Gå til innhold

Lei og sliten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet hva jeg skal gjøre nå! Jeg føler meg så sliten og hodet henger ikke helt med. Jeg har første eksamen om en uke, men de siste to dagene har jeg ikke klart å gjøre noe annet enn å stirre på samme side i boken. Konsentrasjonen er så absolutt ikke til stede, og og for å være årlig bryr jeg meg egentlig ikke. Jeg er bare skuffet over meg selv. De fleste forelesningene har jeg vært og jeg har prøvd å jobbe jevnt, men nå når det virkelig gjelder klarer orker jeg ikke mer. Er så utrolig lei!

Anonym poster: 04f31993429036df1158dc4a4868b33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å slette tråden! Skjønner ikke hvorfor jeg skrev det...

Anonym poster: 04f31993429036df1158dc4a4868b33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene. :)

Jeg hadde det slik på den siste eksamen. Hodet mitt sa stopp! Jeg klarte ikke forberede meg ordentlig. Hadde allerede hatt noen eksamener og var utslitt av alt stresset. Jeg gikk rundt trøtt og sliten og slapp konstant. Selv om at jeg fikk lange netter med mye søvn. Nå har jeg nettopp landet etter eksamen, og begynner å føle meg OK igjen.

Jeg har dessverre ingen konkrete tips, men jeg tror det er viktig at du husker på at du ikke trenger å være best i alt nå. Om du er fryktelig sliten og trøtt, er det kanskje ikke vits å stirre på den samme siden gang på gang. Da kan du prøve å finne på noe annet. Gå deg en tur, bak noe, møt ei venninne og dra på cafe. Distanser deg litt fra eksamen, og se om du har mer energi å ta av neste dag. Utdanning og eksamener er viktig, men den mentale helsa er viktigere! Det er viktig å fylle på det psykiske energilageret.

Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spis regelmessig og sunt, tren hver dag, begrens lesesaldagene til 8-16 hver dag, og sov 7-8 timer hver natt. Ta fri 1-2 dager hver helg

Jeg gikk fra B kandidat til A kandidat da jeg innså at 12-16 timersdager og kvelder på lesesalen virket mot sin hensikt. 7 timer med klart hode og sunn kropp ga full uttelling. Som en bonus hadde jeg behaglige dager og masse energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leirviking

Som de over her sier, spis regelmessig, få nok søvn og gjør også noe helt annet enn å lese til eksamen :) om du har vært på de fleste eksamnene og har en viss interesse for faget, kan du nok mye mer enn du gir deg selv cred for/er bevisst på at du kan.

Slapp av innimellom slagene, senk skuldrene og gjør det beste du kan. Bedre får det ikke blitt, og nå er det snart juleferie uansett :)

Jeg har hatt tre hjemmeeksamner og to multiple choice-prøver den siste måneden. Har igjen èn eksamen nå før julen, men føler motivasjonen er på bånn. Uansett er det ikke verdens undergang om eksamen skulle gå verre enn forventet.

Lykke til fra en annen lei og sliten student :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...