Gå til innhold

Sosial angst og julebord


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en kvinne på 25 år som sliter med sosial angst.

Skal på julebord med jobben i morgen og gruer meg veldig,er så forferdelig nervøs :/

Noen tips til hvordan jeg kan jobbe med meg selv for at det ikke skal bli så vanskelig?

Skal selvsagt ikke drikke meg full å dum eller noe,er bare redd for å ikke "passe inn".

Har permisjon nå så har ikke snakket særlig med arbeidskollegaer de siste mnd.

Anonym poster: 9be43ed7fc82eb3f93ac6aaceaa914b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha på deg klær du føler deg fin og komfortabel i, smink deg pent og fiks håret. Det hjelper at du slipper å bekymre deg for det. Ta et glass vin eller en øl og spill litt fin musikk mens du gjør deg klar.

Jeg har ikke sosial angst, men synes det er litt vanskelig i slike situasjoner. Det hjelper å slappe av, komme i festhumør og føle meg fin!

Det er sikkert andre her som kan gi bedre råd.

Kos deg på fest. Når du først kommer i prat med folk blir det sikkert bra! :-)

Anonym poster: 87c88f243b24c780f528b673b1f1f8a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gode tips! takk :) satser på at det skal gå helt fint,det jeg syns er verst er når jeg akkurat har ankommet,og ikke helt vet hvemhvahvor* :P huff hehe

Anonym poster: 9be43ed7fc82eb3f93ac6aaceaa914b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i akkurat samme situasjon som deg neste helg,sliter selv med krafitg angst,ikke bare sosial angst. Skal da være med samboeren min på julebord med hans kollegaer og deres partnere.

Jeg tenker at jeg først og fremst må være litt forberedt. Ha klær og sko og slikt klar så jeg kan ta meg litt god tid til å ordne meg. Spis godt på formiddagen,ta deg god tid med å ordne deg og ta ett glass vin eller to før du drar,det gjør det de fleste uansett. Når du kommer dit,ta deg tid til å hilse og småprate litt med alle,selv om du ikke har vært på jobb på en stund vet de fortsatt hvem du er om du forstår meg :)

Det blir nok en knall kveld skal du se,er bare å komme seg over dørstokkmila :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det AB #2 skriver så synes jeg det er veldig greit å vite hvordan jeg kommer meg hjem igjen. Når går bussene? Skal jeg ta taxi? Ved å vite hvordan man kan komme seg hjem på en grei måte så tørr man mer. Ha en hyggelig kveld :)

Anonym poster: a15dc40210b9ae9287405da941cf8f91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen kollegaer du har god tone med i det daglige? Oppsøk disse.

Anonym poster: 91b078a5f053e3895503f1b4d3be3283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adagietto

Husk å puste - med magen. Ikke tenk så mye på angsten. Om den kommer; prøv da og tenk på at det bare er angst, og ikke noe farlig. Mange er nervøse og gruer seg litt til sosiale tilstelninger.

Sosial angst er hemmende, så det er viktig å gjøre så godt en kan for å leve med den. Har selv hatt det siden barneårene og jeg kjenner meg godt igjen.

Ta et par glass før du kommer, tenk positivt, nyt livet og vær hyggelig - Da passer du inn. Kos deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine tips alle dere :) Føler meg mye bedre allerede å satser på at det skal bli en kanon kveld i morgen!

Takk<3

Anonym poster: 9be43ed7fc82eb3f93ac6aaceaa914b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du merker det blir litt for mye et øyeblikk, kan du ta en liten pause ved å gå på do og fikse sminken din. Kjekt å vite at man har muligheter for et par pauser her og der.

Anonym poster: bcc17cc1ff7d71ff4d6fba1c13c8c252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg deg også ut 1 person, som du henger deg litt på resten av kvelden. Som en ekstra trygghet :) Sitt ved siden av denne personen ved matbordet, gå på do sammen og dans litt.

Tipper det kommer til å gå helt fint!

Anonym poster: 67d5685d0755d0e86bef7245c33f19c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er en kvinne på 25 år som sliter med sosial angst.

Skal på julebord med jobben i morgen og gruer meg veldig,er så forferdelig nervøs :/

Anonym poster: 9be43ed7fc82eb3f93ac6aaceaa914b0

Hei,

Hva er sosial angst for deg? Hva med situasjonen gjør deg nervøs?

Er det bare å se masse folk? Eller er det å ikke vite hva du skal si? Eller er du redd for å dumme deg ut?

Vil bare lærer litt mer om sosial angst :)

Anonym poster: 67d5685d0755d0e86bef7245c33f19c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk på at julebord er jo ment å være en sammenkomst som er koselig og sosial i seg selv, så det er liten sjanse for at du har noe å frykte :)

Du skal ikke holde foredrag foran fremmede mennesker, bare se igjen folk du ikke har sett på en stund og kose deg i kjole og med et glass vin.

Anonym poster: 67d5685d0755d0e86bef7245c33f19c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på at julebord er jo ment å være en sammenkomst som er koselig og sosial i seg selv, så det er liten sjanse for at du har noe å frykte :)

Du skal ikke holde foredrag foran fremmede mennesker, bare se igjen folk du ikke har sett på en stund og kose deg i kjole og med et glass vin.

Anonym poster: 67d5685d0755d0e86bef7245c33f19c4

Da jeg slet med sosial angst, var det mye lettere å holde foredrag foran 40 stykker enn å møte de en og en etterpå. :cry: Sosial angst arter seg på ulike måter.

Anonym poster: bcc17cc1ff7d71ff4d6fba1c13c8c252

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg slet med sosial angst, var det mye lettere å holde foredrag foran 40 stykker enn å møte de en og en etterpå. :cry: Sosial angst arter seg på ulike måter.

Anonym poster: bcc17cc1ff7d71ff4d6fba1c13c8c252

OK, fortell gjerne litt mer sosial angst, og på hvilke måter det kan utarte seg :)

Hadde satt pris på det da jeg er nysgjerrig på det :)

Anonym poster: 67d5685d0755d0e86bef7245c33f19c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...