? Søker man? Må man vise til kvitteringer og hvem man skal gi gavene til?

Hvordan kan man vite at man ikke bare søker om det for så å bruke pengene på noe helt annet som en tur på byen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er under NAV, dessverre, de skal hjelpe meg ut i jobb nå, men jeg søker ikke om ekstra penger til julegaver, det kan man begynne å tenke på litt tidligere hvis man har dårlig råd, man bør da kunne planlegge litt når man har det så trangt økonomisk vel? Kjøpe en gave dann og vann, det er ikke fett å leve under nav, ha ha, får 6000 og det er med 2 barnetillegg, er det bra råd så ville jeg ha vurdert å skifta jobb hvis jeg var deg.

Anonym poster: 4056ef8ae7a086c2400bfa16e1cf209f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bra hjernedød når du ikke har fått med deg at dette er ikke bare til julegaver, men støtte til hele juleferingen. Altså, mat og diverse for en uke.

Anonym poster: 5eb519fe36a6ea52d15a1e1efaceb287

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker begrepet julepressanger litt løst slik som TV2 har gjort.

Selvsagt gjelder ikke dette alle som får hjelp av NAV, men jeg kjenner flere tilfeller hvor summen av alle bidrag fra NAV tilsvarer en veldig høy inntekt.

Og hva med de som ikke feirer hjul, skal man da også få ekstra med penger?

Anonym poster: 972348364322783e21334162707fa557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Du er bra hjernedød når du ikke har fått med deg at dette er ikke bare til julegaver, men støtte til hele juleferingen. Altså, mat og diverse for en uke.

Anonym poster: 5eb519fe36a6ea52d15a1e1efaceb287

Vel, man får halv skatt som gjør at man skal ha råd til litt ekstra som mat osv.

Så jeg regner med at om man får penger i tillegg til dette, så er det ment til julegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bra hjernedød når du ikke har fått med deg at dette er ikke bare til julegaver, men støtte til hele juleferingen. Altså, mat og diverse for en uke.

Anonym poster: 5eb519fe36a6ea52d15a1e1efaceb287

Det koster ikke all verden for ei råtten ribbe og noe brus.

Anonym poster: 4056ef8ae7a086c2400bfa16e1cf209f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...